Pusti, pusti modu

Pusti, pusti modu

U ovom blogu, nastavnica engleskog jezika Gordana Popović piše o tome na koji način se bavi temom mode na svojim časovima. U tekstu ćete naći i neke nerealizovane ideje o kojima bi htela da čuje vaše mišljenje.

U novu školsku godinu ušli smo sa novim Pravilnikom o lepom ponašanju i pristojnom odevanju. Do najsitnijih detalja su navedeni odevni predmeti i stilovi koji su nepoželjni u školskim prostorijama. A đaci ko đaci – neki se bune glasno, neki gunđaju, a neki hvataju krivine. S obzirom na to da se na početku trećeg razreda bavimo modom, rešila sam da aktuelnu temu iskoristim na času. Iz jedne, rodila se druga ideja, za njom i treća. Dozvolite da ih podelim ovde sa vama pre nego što se odlučim, i sa učenicima dogovorim, koju od njih ćemo i realizovati.

Naime, na početku trećeg razreda proširujemo vokabular rečima koje, između ostalog, opisuju materijale, dezen i kroj. Reči su samo navedene po kategorijama. Nastavna jedinica uključuje i vežbu slušanja koja ilustruje, kako bi se nove reči mogle upotrebiti u kontekstu. Još od samog početka upotrebe ovog udžbenika, potrudila sam se da samu listu reči upotpunim i vizuelnim sadržajima, kako bih pomogla učenicima da ih lakše usvoje. Tako je nastala ova mapa uma, koju sam na nekoliko prethodnih časova koristila kako za prezentovanje novih reči, tako i za usmenu vežbu.

Vremenom sam shvatila da ova mapa i vežbanja u udžbeniku nisu dovoljni da učenici nove reči u potpunosti savladaju. Opšte je poznato da je neophodno neku reč više puta videti ili čuti u kontekstu kako bi se ona usvojila. Kako je moda nešto što tinejdžere zanima i o čemu rado govore, umesto potrage za adekvatnim tekstovima, krenula sam da razmišljam u pravcu odgovarajućih stimulativnih, pre svega, govornih vežbi.

Za jednostavnu govornu vežbu dovoljan je neki modni časopis ili isečci iz istog. Uvek i sami učenici mogu da naprave nastavni materijal. Ukoliko se neka od učenica iz hobija bavi dizajniranjem odeće, eto prilike da svoje modele pokaže ostalima koji će ih opisivati. Još bolje bi bilo kada bi učenice na času nacrtale neke modele, recimo maturskih haljina, koje će posle opisivati. Možete da organizujete i izbor za najlepšu haljinu. U takvoj opuštenoj atmosferi i učenje je lakše.

Pored govornih vežbi, tema pruža mogućnost i izrade kreativnih zadataka: prezentacije o modi kroz vekove, modnim stilovima današnjih tinejdžera, uticaju muzike na modne trendove, na primer. Mogu se napraviti i enigmatski zadaci poput slikovne ukrštenice ili osmosmerke.

No, da se vratim prvobitnoj ideji. Jedna sam od onih nastavnika koji vole da čuju mišljenje učenika o raznim temama, kako onim uobičajenim, koje se mogu naći u svakom udžbeniku, tako i nekim aktuelnim. Ove godine, želela bih da čujem šta misle o  novom Pravilniku o oblačenju u školi – šta je u njemu dobro, a šta loše. Interesuju me i njihova razmišljanja o školskim uniformama – prednosti i mane. S obzirom na to da sa njima nisam ranije radila debatu, kao i da je početak školske godine i još uvek se uhodavamo, opredelila sam se za diskusiju po grupama, nakon koje će svaka grupa izneti svoje stavove. U ovoj vežbi možda neće imati mnogo prilike da upotrebe novi vokabular. Ipak, ovakve vežbe smatram izuzetno važnim za razvoj kritičkog mišljenja, te razvoj tolerancije kroz uvažavanje drugačijeg mišljenja. Duboko verujem da je škola mesto gde treba učiti decu kako, a ne šta da misle, i omogućiti im da se razviju u zrele i odgovorne ljude sa izgrađenim stavovima o svetu oko sebe.

Da li se i vi bavite ovom temom na časovima? Ako da, na koji način? Bila bih vam zahvalna kada biste svoje ideje i eventualna iskustva podelili u komentaru.

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Gordana Popović
Gordana Popović Autor

Gordana Popović radi kao profesor engleskog jezika u Poljoprivredno-hemijskoj školi u Obrenovcu od 1991. godine. Iako je tokom studija na Filološkom fakultetu u Beogradu izabrala prevodilački smer, još kao apsolvent se obrela iza katedre i zavolela ovaj poziv. Izostanak formalnog metodičkog obrazovanja, između ostalog, uticao je na to da kontinuirano radi na stručnom usavršavanju i razmeni iskustva sa kolegama iz celog sveta. Iza nje je nekoliko uspešno završenih onlajn kurseva. Član je više grupa za nastavnike engleskog jezika na Fejsbuku, vodi dva bloga, jedan namenjen učenicima, a drugi kolegama, zajedno s koleginicom uređuje Fejsbuk stranu English Hub, deli svoje nastavne materijale na dva sajta namenjena nastavnicima engleskog jezika (na jednom od njih se našla među počasnim autorima). Ne voli rutinu. Rado koristi savremenu tehnologiju u nastavi tako da je za prvi autorski projekat na eTwinningu dobila Nacionalnu i Evropsku oznaku kvaliteta.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions