WebQuest iliti kompjuteri u učionice!

WebQuest iliti kompjuteri u učionice!

Dragana Jovanović je master profesor nemačkog jezika sa petnaestogodišnjim iskustvom i velikom ljubavlju prema novim tehnologijama u nastavi stranih jezika. U konstantnoj je potrazi za novim rešenjima, pa su joj nove tehnologije baš omiljena igračka.

Sigurna sam da se svaki nastavnik pre ili kasnije suočio bilo sa sopstvenom željom da malo osavremeni i učini svoju nastavu zanimljivijom, bilo sa pritiskom PP službe, direktora, kolega.

Na prvi pogled bi se nekima to moglo učiniti kao krajnje jednostavna stvar, dok bi drugi, oni malo manje upoznati sa novim tehnologijama, mogli pomisliti da je ovo „nemoguća misija“. Rekla bih da je istina, kao i uvek, negde u sredini. Zaista! Nije fraza. Mi prosvetni radnici smo stalno negde u sredini: između roditelja i dece, udžbenika i nastavne realnosti, novog i starog, table i tableta.

U želji da se ponekad „pomerim iz sredine“, rado posegnem za kompjuterima. Njih učenici vole i svakako provode vreme uz njih. To bi trebalo da je provereni recept za uspešan i zanimljiv čas. Da! Ali stvari naravno nikada nisu tako jednostavne. Ne možete učenike tek tako odvesti u učionicu za informatiku i reći im: „Evo vas, evo kompjutera! Radite nešto zabavno!“ Upravo korišćenje „nekonvencionalnih“ sredstava zahteva pažljivo planiranje časa, ali je rezultat često fantastičan, kao i zadovoljstvo učenika i nastavnika.

Ja rado koristim kompjuter i internet u obradi lekcija sa temom gradovi ili zemlje nemačkog govornog područja. Obožavam putovanja, bilo virtuelna bilo stvarna, kao i većina učenika. Kako im onda približiti Beč, kako ih odvesti u Švajcarsku ili na Severno more? Internet nam nudi besplatne turističke aranžmane.

WebQuest je jedan od meni omiljenih oblika organizovanja nastave.  WebQuest je prema definiciji Vikipedije oblik nastave orijentisan na istraživanje u kojem većina ili sve informacije, koje učenici koriste, dolaze sa interneta.  Za one koji žele da se podrobnije pozabave ovom temom, evo nekoliko korisnih linkova na nemačkom i engleskom: Medien im DaF Unterricht, WebQuests.de, The Webquest Place, Education World.

WebQuest „Cilj Nemačka (Velika Britanija/Francuska/Rusija)...“ je simulacija organizacije petodnevnog putovanja u Nemačku. S obzirom na to da u većini udžbenika za učenje stranog jezika za 8. razred postoji lekcija o zemljama čiji se jezik uči, to je idealan povod da se na zanimljiviji način obradi ova tema.

Pre nego što učenici počnu sa radom na internetu, trebalo bi da u okviru grupe odrede:

- koju rutu putovanja žele da organizuju,

- kako da stignu do cilja,

- kako da se kreću po gradu/regionu,

- šta će posetiti svakog dana.

Ukupno vreme rada je oko mesec dana (2 časa nedeljno), kako u školi, tako i kod kuće.  Naravno, postupak se učenicima unapred detaljno objasni, podele im se linkovi korisnih internet stranica i onlajn-rečnika.

Očekivani rezultat je usmena prezentacija organizovanog putovanja. Svaka grupa predstavlja svoj program u obliku reklame. Ostali učenici slušaju i ocenjuju tako što popunjavaju formular, koji je nastavnik unapred pripremio i podelio. Na formularu su sledeći kriterijumi:

  • da li su informacije o izabranom putovanju potpune,
  • da li je ponuda realna,
  • da li je ponuda zanimljiva,
  • da li su svi tehnički aspekti ispravni,
  • da li je prezentacija uspešno prezentovana (govor, izbor reči, tačnost...).

Šta učenici uče radeći ovaj Webquest?

  • Šta Nemačka (Velika Britanija/Francuska/Rusija)... nudi kao zemlja u koju se putuje (sadržaj);
  • Kako se može strukturirati ruta putovanja (interdisciplinarni rad);
  • Kako se sakupljaju informacije na stranom jeziku, ocenjuju i biraju (čitanje);
  • Kako se sarađuje (socijalne kompetencije);
  • Kako se drži prezentacija pred odeljenjem (govor);
  • Kako se prezentuje grupni rad.

Naravno, ne treba internet smatrati čarobnim štapićem, koji će bezuslovno zainteresovati sve učenike i od vas načiniti Marka Cukerberga, jer mediji su sredstvo, a to važi i za medije u nastavi. Ipak, ja uvek verujem u napredak. Da li ste vi spremni za korak napred?

 

Komentari (ostavite komentar)

Ivona 13.02.2017. 21:25

Veoma mi se sviđa to što uključujete i publiku i na taj način osiguravate da pažljivo slušaju izlaganje. Pretpostavljam da su izlagači unapred upoznati sa kriterijumima i na osnovu njih pripremaju svoje prezentacije. Hvala na ideji.

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Dragana Jovanović
Dragana Jovanović Autor

Dragana Jovanović,  rođena 1976, diplomirala na Filološkom fakultetu u Beogradu, nemački jezik i književnost, gde je 2013. odbranila i master rad iz oblasti interkulturne kompetencije. Pohađala je mnoge kurseve stručnog usavršavanja u organizaciji beogradskog Gete instituta i PAD-a iz Nemačke. Provela je više nedelja hospitujući u nemačkim školama, a u Jeni je 2008. godine učestvovala na višenedeljnom seminaru za nastavnike nemačkog jezika. Kao profesionalni prevodilac i profesor nemačkog jezika i književnosti, već 15 godina radi u obrazovanju i aktivno prevodi za mnoge domaće i strane firme.

Sa brojnih putovanja, kao pratilac grupe tinejdžera na programima usavršavanja nemačkog jezika, najlepše utiske nosi iz Berlina i Beča. Kao trener je učestvovala u planskim igrama „Proširenje Evropske unije” u organizaciji nemačkih institucija i uz podršku Nemačke ambasade u Beogradu. Ipak, najbolje se oseća u učionici sa svojim đacima, gde istražuje nove mogućnosti nastave nemačkog jezika.

Dragana obožava životinje i volonterski se bavi zaštitom. U slobodno vreme čita knjige, kad joj ih iz ruke ne otima trogodišnja ćerka Helena.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions