Lako - lakše - SuperLame!

Lako - lakše - SuperLame!

Još jedan način kako da dijalog iz udžbenika učinite zanimljivim za učenike, a da pritom i zaista nauče, daće vam naša blogerka Mirjana. Napravite mini-stripod od jedne ili najviše dve strane! I, Voila!

Kada sam razmišljala o čemu da pišem u ovom izdanju bloga, tumbala sam po glavi šta bi bilo najzanimljivije da predstavim nastavnicima. Za skoro 15 godina iskustva nakupi se svašta! A, onda shvatim da gledam iz potpuno pogrešnog ugla. Razmišljala sam šta je najzanimljivije nastavnicima, a ne učenicima. Pao mi je na pamet čas koji su mi skoro svi učenici pohvalili, a da ih uopšte nisam pitala ono čuveno: „Kako vam se dopao čas?”

Naime, na redu nam je bila lekcija o naredbama i dijalog se sastojao od niza naredbi koje devojčica-reditelj daje svojim drugovima-glumcima. Kako dijalog nije dug, a učenici nisu baš bili zainteresovani da ga odglume, rešila sam da promenim pristup.

                                            

Svi smo primetili da današnja omladina voli da se fotografiše i da dosta vremena provode na mobilnim telefonima želeći da naprave što bolju sliku. Iskoristila sam to njihovo interesovanje za projekat. Na kraju jednog časa uvela sam ih u priču i dala im vremena da se pripreme. Trebalo je da nađu što bolju lokaciju i u grupama od petoro naprave fotografije koje ilustruju delove tog dijaloga. Sledeći korak bio je da pomoću programa SuperLame (koji se neverovatno lako koristi) učenici naprave mini-stripove. Stripovi bi se sastojali od nekoliko fotografija i dijaloga koji je prekopiran iz udžbenika. Lakši deo posla je bio da popune balončiće tekstom iz udžbenika. Malo teži zadatak je bio da sami osmisle sadržaj za thought bubbles, odnosno da napišu o čemu oni sami razmišljaju. Tu su pustili mašti na volju. Od jednostavnih hm..., Šta?, oh... do komplikovanijih odgovora koji se slažu sa onim šta likovi izgovaraju ili su u potpunoj suprotnosti od onoga šta izgovaraju. Radove su štampali, pa smo napravili izložbu svih „stripova”, a onda prešli na ocenjivanje. Ocenjivali su učenici, a ocenjivano je sve, od estetike fotografija, originalosti, domišljatosti, kreativnosti, do uspešnosti povezivanja teksta sa slikom.

SuperLame je besplatan alat, vrlo jednostavno se koristi i praktičan za ovakvu vrstu aktivnosti, bilo da je u pitanju redovan čas ili sekcija. Na samom sajtu uvezete fotografiju i dodajete balončiće koji predstavljaju izgovoren tekst ili one koji opisuju ono o čemu likovi razmišljaju. Ukoliko radite elektronsku verziju, možete dodati i zvučne efekte, čime ćete i projekat učiniti zanimljivijim.

U narednom periodu sam planirala da uradim suprotnu varijantu. Da zadam fotografije, a da učenici popune balončiće, odnosno da sami osmisle dijaloge. Za naprednije učenike možete povećati i broj učenika po grupi i broj stranica samog stripa.

Dobra strana ovakvog rada je to što su svi imali prilike da učestuju. Sav teret posla nije bio samo na jednom učeniku. Takođe, brzo se oceni kada se sumiraju utisci učenika, pa eto ideje kako da dođete do još jedne ocene.

Kao zamerku bih istakla to što smo rad štampali pa se stvarala gužva oko izložbenog prostora, a učenici su često samo bacali pogled na neke radove. Tako da bih, sa današnjom digitalizacijom, taj aspekt promenila tako da bi učenici radove predavali u digitalnom obliku, a na času ih analizirali jedan po jedan.

Najbolja strana ovog pristupa je ta što su se učenici toliko zabavili da su se nadmetali ko će naći zanimljiviji prostor. Fotografisali su se u školskom dvorištu, u kući, na autobuskoj stanici, na ulici, u prirodi.

Na koji način biste vi osmislili čas sa SuperLame alatom? Da li ste ranije pravili stripove sa učenicima? Kako ste to činili?

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Mirjana Marušić Adžić
Mirjana Marušić Adžić Autor

Mirjana Marušić Adžić diplomirala na Filološkom Fakultetu u Beogradu odeljenje u Kragujevcu na katedri za engleski jezik i književnost. Počinje sa radom u OŠ „Karađorđe“ u Rači još pre završetka studija (2004.) i tu se zadržava do danas. Ima iskustva sa podučavanjem svih uzrasta, od vrtića do zrelog doba.

2007. godine, kao član ELTA-e, dobija stipendiju za odlazak na usavršavanje u Oksford, u Engleskoj, gde stiče iskustva za rad u multikulturalnom okruženju. Od tada se neprestano usavršava i autor je nekoliko radionica, a gostovala je i kao predavač na akreditovanim seminarima. Objavljivani su joj radovi u zbornicima radova.

U nastavi voli da eksperimentiše sa odeljenjima, a najviše je inspirišu sami učenici i njihova interesovanja. Aktivna je u pripremama skoro svih manifestacija u školi, a pripremala je i učenike za takmičenje pozorišta na engleskom jeziku „Language Drama Lab“ sa kojih nosi brojna priznanja.

Član je amaterskog pozorišta u Rači, i u slobodno vreme se bavi pozorištem, filmovima i knjigama. Najveće utočište su joj porodica i bliski prijatelji.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions