Magičnost broja šest

Magičnost broja šest

Nastavnica engleskog jezika, Slavica Jocković, često koristi minimalne resurse za postizanje maksimalnih rezultata. Nije reč o triku već o tehnici koja je delotvorna jer podrazumeva dobro poznavanje gramatičke građe, razvija kritičko mišljenje i bavi se onim što je bitno i esencijalno. Kao što je u likovnoj kulturi minijatura način da se likovni umetnik izrazi, tako i na stranom jeziku, koristeći tehniku broja 6, učenici daju svoj optimalni doprinos iznoseći „suštinu stvari”.

Želela bih da podelim sa vama jednu tehniku koja se na mojim časovima pokazala magičnom. Reč je o delotvornoj upotrebi broja 6 u nastavi stranog jezika.

Naime, kada hoću da podelim nešto važno sa učenicima, da ih uvedem u veštinu pisanja, da ih motivišem da napišu nešto o sebi, koristim taj broj. Navešću nekoliko primera.

Učenici koriste memoare od šest reči da opišu neke trenutke iz svog života (vikend, raspust, trenutna raspoloženja). To čine koristeći tačno šest reči, ni više, ni manje. Verujte, dobijamo prava mala umetnička dela. Evo nekoliko primera iz moje učionice:

School is fun, love is there.

We learn, we play, we laugh.

 

My friends can make me happy.

Kada vežbamo aktivnost pisanja, kao pripremu za pisanje sa učenicima starijih razreda, koristim broj 6 tako što je to vreme za koje oni treba da napišu kratku priču. Veoma interesantna aktivnost je kada učenici treba da napišu stih svoje omiljene pesme. Kada to učine, pozovem ih da mi pročitaju taj stih. Zatim im kažem da će to biti početna rečenica kratke priče koju će pisati, a vreme je šest minuta. To je dovoljno da dobijemo prave minijature kreativnog pisanja. Učenicima bude zabavno, pa svako iznedri po nekoliko rečenica na temu koju su sami izabrali.

Evo primera:  

 „I will always love you“,

Wherever you are, whatever you do I will always love you. You are on my mind every day, you make me happy and I will never let go. I miss you when you are not by my side. You make me smile, life is great with you...

I gramatička vežbanja se mogu raditi tako što se koristi vremenska ograničenost od šest minuta.

Bilo da je reč o vežbanjima transformacije iz udžbenika ili odgovorima na pitanja, kada kažem učenicima da imaju šest minuta da urade zadatak koji obično ima pet ili šest zahteva, oni odmah prionu na posao i rezultati ne izostaju.

Ova taktika je veoma korisna kada analiziramo neki poučni tekst, basnu, pripovetku koja ima neku moralnu poruku. Tada od učenika zatražim da poruku priče napišu u šest reči.

Evo primera: Iz priče antilopa i majmun: Real friends never let you down.

Završiću ovaj blog porukom od šest reči:

SUŠTINA JE U MAGIČNOM BROJU ŠEST!

Ako među vama ima onih koji veruju u magičnost brojeva, volela bih da čujem iskustva, predloge i ideje. Čitamo se ...

 

 

 

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Slavica Jocković
Slavica Jocković Autor

Slavica Jocković je diplomirala na Filološkom Fakultetu Univerziteta u Beogradu 1996.godine. Radi kao nastavnik engleskog jezika u OŠ ”Heroj Radmila Šišković” u Smederevskoj Palanci već 22 godine. Voli da se usavršava, redovno pohađa seminare, stručne skupove, održava ugledne i ogledne časove. Nastavu izvodi kako sa mlađim tako i sa starijim uzrastima i smatra da je podjednako lepo i izazovno raditi i sa učenicima od prvog do četvrtog razreda, kao i sa učenicima od petog do osmog razreda. Često je imala priliku da vodi učenike na republiko takmičenje. Voli svoj posao i da može opet bi izabrala isti poziv. Slobodno vreme provodi sa porodicom, u prirodi, voli zdravo da se hrani i vežba. :) 

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions