Anglovizija

Anglovizija

"Kada imate žarku želju da osmislite nešto novo a ideje nikako da isplivaju na površinu, pojave se ljudi koji vam daju baš ono za čime ste tragali." O čemu se radi pročitajte u tekstu nastavnice engleskog jezika, Mirjane Marić.

Nisam od onih nastavnika koji na početku školske godine mogu tačno da napišu kada će i koju temu imati na uglednom času i koje će sve vannastavne aktivnosti organizovati tokom godine. Na sednici krajem avgusta vidim samo do Evropskog dana jezika, dalje ne. Ostalo ide spontano.

Desi se kao varnica kada na času ili „kafici” diskutujem sa đacima ili kolegama o nekoj temi. I dok napolju dobuju novembarske kiše, ja mozgam šta bih mogla da osmislim za Novu godinu. Kao i obično, želim nešto drugačije i originalno. Ulazim na Facebook grupu „Profesori i prevodioci” i počinjem sa kolegama da razmenjujem zanimljive ideje za nastavu. I odjednom se pojavi! „Evrovizija, ja sam to jedne godine radila sa đacima”, kaže mi jedna divna i kreativna koleginica.

Shvatam da upravo to želim. Nešto veselo, živo i dinamično. Da, znam, hoću takmičenje u pevanju na engleskom jeziku. Pravu novogodišnju atmosferu. Engleski na sceni, muziku svuda oko nas.

Odlazim u školu i saopštavam đacima šta planiram da im organizujem. U odeljenju čujem vrisak kao kada deca pobede na nekom važnom takmičenju. Osetim žar koji me gura napred. Oduševljenje lebdi u vazduhu. Odmah kreću pitanja: „Nastavnice, a koju ćemo mi pesmu? Hoćemo li da smišljamo koreografiju? A šta da obučemo? Ko će da napravi zastavice zemalja učesnica? Ko će da vodi program?” Pitanja se nižu sama od sebe i usmeravaju me ka pravom putu.

Nisam želela da to bude takmičenje „Ja imam talenat” jer imamo devojčicu koja prelepo peva i nastupa na svim lokalnim takmičenjima i manifestacijama. Ne bi bilo fer jer bi ona bila siguran favorit. Zato smo se dogovorili da ona bude mentor svom odeljenju i da vodi program jer, osim toga što sjajno peva, odlično govori engleski jezik.

Vežbali smo svakog dana. Koreografije su se menjale iz časa u čas, dok učenici ne bi osetili da je „emocija pogođena”. A onda su ih vešto skrivali od drugih odeljenja. Naročito je bilo teško sakriti korake ako su dve rođene sestre u dva različita razreda i obe moraju kod kuće da vežbaju za nastup. Bilo je tu i ljubomornih pogleda, ali sve u želji da baš oni i njihova pesma budu najbolji. Iz dana u dan sve više dece se prijavljivalo za nastup. U hodnicima je za vreme odmora retko ko gledao u telefon, svako odeljenje je pevušilo svoju pesmu. Moje srce je bilo ispunjeno srećom iako je trebalo osmisliti, napraviti i nabaviti veliki broj rekvizita – kutije i štapiće za bubnjeve, mikrofon, sitan novac, imitaciju novčanica, šminku, tračice, garderobu, ukrase za scenu... Tim je imao i šminkera, frizera, stilistu, fotografa, kamermana, balerinu, di-džeja. Sve su to, naravno, bili učenici.

Nakon mesec dana intenzivnih priprema, došao je i dan takmičenja. U takmičenju su učestvovali učenici starijih razreda. Učenica osmog razreda otvorila je program pesmom „A thousand years“, pevačice Kristine Peri. Bubnjari su najavili predstavljanje zemalja učesnica. Jedni su predstavljali Ameriku, drugi Švedsku, treći Veliku Britaniju, a četvrti Nemačku. Prilikom uvodnog defilea, svako odeljenje je nosilo zastavicu zemlje koju predstavlja. Program su maestralno vodili učenici sedmog i osmog razreda. Publika je bar na trenutak mogla da zamisli kako je na pravoj Evroviziji jer su se na sceni čuli prelepi glasovi naših divnih voditelja:

Tri nastavnika su bili članovi žirija. Publika je glasala podizanjem zastavica zemalja učesnika. Učenici su mogli da glasaju za razred koji ne pohađaju. I dok je publika razmišljala za koga da glasa, voditelji su na engleskom jeziku postavljali pitanja pevačima o njihovim utiscima o samoj manifestaciji i Srbiji.

Učenice koje su pevale pesmu „Satellite” pevačice Lene Majers uspele su da naprave savršen sklad između pevanja i igranja. Prosto su plenile na sceni i time osvojile najveći broj glasova. Drugo mesto su osvojili učenici koji su šarmirali svojom brojnošću i igračkim umećem. Bila sam presrećna kada sam videla da dečaci, koji su inače stidljivi na času, preslatko igraju na sceni uz pesmu njihovog odeljenja. Treće mesto su podelila dva razreda. Oni su dobili podjednak broj glasova žirija i publike. Jedni su pevali čuvenu Abinu pesmu „Money, money”. Istakli su se po stajlingu i veštom bubnjaru ‒ žongleru. Druga trećeplasirana ekipa otpevala je  pesmu „Friday I'm in love”, grupe „The Cure”. U njihovom bendu posebno se istakao gitarista, koji je veoma originalno i opušteno vladao scenom. Nakon dodele paketića i zahvalnica usledila je novogodišnja žurka za sve takmičare i njihova odeljenja.

Ovo je pravi primer projektne i međupredmetne nastave, u kojoj su učenici povezali engleski, muzičko, likovno, informatiku i geografiju. Za najavu takmičenja vršnjački tim je osmislio reklamne panoe, za zemlje predstavnice zastavice, a Đački parlament za voditelje tekst programa.

Posebno mi je drago što smo ovim projektom otkrili nove dečje talente, podstakli ih da slušaju stranu muziku koju do tada nisu slušali i dali pravi primer upotrebe engleskog jezika u stvarnom životu. Veče nakon takmičenja dobila sam nekoliko poruka od svojih učenika iz publike koji su želeli da znaju tačan naziv pesama da bi mogli da ih slušaju tokom praznika. To mi je bio više nego dovoljan pokazatelj da je cilj takmičenja postignut.

Ovom prilikom želim da se zahvalim koleginici koja mi je dala ideju za ovo takmičenje i svim đacima koji su doprineli ovoj manifestaciji. Verujem da i vi imate mnoštvo zanimljivih ideja sa svojih nastavnih i vannastavnih aktivnosti. Zato vas molim da ih podelite sa nama i inspirišete druge nastavnike da budu još originalniji, maštovitiji i produktivniji u svom radu.

Komentari (ostavite komentar)

ana neskovic 25.02.2019. 20:03

Varnice, žar, čar, talenat, šta reći za ovu profesorku? Kao i uvek otkrovenje za decu, evrovizija, anglovizija, ... sentimentalne uspomene za roditelje i profesore!!!!! Samo napred, bravo!!!

Data DIDAKTA

Odgovor autorke bloga: Drago mi  je da Vam se svideo tekst. Hvala na divnim rečima. Deca su nepresušni izvor inspiracije za mene i zahvaljujući njima uživam u pripremi zanimljivih nastavnih i vannastavnih sadržaja.

 

Ljudmila Zdravkovic 07.03.2019. 16:07

Sjajno! Verujem da su svi uživali u procesu, a to je najbolji način za učenje, jer kad je inspiracija prava, sve se sklopi i svi su inspirisani. Divno je to što su se uključile kolege. Živela kreativnost i deljenje ideja!

Data DIDAKTA

Odgovor autorke bloga: Hvala najlepše. Pohvala uvek prija, posebno kada dođe od koleginice koja takođe predaje strani jezik. Uz mladi kolektiv pun entuzijazma i vredne učenike uvek spremne na akciju lako je ostvariti svaku zamisao.

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Mirjana Marić
Mirjana Marić Autor

Mirjana Marić radi u Osnovnoj školi „Goračići“ u Goračićima kao nastavnik engleskog jezika od 2014. godine. Diplomirala je na Filološkom fakultetu u Beogradu 2000. Završila je specijalističke studije Elektronskog poslovanja na Fakultetu organizacionih nauka i Master studije na Filološkom fakultetu.

Metodika nastave i inovacije u obrazovanju oduvek su je interesovali. Na Konferenciji za profesore engleskog jezika na Učiteljskom fakultetu u Jagodini održala je predavanje na temu „Video material in teaching English to young learners“, nakon čega joj je objavljen rad u zborniku radova Moravičkog okruga za nastavnike engleskog jezika.

Radila je kao recenzent za nekoliko udžbenika za učenje engleskog jezika.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions