ZUNAL – riznica projekata

ZUNAL – riznica projekata

Projektna nastava je sve više aktuelna, ali nekada nije lako pronaći ideju da se sprovede kvalitetan i zanimljiv projekat. U potrazi za idejama, Marija Jović Stevanović, profesor engleskog jezika, predstavlja nam platformu, riznicu projekata, koja može da posluži kao inspiracija nastavnicima različitih predmeta.

Projektna nastava je uveliko u jeku. Nikakva novina, složićete se, ali očigledno je da se ističe potreba da se poveže isti ili sličan sadržaj različitih predmeta, kako bi se učenici rasteretili i kako bi razvijali međupredmetne kompetencije.

Hoće li ovaj aktuelni vid nastave imati pozitivne ishode i u kojoj meri, vreme će pokazati.

Projektima se bavim već dugi niz godina, ali najviše uživam u njima kada nema tog eksternog pritiska da se uradi određeni broj projekata ili u određeno vreme. Najviše volim kada imam slobodu da sama biram teme i trenutak pogodan za projekat, a učenici doprinose svojim idejama i predlozima, pomognu da zajednički dođemo do željenog cilja i pritom se, naravno i obavezno, dobro zabavimo.

Ključna je reč „ideja“. Nekada mi se čini da se ponavljam i treba mi samo podsticaj, ideja u kojem pravcu da krenem i koje sadržaje da povežem. Neretko se razgovor na tu temu povede sa kolegama, uživo ili na internetu, ali katkad i sama istražujem po internetu u potrazi za neobičnim projektima.

Pre nekoliko godina imala sam priliku da pohađam elektronski kurs Building Teaching Skills Through the Interactive Web pri Oregon univerzitetu i tada sam se prvi put susrela sa platformom Zunal. O WebQuestu je već bilo reči u blogu koleginice Dragane Jovanović. Podsećanja radi, WebQuest je aktivnost orijentisana na istraživački rad i prikupljanje informacija, sa ciljem rešavanja određenog problema.

Zunal mi se naročito dopao jer je vrlo pregledan i organizovan, a istovremeno se lako koristi. Na njemu se nalaze aktivnosti i projekti kategorisani po predmetima ili oblastima, kao i po uzrastu, do kojih se dolazi pretragom, klikom na Browse u gornjem levom uglu. Za pretragu objavljenih projekata nije potrebna registracija. Registrujete se samo ako želite da objavite svoj WebQuest.

Svaki WebQuest je podeljen na šest komponenti:

  1. uvod (Introduction) – kratak opis aktivnosti koje slede. Nekada je taj opis klasično deskriptivan, a nekada je čak u formi priče, sa likovima i zapletom;

  2. zadatak (Task) – opis zadataka koji će uslediti;

  3. proces (Process) – ovaj deo je suštinski i tokom njega učenici sarađuju u rešavanju problema;

  4. evaluacija (Evaluation) – često predstavljena u rubrikama;

  5. zaključak (Conclusion);

  6. Teacher Page – deo u kojem nastavnici mogu da daju dodatne informacije i objašnjenja drugim edukatorima, kako bi im olakšali sprovođenje iste ili slične ideje sa učenicima.

Ako vas do sada nisu „ugušili“ ovi tehnički detalji, pripremite se za najlepši deo, a to su konkretne ideje nastavnika širom sveta. Od toga kojem uzrastu predajete i kakvih ste afiniteta zavisi i kojom temom ćete se baviti, ali ma koju oblast na Zunalu da odaberete, sigurna sam da ćete naći pregršt ideja koje, ako ne u celini, onda bar delimično možete da primenite na svojim časovima. Evo nekoliko meni zanimljivih projekata:

  1. The Very Hungry Caterpillar Lesson Plan

Obrada čuvene priče, uz bogaćenje vokabulara u radu sa najmlađima i proširivanje znanja o životnom ciklusu leptira.

  1. Explore the History of Theater!

Istraživanje istorije pozorišta kroz različite periode.

  1. Ocean Habitats

Pregršt zadataka, korisnih linkova i zanimljivih video-zapisa na temu okeana, koralnih grebena, biljnog i životinjskog sveta, ali i njihove zaštite.

  1. Ancient Egypt

Kombinovanje uloga geografa, lingviste, istraživača i pisca u avanturi zvanoj „Drevni Egipat“, sa kvizom za proveru znanja.

  1. Greek Mythology WebQuest

Učenici istražuju podatke o grčkim bogovima, a zatim u paru ili u manjim grupama opisuju svoja zamišljena mitološka bića sa specijalnim moćima.

  1. Fables

Učenici se upoznaju sa različitim basnama, a zatim pišu scenario po uzoru na jednu od njih.

Volela bih da istaknem da bogatstvo riznice zvane Zunal svakako treba podeliti sa nastavnicima ostalih predmeta, a ne samo jezika, jer postoji mnoštvo dobro osmišljenih aktivnosti i korisnih resursa za sve predmete. Bitno je istaći da se većina predloženih ideja može prilagoditi i raditi i u offline verziji. Takođe, Zunal je odlična platforma da uobličite svoj projekat i na jednom mestu objavite zadatke i resurse za učenike, ali i postignute ciljeve na kraju projekta.

Da li ste već koristili Zunal u nastavi i kako vam se čini? Koju biste od predloženih ideja mogli da prilagodite i primenite u radu?

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Marija Jović Stevanović
Marija Jović Stevanović Autor

Marija Jović Stevanović radi kao profesor engleskog jezika u osnovnoj školi „Sveti Sava“ u Batočini od 2004. Dobitnik je više nagrada za uspešne primere primene tehnologije u nastavi, autor članaka o primeni IKT-a, koautor knjige ,,Crazy Animals And Other Activities for Teaching English to Young Learners", (Aston University and British Council) i urednik nekoliko blogova i sajtova za učenike i nastavnike.

Takođe je dobitnik stipendije Američke ambasade, zahvaljujući kojoj je uspešno završila desetonedeljni kurs Instituta za engleski jezik, Univerziteta u Oregonu na temu primene tehnologije u podučavanju engleskog jezika. Bila je predavač na nekoliko akreditovanih seminara i neformalnih obuka.

U svom radu kombinuje moderne i tradicionalne metode, časove bogate nastavnim sredstvima i časove sa minimalnim resursima i rado eksperimentiše sa korelacijom između različitih predmeta i oblasti. Dosta pažnje posvećuje motivisanju učenika.

Interesuju je celoživotno učenje, tehnologija, filmovi i putovanja, a oslonac su joj porodica, prijatelji i iskreni saradnici.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions