Male pisane aktivnosti – velika korist

Male pisane aktivnosti – velika korist

U ovom blogu Gordana Popović, nastavnica engleskog jezika, deli sa vama ideje i materijale za vežbe pisanja kojima možete obogatiti svoje časove, naročito kad vam je potrebno da malo umirite učenike na času.

Lagano se približavamo kraju nastavne godine. Sve nas polako stiže umor, i nas i naše učenike. Predviđeno gradivo smo skoro prešli, ocene su uglavnom definisane. U nekim odeljenjima treba ispitati još nekoliko učenika.

Kako podstaći ostatak odeljenja, kojim aktivnostima im zaokupiti pažnju da ne bi ometali čas i kako bi istovremeno radili nešto korisno?

U takvim situacijama, najpraktičnije su različite pisane aktivnosti koje će učenici raditi individualno, eventualno u parovima. Za početak, uvek se u udžbeniku ili radnoj svesci nađu neka vežbanja koja nismo stigli da uradimo na prethodnim časovima. I mnogi tekstovi iz udžbenika mogu da posluže kao osnova za dalji rad na samom tekstu ili vokabularu: učenici mogu da napišu drugačiji kraj teksta, da smisle pitanja za neke od likova ili autora u zamišljenom intervjuu ili nešto slično. Kad iscrpimo sve dostupne materijale, možemo učenicima da osmislimo nove. Ako niste vični pravljenju nastavnih materijala, na internetu ćete sigurno naći neke zanimljive tzv. fillers, aktivnosti koje se mogu koristiti i u druge svrhe, sa ciljem da upotpune čas, povežu aktivnosti ili da naprave prelaz između različitih aktivnosti planiranih za taj čas.

Iako je njihova prevashodna upotreba u pomenutoj situaciji da obezbede povoljne uslove za ispitivanje jednog broja učenika, treba ih odabrati pažljivo kako bi se njima dodatno utvrdilo ili obnovilo prethodno obrađeno gradivo. Pošto radim u srednjoj stručnoj školi, u svojim godišnjim i operativnim planovima obično ostavim nekoliko stručnih tekstova za kraj nastavne godine. Kako sam inače primorana da napravim dodatni materijal za rad na njima jer ih uglavnom nalazim na internetu, za te dodatne aktivnosti obično učenicima spremim neka vežbanja enigmatskog tipa: osmosmerke, ukrštenice, domine, jumbled letters, na primer.

Ovde možete pronaći neke od mojih nastavnih materijala: Animal Cells crossword puzzle, Environment crossword puzzle, Alternative sources of energy double puzzle, Kitchen verbs word search.

*** Navedeni materijali su namenjeni učenicima obrazovnih profila veterinarski tehničar, tehničar za zaštitu životne sredine i pekar. 

Slične materijale možete napraviti i za utvrđivanje ili obnavljanje bilo kog vokabulara - Natural disasters ; reči koje dovode do zabune - Say/ Tell/ Speak/ Talk, Verbs Confused, Adverbs Confused, ili neko zanimljivo gramatičko vežbanje - Reported Speech

Uostalom, uvek možete od učenika zatražiti da naprave jedni drugima zadatke. „Slagalica” je popularan kviz među mladima. Iskoristite to da uvežbavate jezik. Učenici mogu da naprave igru asocijacija, spojnice, korak po korak. (Na slici priloženoj ispod možete da vidite primer igre korak po korak, koji su osmislili moji učenici prvog razreda kad smo radili osnovne hemijske elemente.) Za uvežbavanje ranije obrađenog vokabulara učenici u parovima mogu da igraju popularnu igru vešala. Uvek mogu da posluže i igre opšteg znanja, kao što je na primer zemljopis.

Pustite mašti na volju. Dozvolite učenicima da budu kreativni u upotrebi jezika, da kao tim postignu uspeh i da istovremeno uče na času. Kako i sami znate, učenje je svakako interesantnije uz zabavu.

Kako vi rešavate situacije kada vam treba mir na času ili ste iscrpeli sve mogućnosti koje vam pruža učenički komplet? Koje zanimljive pisane aktivnosti vi koristite u svom radu? Podelite sa nama u komentaru.

I srećno do kraja nastavne godine! Dočekajmo ga lepo, bez stresa, uz malo igre.

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Gordana Popović
Gordana Popović Autor

Gordana Popović radi kao profesor engleskog jezika u Poljoprivredno-hemijskoj školi u Obrenovcu od 1991. godine. Iako je tokom studija na Filološkom fakultetu u Beogradu izabrala prevodilački smer, još kao apsolvent se obrela iza katedre i zavolela ovaj poziv. Izostanak formalnog metodičkog obrazovanja, između ostalog, uticao je na to da kontinuirano radi na stručnom usavršavanju i razmeni iskustva sa kolegama iz celog sveta. Iza nje je nekoliko uspešno završenih onlajn kurseva. Član je više grupa za nastavnike engleskog jezika na Fejsbuku, vodi dva bloga, jedan namenjen učenicima, a drugi kolegama, zajedno s koleginicom uređuje Fejsbuk stranu English Hub, deli svoje nastavne materijale na dva sajta namenjena nastavnicima engleskog jezika (na jednom od njih se našla među počasnim autorima). Ne voli rutinu. Rado koristi savremenu tehnologiju u nastavi tako da je za prvi autorski projekat na eTwinningu dobila Nacionalnu i Evropsku oznaku kvaliteta.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions