Bioskop i šta sa filmom

Bioskop i šta sa filmom

Da li ste nekada vodili učenike na neformalne izlete ili u bioskop? Ako niste, ili jeste ali vam je potrebno podsećanje, evo na šta treba da obratite pažnju. 

Ide kraj školske godine! Opustite se i učinite da se vaši učenici opuste!

Još kao učenica, sećam se odlazaka u bioskop i na pozorišne predstave sa nastavnikom. Bio je to poseban događaj. Da, mogli smo mi to i sami. I sa roditeljima. Ali sa nastavnikom… to je već bila priča za sebe.

Što zbog masovnosti, što zbog razgovora pre i posle o ponašanju i temi predstave koju smo gledali, svi smo rado iščekivali taj događaj.

Kada sam počela da radim kao nastavnica, ta praksa se zadržala samo za odlaske na sajam. Usput svratimo da odgledamo pozorišnu predstavu. Najprikladniju od onih koje se nalaze na repertoarima beogradskih pozorišta. Da napomenem, živim i radim u malom mestu. Profesionalno pozorište nemamo, a ni bioskop. Da bismo uživali u predstavama ili filmu, treba da organizujemo mali izlet do tridesetak kilometara udaljenog Kragujevca.

Na ideju sam došla kada sam počela da vodim učenički parlament. Organizovali smo posete bioskopu jednom u dva meseca. Pošto imamo školski autobus, učenici su plaćali cenu karte i minimalan iznos za gorivo, tako da to nije bio veliki udar za roditeljski džep.

Da bismo od jednog odlaska u bioskop napravili izlet, pre bioskopa sam povela decu da posete Američki kutak i Dečje odeljenje Narodne biblioteke u Kragujevcu, gde su mogli da se upoznaju sa radom obe institucije. Interesantno je da nijedan učenik nije čuo za Američki kutak ni šta sve organizuje i šta im je dostupno, niti je znao da Dečje odeljenje poseduje knjige na engleskom jeziku koje mogu da pozajme.

Što se tiče samog putovanja (put traje 45 minuta) detaljno sam uputila učenike da film neće samo odgledati već i da ćemo o njemu porazgovarati u povratku. Najinteresantnija im je bila aktivnost koja se odnosila na reči koje će se pojavljivati u filmu. No, idemo redom. Pitanja su bila sledeća:

  1. Predvidite koja će se reč čuti u filmu (ne dolaze u obzir članovi, predlozi i veznici)

  2. Prilikom gledanja filma obratite dobro pažnju i slušajte. U povratku ću vam postaviti neka pitanja. Na primer: 

  1. Koja vam se reč najviše svidela?

  2. Koja vam je reč bila najružnija?

  3. Koju ste novu reč naučili?

  4. Koju ćete novu reč zapamtiti iz filma?

  5. Koju ćete sigurno zaboraviti?

Pogađate da je ova „mini vežba vokabulara” urodila plodom. A i samo upozorenje na šta da obrate pažnju pretvorilo je obično gledanje filma u jednu dva sata dugu vežbu slušanja.

Na šta vi kao nastavnik treba da obratite pažnju ako organizujete ovakav ili bilo koju drugu vrstu izleta:

Izlet planirajte bar mesec dana unapred. Obavezno obezbedite pismenu potvrdu roditelja. Organizujte kratak roditeljski sastanak i objasnite roditeljima i učenicima detaljno šta će gledati i gde će biti. Roditeljima je važno sa kim dete ide i da će biti bezbedno. Upozorite ih koliko novca da daju deci za dodatne troškove. (Deci su veoma zanimljivi i Mek i druge zavrzlame koje iziskuju dodatni novac. Ali i neizostavne kokice i sok za bioskop.) Poštujte vreme polaska i povratka.

I, naravno, iako nije potrebno da naglasim, ali treba da vas podsetim, proverite da li je film prilagođen uzrastu dece koju vodite. Budite slobodni u izboru filma. To čak ne mora da bude neki edukativni ili umetnički film na visokom nivou. Slobodno odaberite film koji će biti zabavan, a vi učinite da bude koristan za učenje jezika.

Vama sve ovo može biti stresno i naporno. Ali, ide kraj godine. Opustite malo svoje učenike. Odaberite neki 3D film za dodatnu uživanciju, i verujte, ako vi ne budete pamtili, oni sigurno hoće.

Da li ste vodili učenike na bioskopske projekcije? Koju biste vežbu u vezi sa gledanjem filma preporučili?

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Mirjana Marušić Adžić
Mirjana Marušić Adžić Autor

Mirjana Marušić Adžić diplomirala na Filološkom Fakultetu u Beogradu odeljenje u Kragujevcu na katedri za engleski jezik i književnost. Počinje sa radom u OŠ „Karađorđe“ u Rači još pre završetka studija (2004.) i tu se zadržava do danas. Ima iskustva sa podučavanjem svih uzrasta, od vrtića do zrelog doba.

2007. godine, kao član ELTA-e, dobija stipendiju za odlazak na usavršavanje u Oksford, u Engleskoj, gde stiče iskustva za rad u multikulturalnom okruženju. Od tada se neprestano usavršava i autor je nekoliko radionica, a gostovala je i kao predavač na akreditovanim seminarima. Objavljivani su joj radovi u zbornicima radova.

U nastavi voli da eksperimentiše sa odeljenjima, a najviše je inspirišu sami učenici i njihova interesovanja. Aktivna je u pripremama skoro svih manifestacija u školi, a pripremala je i učenike za takmičenje pozorišta na engleskom jeziku „Language Drama Lab“ sa kojih nosi brojna priznanja.

Član je amaterskog pozorišta u Rači, i u slobodno vreme se bavi pozorištem, filmovima i knjigama. Najveće utočište su joj porodica i bliski prijatelji.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions