Povratak u školu – hajde da pričamo!

Povratak u školu – hajde da pričamo!

Septembar je tu! Mesec u kojem svi imamo više energije i elana, ali ne i dovoljno vremena da organizujemo složene nastavne aktivnosti. U nastavku bloga nastavnice engleskog jezika Marije Jović Stevanović pročitajte ideje za osveženje časova i razvijanje veštine govora, koje ne zahtevaju posebne pripreme.

Uz mnoštvo planova, priprema i organizacionih detalja, složićete se da septembar nije idealan mesec za složene aktivnosti na časovima, kopiranje dodatnih resursa i generalno časove koji pršte od nastavnih sredstava.

Da, puni ste energije, ili barem je imate više nego u junu, i želite da osvežite nastavu i učinite da čas bude dinamičan, ali nemate previše vremena da ih pripremite. U nastavku je predstavljeno nekoliko aktivnosti koje će vam, nadam se, pomoći da laganim tempom krenete u nove radne pobede, a vašim učenicima da probude uspavano znanje i razbiju čestu pojavu septembarske treme.

Pogodi ko sam

Pojedinim učenicima može da bude neprijatno da govore o sebi, a čuvena tema „kako ste proveli dečiji raspust” ume da bude škakljiva. Zato počnite malo drugačije – dajte učenicima malo vremena da odaberu osobu koju će predstaviti iz prvog lica. Učenici najpre pišu beleške, koje mogu da im posluže kao podsetnik, a zatim se predstavljaju razredu. Ostali učenici pogađaju o kojoj se misterioznoj ličnosti radi, a mogu i da postavljaju pitanja učeniku koji se predstavlja, ukoliko im je potrebno još informacija. To je istovremeno dobar način da nastavnik dobije uvid u to ko su učenicima idoli i koje su njihove sfere interesovanja, što mu može pomoći u daljem planiranju nastavnih aktivnosti.

Uoči razlike

 

(Izvor: http://eslprezi.com/spot-the-difference/)

Ta aktivnost se povremeno nalazi u udžbenicima, najčešće za učenike nižih razreda osnovne škole. Kasnije se ređe sreće, a može biti vrlo zanimljiva uz minimalnu pripremu. Nastavnik pronađe dve gotovo identične slike. Dovoljno je da u Google pretraživač ukucate spot the differences i vrlo brzo ćete naći primere slika na kojima učenici treba da uoče razlike. Aktivnost se može izvesti na tri načina.

1) Učenici rade u paru i dobijaju odštampane različite slike. Posmatranjem samo svog primera slike učenik opisuje detalje, dok drugi učenik sluša i na svojoj slici zaokružuje razlike.

2) Nastavnik pomoću projektora ili interaktivne table prikazuje dve slike na kojima učenici, podeljeni u dva tima,  pronalaze razlike. Treba samo ograničiti vreme za davanje odgovora, a pobednik je tim koji pronađe više razlika u predviđenom roku.

3) Učenici su podeljeni u grupe. Nadmeću se u tome ko će pre pronaći sve razlike, a zatim o tome izveštavaju.

Advertising

Savršena aktivnost bez dodatnih resursa i ubedljivo najzabavnija. Uzmite manje predmete iz učionice i stavite ih u neku torbu ili kesu, tako da se ne vide. Prošetajte učionicom i dajte učenicima da izvuku jedan od predmeta. Učenici imaju zadatak da osmisle reklamu za predmet koji su izvukli i da ga usmeno predstave. Naravno, objasnite učenicima da reklama treba da bude maštovita, da imaju slobodu da izmišljaju funkcije predmeta i da pokušaju da uvere ostale učenike u razredu da im je upravo taj predmet zaista neophodan. Za tu aktivnost sam prvi put čula na seminaru Projektna nastava – korak dalje u nastavi engleskog jezika u organizaciji Data Didakta Udruženja. Na slici ispod ja uveravam kolege da kupe multifunkcionalni marker po jedinstvenoj ceni. 

 

Zabranjene reči

Rekla bih da je to jedna od klasičnih aktivnosti. Često sam je koristila sa starijim učenicima, ali i u radu sa odraslima. Učenik dobije reč koju treba da objasni, ali ne sme da koristi „zabranjene reči“. Primera radi, ako je zagonetna reč car, među zabranjenim rečima se mogu naći drive, motorway, wheel. Kada se učenici upoznaju sa tom aktivnošću, mogu i sami da kreiraju pojmove za pogađanje i zabranjene reči. Eto prilike da nastavnik prepusti organizaciju časa učenicima i malo se odmori od napornih septembarskih aktivnosti. 😊

Koja je vaša omiljena aktivnost za razvijanje veštine govora?

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Marija Jović Stevanović
Marija Jović Stevanović Autor

Marija Jović Stevanović radi kao profesor engleskog jezika u osnovnoj školi „Sveti Sava“ u Batočini od 2004. Dobitnik je više nagrada za uspešne primere primene tehnologije u nastavi, autor članaka o primeni IKT-a, koautor knjige ,,Crazy Animals And Other Activities for Teaching English to Young Learners", (Aston University and British Council) i urednik nekoliko blogova i sajtova za učenike i nastavnike.

Takođe je dobitnik stipendije Američke ambasade, zahvaljujući kojoj je uspešno završila desetonedeljni kurs Instituta za engleski jezik, Univerziteta u Oregonu na temu primene tehnologije u podučavanju engleskog jezika. Bila je predavač na nekoliko akreditovanih seminara i neformalnih obuka.

U svom radu kombinuje moderne i tradicionalne metode, časove bogate nastavnim sredstvima i časove sa minimalnim resursima i rado eksperimentiše sa korelacijom između različitih predmeta i oblasti. Dosta pažnje posvećuje motivisanju učenika.

Interesuju je celoživotno učenje, tehnologija, filmovi i putovanja, a oslonac su joj porodica, prijatelji i iskreni saradnici.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions