Pevajte sa mnom

Pevajte sa mnom

Slavica Jocković u nastavi koristi različita sredstva kako bi „začinila” svoje časove i učinila ih zabavnim i za učenike i za sebe. Upotreba pesama i muzike jedna je od aktivnosti koja uvek pronađe put do srca učenika i pokrene ih da rade.

Bilo da je reč o pesmicama za najmlađe učenike ili o tinjdžerskim izborima, materijali obiluju građom za rad, razvijaju sluh učenika, a naučeno gradivo ostaje duboko urezano u pamćenje.

U tekstu koji sledi izložiću neke aktivnosti koje koristim u nastavi kada je reč o upotrebi pesama kao nastavnom sredstvu.

O povezanosti muzikalnosti i sklonosti za učenje stranih jezika napisane su mnoge studije. Obe oblasti su izraz kreativnosti, mašte, rada, razvijenosti desne moždane hemisfere.

Još od najnižih uzrasta, deca učeći pesmice usvajaju jezik u njegovoj suštinskoj formi, kako on funkcioniše, memorišući čitave fraze, izraze i celine. Mnogi od nas se sećaju prvih naučenih pesmica na stranom jeziku, bilo da je reč o brojevima, pozdravnim pesmicama, pesmicama iz folklornog nasleđa, tradicionalnim pesmicama ili melodijama iz crtanih filmova. Dovoljan je samo mali uvod i počinjemo da pevamo sa osmehom na licu.

Postoji veoma širok spektar pesmama koje možemo koristiti za tinejdžere, a raznovrsnost aktivnosti je velika. Svi znamo da učenici u periodu od 11 do 15 godina prate muzičke trendove i imaju svoje omiljene pesme.

Navešću nekoliko primera upotrebe pesama u nastavi. Pesmom možemo započeti čas, da bi se učenici pripremili za ono što će uslediti. To može da bude neka prijatna melodija koja će uticati na atmosferu u učionici. Pesme obiluju različitim temama i sadržajima, gramatičkom građom, vokabularom... Pažljivim odabirom možemo naći pesmu za skoro svaki čas.

Za početak, učenicima možemo da damo zadatak da nam napišu naslove pet omiljenih pesama na stranom jeziku. To isto možemo i mi da uradimo, a zatim čitamo jedni drugima koje su nam omiljene pesme. Tekstove pesama možemo koristiti za aktivnost „gap filling” ili popunjavanje praznina, zavisno od toga koji cilj imamo (glagoli u određenom vremenu, predlozi, vokabular, zamenice...). Učenici mogu, kao aktivnost pisanja, napisati nekoliko redova svoje omiljene pesme i pročitati ih odeljenju. Naslov pesme može biti tema za kraći sastav.

Pesmica se može pretvoriti u govornu vežbu, tako da deca govore stihove pesme, pri čemu dolazi do izražaja govor, a ne muzikalnost. Tekst pesme se može koristiti za traženje sinonima ili preformulaciju, učenici mogu pogađati o kojoj pesmi je reč, ako nastavnik pre toga zameni tekst pesme objašnjenjima. Mogućnosti su velike. Na temu i poruku pesme može se organizovati diskusija sa starijim učenicima. Učenici mogu napraviti koreografiju za omiljenu pesmu i uz pratnju učenika koji sviraju muzički instrument izvesti je pred odeljenjem ili na nekoj priredbi. Izrada projekata takođe nudi širok spektar aktivnosti.

Muzika oplemenjuje, motiviše, bliska je učenicima i možemo je koristiti u nastavi kao sredstvo za bogaćenje rečnika, razvijanje empatije i ljubavi prema stranom jeziku.

Na samom kraju podeliću sa vama mojih omiljenih pet pesama na engleskom jeziku:

 

  1. „Shallow”, Lady Gaga and Bradley Cooper

  2. „I belong with you”, Taylor Swift

  3. „Yesterday”, The Beatles

  4. „Lose you to love me”, Selena Gomez

  5. „Ain't got no”, Nina Simone

Na temu „Shallow”, ovo bi bilo mojih nekoliko redova:

The world may be cruel, so we need love to go on. Everything is passing by, but the feelings we have give us the strength to live and hope.

Nadam se da i vi koristite pesme u nastavi i da vam se dopadaju neke od aktivnosti koje sam opisala.

Podelite svoje predloge i ideje sa nama.


 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Slavica Jocković
Slavica Jocković Autor

Slavica Jocković je diplomirala na Filološkom Fakultetu Univerziteta u Beogradu 1996.godine. Radi kao nastavnik engleskog jezika u OŠ ”Heroj Radmila Šišković” u Smederevskoj Palanci već 22 godine. Voli da se usavršava, redovno pohađa seminare, stručne skupove, održava ugledne i ogledne časove. Nastavu izvodi kako sa mlađim tako i sa starijim uzrastima i smatra da je podjednako lepo i izazovno raditi i sa učenicima od prvog do četvrtog razreda, kao i sa učenicima od petog do osmog razreda. Često je imala priliku da vodi učenike na republiko takmičenje. Voli svoj posao i da može opet bi izabrala isti poziv. Slobodno vreme provodi sa porodicom, u prirodi, voli zdravo da se hrani i vežba. :) 

©2014 - 2020 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions