Nastava na daljinu sa ograničenim resursima

Nastava na daljinu sa ograničenim resursima

Autor bloga je Bojana Antić, profesor engleskog jezika, koja već duži niz godina, za potrebe škole u kojoj radi, drži grupne časove jezika preko interneta. U tekstu koji sledi možete pročitati predlog jednog časa u situaciji kada su resursi ograničeni.

 

Razlika između nastave na daljinu i nastave uživo nije velika. Oba načina rada podrazumevaju da čas ima jasnu strukturu, ciljeve i vreme koje treba odvojiti za objašnjavanje.  Međutim, interakcija je drugačija. Pošto nema kontakta uživo, sam proces sprovođenja nastave je intenzivniji nego obično.

U našoj sredini nameće se još jedan otežavajući faktor - nemogućnost velikog broja dece, pa i profesora, da prate nastavu na daljinu jer nemaju tehničke uslove. Ali, kako to obično biva, gde ima volje, nađe se način.

Pod pretpostavkom da imamo najosnovnije uslove za sprovođenje nastave na daljinu - što zapravo znači da postoji internet veza i mobilni telefon ili kompjuter - možemo pristupiti planiranju i izvođenju časa.

Plan rada koji ćete videti u nastavku namenjen je učenicima prvog razreda i isproban je u praksi. Može se prilagoditi i radu sa starijim uzrastima, sa tim što čas može trajati malo duže. Tema je prilagođena uslovima rada kod kuće. Generalno, pokazalo se da nije loše organizovati materijal tako da, dok smo u školi, obrađujemo teme važne za školsku sredinu, a kada sa decom radimo na daljinu, teme budu prilagođene kućnim uslovima. Pored kupatila, nameću se još neke teme: hrana, igračke, odeća, nameštaj, sobe u kući ili stanu.

Pre bilo koje prezentacije materijala, važno je uspostaviti jasna pravila ponašanja. Nakon toga, prelazimo na sledeći korak a to je provera da li deca na stolu ispred sebe imaju osnovni pribor za rad - udžbenički komplet, svesku i pernicu. Za nas, profesore, dovoljno je da imamo udžbenik, olovku, papir i neki uređaj za reprodukciju zvuka.

Nakon provere svih gorenavedenih koraka, pristupamo času. Preporuke stručnjaka, kako za odrasle tako i za decu, jesu da je važno čas organizovati tako da najmanje jednom svako dete bude prozvano da se uključi  a da se zadaci smenjuju dinamično, kako deca ne bi imala previše "slobodnog" vremena između aktivnosti, što bi moglo izazvati dosadu. Takođe, treba voditi računa i o dinamici glasa.

 

Tema

U kupatilu

Trajanje časa

30 minuta

Cilj časa

Usvajanje relevantnog vokabulara, razvijanje veštine slušanja i razumevanja

Aktivnost

Opis aktivnosti

Trajanje

Zagrevanje

Kratko pozdravljanje, pesmica za početak časa, vreme za rešavanje tehničkih problema.

5’

Predstavljanje vokabulara

Predavač koristi predmete iz svog kupatila, npr:  shampoo, a toothbrush, soap, a towel, a hairbrush. Potruditi se da se nađe što više predmeta koji se nalaze u udžbenku. Za one koji nedostaju, i slika je dovoljna.

Koristiti svoje tehnike predstavljanja i uvežbavanja vokabulara.

5’

Lov na blago

Zamoliti decu da sama odu do kupatila i pronađu neke od stvari sa spiska. Predstavljanje ‘’blaga’’.

5’

Pesmica

Verovatno postoji pesmica koja prati ovaj vokabular. Pustiti je a deca i nastavnik pokazuju / podižu predmete koje čuju.

5’

Pogodi šta je

Predavač brzo prođe ispred kamere nekim od predmeta sa tog časa. Deca treba da prepoznaju predmet.

5’

Kraj časa

Ponovo slušamo pesmicu, deca mogu da igraju pa da se zamrznu kad muzika stane. Ili samo slušaju. Pozdravljanje, pesmica za doviđenja.

5’

 

 

Za razliku od regularne nastave, tokom koje se u nepredviđenim situacijama služimo improvizacijom, u nastavi na daljinu toga nema. Moramo se potruditi da uvek imamo rezervni plan, posebno što su tehnički problemi očekivani i na njih ne možemo uticati.

I na kraju, važno je da mi, profesori, pokušamo da budemo što opušteniji i pozitivniji. Zahvaljujući tome naši učenici će se osećati bolje i biće motivisaniji. Motivisaniji učenici postići će bolje rezultate. Svi će iz procesa izaći zadovoljni.

Kakvo je vaše mišljenje, koliko je planiranje časa važno za ishod nastave?

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Bojana Antić
Bojana Antić Autor

Rođena je u Beogradu, u kome danas živi i radi. Diplomirala je španski jezik i književnost na Filološkom fakultetu u Beogradu, a potom završila i master studije iz Metodike nastave španskog kao stranog jezika. Engleski jezik nastavila je da usavršava nakon fakulteta i stekla zvanje sudskog tumača za engleski jezik. Aktivno je u nastavi stranog jezika već više od deset godina. Imala je prilike da radi sa svim starosnim grupama, kako u državnim tako i u privatnim školama. Njen trenutni fokus je na nastavi preko interneta, tako da sada poseduje već zavidno iskustvo na ovom polju. Pored sagledavanja jezika kao profesor, sagledava jezik i iz perspektive učenika - govori grčki i nemački - što umnogome olakšava sprovođenje nastave. U slobodno vreme čita, putuje i druži se sa prijateljima i porodicom.

 

©2014 - 2020 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions