Novi izazovi digitalnog obrazovnog okruženja

Novi izazovi digitalnog obrazovnog okruženja

Tema kojom bih se bavila danas nije nimalo jednostavna, čega su svesni svi učesnici procesa obrazovanja i verujem da bih mogla da napišem nekoliko blogova o svim boljkama koje su nas mučile i kada smo za svega nekoliko dana morali u potpunosti da pređemo sa oflajn u onlajn režim rada, ali možda ćemo o tome u nekom narednom izdanju. Tema je vrlo široka i ukoliko se takav vid obrazovanja nastavi, još neko vreme ćemo se baviti njome.

Šta sam naučila tokom prethodnih nekoliko meseci? Iako sam  onlajn nastavi već deceniju, radeći sa učenicima tokom priprema za predstojeća takmičenja i učestvujući u kraćim međunarodnim projektima, nikada nisam radila sa više od tridesetak učenika istovremeno na nekoj onlajn platformi. Samim tim, brojka od oko 270 učenika, koliko ih imam, bila je dovoljna da shvatim da sledi veliki izazov.

Prva reakcija bila je iskoristiti postojeće iskusvo sa platformom na kojoj sam radila, što je u mom slučaju bio Edmodo. O tehničkim mogućnostima ove platforme pisala sam pre tri godine, ali sada bih dala novi osvrt iz perspektive potpunog prelaska na onlajn nastavu. Podelila sam učenike po razredima od prvog do petog, a ne po odeljenjima, jer sam smatrala da je efekat isti a praktičniji, budući da imam po dva odeljenja svakog razreda. Uglavnom su u pitanju učenici nižih razreda te sam im sama kreirala naloge. To je teži put u početku, ali lakši na duže staze ukoliko smatrate da vaši učenici nisu dovoljno samostalni za onlajn nastavu. Osim učenika, nalog može da kreira I roditelj, te tako prati napredovanje svog deteta. U međuvremenu sam napravila uputstvo, kako bih učenicima i roditeljima olakšala snalaženje u novom obrazovnom okruženju.

Nastava na Edmodu slična je nastavi na Google učionici. Zapravo, usudiću se da pomislim da je koncept Gugl učionice potekao od Edmoda i sličnih platformi za učenje, a Gugl je svakako sada u prednosti i daleko stabilniji i sveobuhvatniji kao platforma, no, meni nije ponudio preveliku inovativnost da bih se odlučila da promenim onlajn obrazovno okruženje na koje sam već navikla. Nastava na Edmodu odvija se u grupama i podgrupama. Postoji mogućnost deljenja teksta, linkova, video-zapisa, ali i kreiranja kvizova što se naročito pokazalo korisno prilikom provere znanja učenika.

Ne postoji mogućnost međusobnog komuniciranja učenika porukama, što se meni lično dopada, a ako želim rad u paru ili manjim grupama, radimo to kroz male podgrupe.

Edmodo je vizuelno vrlo jednostavan, a mobilna aplikacija je izuzetno pregledna i čini mi se da čak i brže funkcioniše nego na računaru. Takođe mi se dopada što su svi radovi učenika ili na zidu grupe, ako su javni, ili u našoj prepisci, u porukama, ako je domaći zadatak bio tog tipa. Naravno, postoje i mane ovakvog vida nastave. Dešava se da učenici zaborave lozinku ili ne mogu da se snađu sa dodavanjem priloga u poruci , ukoliko je u pitanju audio-zapis, što sam koristila da proverim izgovor reči ili veštinu čitanja.

Osvrnula bih se i na to zašto nisam koristila druge platforme. Viber sam odmah isključila kao opciju jer mislim da nije pogodan za veliki broj učenika i nije dovoljno pregledan. Google učionicu bih mogla da koristim jer je princip rada sličan Edmodu, ali sam na Edmodu već nekoliko godina, dok je mogućnost korišćenja Microsoft Teams došla prekasno, kada sam već uveliko kreirala naloge učenicima, što je, verujem, bio slučaj kod većine kolega. Moodle je definitivno vrlo profesionalan, ali mislim da je suviše složen za uzrast učenika kojima predajem.

Koju ste vi platformu za učenje odabrali i koje su njene prednosti i mane?

 

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Marija Jović Stevanović
Marija Jović Stevanović Autor

Marija Jović Stevanović radi kao profesor engleskog jezika u osnovnoj školi „Sveti Sava“ u Batočini od 2004. Dobitnik je više nagrada za uspešne primere primene tehnologije u nastavi, autor članaka o primeni IKT-a, koautor knjige ,,Crazy Animals And Other Activities for Teaching English to Young Learners", (Aston University and British Council) i urednik nekoliko blogova i sajtova za učenike i nastavnike.

Takođe je dobitnik stipendije Američke ambasade, zahvaljujući kojoj je uspešno završila desetonedeljni kurs Instituta za engleski jezik, Univerziteta u Oregonu na temu primene tehnologije u podučavanju engleskog jezika. Bila je predavač na nekoliko akreditovanih seminara i neformalnih obuka.

U svom radu kombinuje moderne i tradicionalne metode, časove bogate nastavnim sredstvima i časove sa minimalnim resursima i rado eksperimentiše sa korelacijom između različitih predmeta i oblasti. Dosta pažnje posvećuje motivisanju učenika.

Interesuju je celoživotno učenje, tehnologija, filmovi i putovanja, a oslonac su joj porodica, prijatelji i iskreni saradnici.

©2014 - 2020 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions