Kako društvene mreže mogu doprineti kvalitetu nastave?

Kako društvene mreže mogu doprineti kvalitetu nastave?

Autor bloga, Bojana Antić, profesor engleskog jezika, u sledećem tekstu nam donosi pregled načina na koje društvene mreže mogu postati naš saveznik u nastavi stranih jezika.

 

Odmah nakon fakulteta, kao veoma mlad profesor, prisustvovala sam jednom seminaru, na kome je predavač, profesorka jezika u Španiji, predstavila svoj projekat –‚upotrebu kod nas tada relativno nepoznate aplikacije za dopisivanje Whatsapp kako bi aktivno uključila učenike u proces učenja. U osnovi, ona bi im na grupu slala neispravnu rečenicu ili neko pitanje, a onda bi oni to korigovali ili komentarisali, a ona davala povratnu informaciju.

Od tada, na razne načine pokušavala sam da integrišem neke elemente društvenih mreža ili aplikacija za dopisivanje u nastavi, verujući da su društvene mreže, ukoliko se pravilno koriste, odličan način da se ostvari neposredniji kontakt sa učenicima i roditeljima i postigne dinamika i aktuelnost u nastavi. Takođe, mnogi eksperti iz različitih oblasti prisutni su na društvenim mrežama, pa učenici mogu direktno dobijati najsvežije informacije iz oblasti koja ih interesuje, od ljudi koji ih interesuju.

Nažalost, dugo vremena je kod nas ta mogućnost nailazila na slab odjek, što je nekako i razumljivo jer su dugo vremena tehničke mogućnosti u našoj zemlji bile ograničene. Nakon promena u obrazovanju koje su došle kao rezultat novonastalih okolnosti, čini mi se da su se stekli uslovi da se opet vratimo na ovu ideju i istražimo šta se, u međuvremenu, novo pojavilo na tržištu.

 

  1. Fejsbuk (Facebook)

Iako ga deca školskog uzrasta trenutno sve manje koriste, još je popularan među njihovim roditeljima, pa je u tom smislu bolje rešenje, jer svaki rad sa društvenim mrežama sa maloletnim osobama mora uključivati i učešće i saglasnost roditelja u procesu.

Pravljenje stranice odeljenja možda i nije najbolja ideja, zato što su stranice javne, pa svi mogu videti objave i ostavljati komentare. Bolje je napraviti grupu u koju se može ući uz odobrenje administratora, a deca i roditelji se pozivaju slanjem linka preko mejla. Na grupi, profesor može postavljati video-lekcije, materijale, deliti tekstove i tražiti interakciju kroz komentarisnje fotografija i objava.

 

  1. Tviter (Twitter)

Ova aplikacija je veoma dugo prisutna, nekako nenametljiva a opet ima mnogo korisnika. Može se napraviti privremena stranica, samo za to odeljenje. Pošto se u objavi može koristiti do 280 karaktera, idealno je rešenje kada želimo da naše učenike naučimo kako da budu koncizniji u izražavanju. Popularan je kod ljudi iz različitih obrazovnih sfera, pa omogućava korisnicima da prate stručnjake iz oblasti koja ih zanima.  

                                       

 

 
  1. Instagram

Odlična opcija ukoliko želimo da napravimo priču u slikama. Možete napraviti nalog samo za taj razred, jednokratno, i nakon toga ukinuti. Trenutno je velika ponuda instagram naloga za učenje jezika. Možete pogledati neki i preporučiti svojim učenicima da prate kao vid dodatne vežbe.

 

 

 

 

  1. Blogovi

Postoji mnogo besplatnih blog sajtova. Profesor može postavljati tekstove, učenici komentarisati, a mogu i sami raditi na svojim blogovima, što takođe može imati udela u ocenjivanju. Na primer, ukoliko treba da napišu sastav za ocenu, uslov je da se objavi na blogu. Oni koji to zaista rade, mogu dobiti neke dodatne poene.

Naravno, uz sve zabavne sadržaje koje nam društvene mreže pružaju, ne smemo zaboraviti na bezbednost učesnika, koji su najčešće maloletni. Uvek pod nadzorom i uz saglasnost roditelja, profesor mora kontrolisati naloge, komentare i učesnike. Dodatno vreme iziskivaće od profesora i edukaciju učenika i roditelja, ali čvrsto verujem da je to trud koji se može isplatiti na duže staze. Zašto je to tako? Ovo je doba novih tehnologija i bez ovladavanja ovim veštinama, nema napretka. Ukoliko pomognemo ljudima da ovladaju nekom novom tehnologijom, otvorićemo im vrata ka uspehu na nekim drugim poljima. Pored jezika, omogućićemo im da nauče još jednu od veština suštinski  važnih za milenijum u kom živimo.

 

Ukoliko želite da saznate više, možete pročitati tekstove na ovim linkovima:

https://sproutsocial.com/insights/social-media-for-education/

https://www.accreditedschoolsonline.org/resources/classroom-social-media/

 

Da li imate neko iskustvo koje biste mogli podeliti sa nama?

 

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Bojana Antić
Bojana Antić Autor

Rođena je u Beogradu, u kome danas živi i radi. Diplomirala je španski jezik i književnost na Filološkom fakultetu u Beogradu, a potom završila i master studije iz Metodike nastave španskog kao stranog jezika. Engleski jezik nastavila je da usavršava nakon fakulteta i stekla zvanje sudskog tumača za engleski jezik. Aktivno je u nastavi stranog jezika već više od deset godina. Imala je prilike da radi sa svim starosnim grupama, kako u državnim tako i u privatnim školama. Njen trenutni fokus je na nastavi preko interneta, tako da sada poseduje već zavidno iskustvo na ovom polju. Pored sagledavanja jezika kao profesor, sagledava jezik i iz perspektive učenika - govori grčki i nemački - što umnogome olakšava sprovođenje nastave. U slobodno vreme čita, putuje i druži se sa prijateljima i porodicom.

 

©2014 - 2020 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions