Prvi Erazmus + koraci

Prvi Erazmus + koraci

Ove godine našoj školi odobren je projekat „Stvaranje podsticajne sredine za učenje” u okviru Erazmus + programa Evropske unije i Fondacije „Tempus”. Projekat naše škole zauzeo je prvo mesto na listi projekata, od 74 prijavljene škole i 26 odobrenih projekata u okviru К1 programa mobilnosti, za školsku 2020/21. godinu. U okviru spomenutog projekta planirana je mobilnost šestoro nastavnika i direktora naše škole, odnosno pohađanje kursa u Italiji na temu primene IKT-a u obrazovanju, kao i posmatranje na poslu u školi „Juan de Lanuza” u Španiji, koja uspešno sprovodi integrativnu i projektnu nastavu. U svetlu trenutnih događaja u svetu ostaje da vidimo kako će planirane aktivnosti i putovanja učesnika mobilnosti proteći, ali se nadamo najboljem.

Iako smo predlog ovog projekta napisali vrlo uspešno, timski, do pre godinu dana jedva da smo znali šta podrazumevaju Erazmus + projekti. Na zvaničnom sajtu i YouTube kanalu Fondacije Tempus, nacionalne agencije za sprovođenje Erazmus projekata, nalaze se sve potrebne informacije, ali ću pokušati da vam put do njih olakšam tako što ću ukratko opisati koji su koraci neophodni za odobravanje ovakve vrste projekta.

Postoje različite vrste projekata mobilnosti, mobilnost nastavnika, učenika, ali i takozvana strateška partnerstva, o čemu detaljno možete pročitati u zvaničnom Erazmus programskom vodiču. Mobilnosti mogu biti kratkoročne i dugoročne, a troškovi putovanja i smeštaja pokriveni su odobrenim budžetom. Prvi korak je definisanje potreba vaše škole na osnovu analize njenih jakih i slabih strana, što sve treba da predočite u dokumentu zvanom Evropski razvojni plan, koji ukazuje na značaj internacionalizacije škole.

 

Na osnovu Evropskog razvojnog plana tražite partnere: škole u Evropi u kojima funkcioniše Erazmus + program ili kurs koji organizuje neka od agencija za stručno usavršavanje. Partneri mogu proizaći i iz eTwinning projekta, koji ste prethodno sproveli, profesionalnog poznanstva i saradnje sa kolegama u inostranstvu ili pak pretragom na portalu SchoolEducationGateway. Tu pretražujete postojeće ponude ili postavite svoju, gde opišete kakvog partnera za projekat tražite.

Kada pažljivo odaberete partnere, kurs ili školu gde ćete posmatrati nastavu, ako su u pitanju KA1 projekti, pristupate pisanju projekta po unapred datom obrascu, gde navodite koje su potrebe vaše škole i na koji način ćete ih uz saradnju sa odabranim partnerima ispuniti i time unaprediti proces obrazovanja u vašoj ustanovi. Sve u datom projektu je vrlo detaljno i mora biti obrazloženo do tančina, uključujući razloge za odabir partnera, profile učesnika mobilnosti, način na koji ćete implementirati naučeno, ali i kako ćete sprovesti izuzetno bitne diseminacione aktivnosti koje svakako treba da izađu iz okvira škole i pomažu u širenju rezultata i uticaja projekta.

                   

 

Ukoliko je vaš projekat odobren, neophodno je srediti dokumentaciju i potrebna je dobra volja svih zaposlenih u školi da se posvete svakom detalju projekta. Od otvaranja deviznog računa, preko pripremnih aktivnosti, recimo jezičke i kulturološke pripreme, u kojima vam mogu pomoći nastavnici stranih jezika i geografije, pa sve do logističke podrške kolegama tokom mobilnosti i aktivnom komunikacijom sa njima dok su u inostranstvu. Odobreni projekti dobijaju svog savetnika, osobu zaduženu za pitanja i nedoumice, a u obavezi ste da detaljno opišete sve aktivnosti u sklopu projekta i potkrepite ih odgovarajućim dokazima, dokumentima, fotografijama itd.

 

Iako je procedura za odobrenje projekta, ali i njegovo sprovođenje vrlo detaljna, kolege koje su već učestvovale u ovakvim projektima iznele su pozitivno iskustvo i pomogle nam da se ohrabrimo i sami upustimo u ovu avanturu za osnaživanje nastavnika za efikasnije sprovođenje inovativnih metoda. Optimistični smo da ćemo uspešno realizovati sve planirane aktivnosti i već smo uveliko u pripremnoj fazi projekta, kreiranju posebnog sajta posvećenog projektu i jezičkoj i kulturološkoj pripremi.

 

Zanimljivo je da je upravo sada do 29.10.2020. godine aktuelan dodatni konkursni rok za dve vrste strateških partnerstava, o čemu više možete pročitati na sledećoj stranici: https://erasmusplus.rs/drugi-korigendum-poziv-2020/

 

Kakva su vaša iskustva sa Erazmus + projektima?

 

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Marija Jović Stevanović
Marija Jović Stevanović Autor

Marija Jović Stevanović radi kao profesor engleskog jezika u osnovnoj školi „Sveti Sava“ u Batočini od 2004. Dobitnik je više nagrada za uspešne primere primene tehnologije u nastavi, autor članaka o primeni IKT-a, koautor knjige ,,Crazy Animals And Other Activities for Teaching English to Young Learners", (Aston University and British Council) i urednik nekoliko blogova i sajtova za učenike i nastavnike.

Takođe je dobitnik stipendije Američke ambasade, zahvaljujući kojoj je uspešno završila desetonedeljni kurs Instituta za engleski jezik, Univerziteta u Oregonu na temu primene tehnologije u podučavanju engleskog jezika. Bila je predavač na nekoliko akreditovanih seminara i neformalnih obuka.

U svom radu kombinuje moderne i tradicionalne metode, časove bogate nastavnim sredstvima i časove sa minimalnim resursima i rado eksperimentiše sa korelacijom između različitih predmeta i oblasti. Dosta pažnje posvećuje motivisanju učenika.

Interesuju je celoživotno učenje, tehnologija, filmovi i putovanja, a oslonac su joj porodica, prijatelji i iskreni saradnici.

©2014 - 2020 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions