Instagram u nastavi? Zašto da ne!

Instagram u nastavi? Zašto da ne!

Možemo ih voleti ili opirati im se, koristiti ili ne, ali jedno je sigurno – društvene mreže su neizostavan element naše svakodnevice. Međutim, iako se, s jedne strane, društvene mreže neretko negativno predstavljaju, sa druge strane, one imaju i velike prednosti koje mogu biti iskorišćene i u obrazovanju i nastavi.

 

Ukoliko krenemo dublje da zalazimo u analizu jedne od najpopularnijih društvenih mreža kao što je Instagram, iznenadićemo se koliko nam opcija može pružiti kao edukativni resurs.

 

Nekada je Instagram imao drugačiju formu i služio je, u većini slučajeva u marketinške svrhe, što je i dalje njegova uloga. Međutim, nekoliko godina unazad ova društvena mreža postala je izvor kvalitetnog i bogatog edukativnog sadržaja gde autori iz različitih oblasti, kao i iz obrazovanja i nastave, predstavljaju svoja znanja, veštine i usluge. Iz dana u dan, i nastavnici postaju deo Instagram zajednice, menjaju učionice za story-je ili regularnu nastavu kombinuju sa digitalnim Instagram okruženjem.

Dakle, kako nam zapravo Instagram može pomoći u nastavi? Najpre, ova društvena mreža može nam poslužiti kao digitalni alat za kreativno predstavljanje gradiva, ali i za dodatno vežbanje i aktiviranje učenika, takozvanih, digitalnih urođenika. Putem tekstova, fotografija, video i audio sadržaja, emotikona i mimova, nastavnici svojim Instagram nalogom mogu vizuelno da privuku pažnju učenika, ali i kreiraju dobro osmišljene sadržaje koji su u skladu sa njihovim znanjem i interesovanjima.

 

Neretko se dešava da nastavnici stranih jezika prednjače u upotrebi pomenute aplikacije. Imajući u vidu da je neophodno razvijati jezičke veštine kod učenika i da nove tehnologije pružaju te mogućnosti, Instagram je postao sve učestalije sredstvo u učenju jezika.

 

U tom pogledu, aktivnosti koje se mogu odraditi putem Instagram-a su mnogobrojne. Kako bi razvijali jezičke veštine, učenici mogu snimati sopstvene priče (story-je) i pričati na stranom jeziku, predstavljajući npr. iskustvo sa nekog putovanja, kao i fotografije koje su samostalno napravili. Takođe, mogu kreirati video-sadržaje o poznatim ličnostima, gradovima ili znamenitostima, predstavljajući stranu kulturu jezika koji uče. Koristeći hashtag-ove na ovoj aplikaciji, vidljivost njihovih radova postaje mnogo veća, što u nekoj meri utiče i na njih da odgovornije i ozbiljnije odrade aktivnosti.

 

Kako bi se učenici podstakli da čitaju knjige na stranom jeziku, može im se zadati da slikaju omiljenu knjigu, ukratko opišu o čemu se radi i postave na Instagram. Na taj način bi mogla da se, u okviru istaknutih priča (highlight story), kreira i virtualna biblioteka od njihovih slika i opisa, što bi dodatno motivisalo učenike da istražuju i čitaju.

                

Osim opisivanja knjiga, učenici bi mogli pisanje na stranom jeziku da vežbaju i komentarisanjem određenih tema, izražavanjem mišljenja o postavljenim fotografijama, video-sadržajima, kao i odgovaranjem na pitanja u okviru kratkih kvizova i slično. Konačno, slušanjem video-sadržaja u vidu pesama, filmova, tutorijala ili razgovora, učenici imaju priliku da čuju izvorne govornike, njihove različite dijalekte i da, usput, nauče nove reči i izraze razvijajući veštinu slušanja.

                  

Uz pomoć pomenutih aktivnosti, učenici mogu biti u stalnom kontaktu sa stranim jezicima i kulturama u digitalnom okruženju, što i jeste cilj svih nas, nastavnika stranih jezika.

 

Putem Instgram-a, pored jezičkih veština, učenici uče kako da sarađuju, dok mnogobrojne aktivnosti dodatno podstiču i njihovu motivaciju i kreativnost. Zanimljivo je da i stidljiviji učenici rado prihvataju ovu aplikaciju i učestvuju u zadatim aktivnostima.

 

               

Svedoci smo da se pedagoški rad znatno menja iz dana u dan, dok je na nama nastavnicima da budemo u korak sa vremenom. Društvene mreže imaju svoje mane. Međutim, ako se dobro informišemo, analiziramo i pružimo im šansu, u ovom slučaju  Instagram-u, možemo se iznenaditi koje sve opcije dobijamo koje nam mogu pomoći u našim edukativnim ciljevima. Na kraju, uvek se sve svodi na to iz kog ugla gledamo i kako tumačimo određene stvari, kako u životu, tako i u nastavi.

 

Da li vi koristite Instagram u nastavi? Kakvi su vaši utisci? Pišite nam! 

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Milena Vidosavljević
Milena Vidosavljević Autor

Milena Vidosavljević je dokorand na Filološkom fakultetu u Beogradu i bavi se istraživanjem teme uloge nastavnika stranih jezika u digitalnom okruženju. Od 2011. godine radi honorarno kao prevodilac i profesor španskog i engleskog jezika u školama stranih jezika.Član je Udruženja profesora španskog jezika Srbije, Društva hispanista, Društva mladih lingvista i Društva pedagoga iz Beograda. Usavršava se na seminarima, konferencijama, naučnim skupovima u Srbiji i inostranstvu. Oblasti njenog naučnoistraživačkog rada su: primenjena lingvistika, sociolingvistika, metodika nastave stranih jezika, metodika nastave španskog jezika, analiza diskursa, sefardika, pedagogija, psihologija. Voli nauku, nastavu, stručna usavršavanja, druženja, upoznavanje drugih kultura, putovanja, duge šetnje, ples, prirodu i naravno, - pisanje. J

Arhiva

©2014 - 2021 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions