HAJDE DA SE IGRAMO

HAJDE DA SE IGRAMO

Jezik je fleksibilna kategorija, dozvoljava da stvaramo nove sadržaje, da menjamo, maštamo i donosimo nova rešanja i ideje. Treba izaći iz rutine, uneti nove aktivnosti i jezičkoj i gramatičkoj građi dati lični pečat. U tekstu koji sledi autor navodi tehnike i aktivnosti koje  se bave kreativnošću i igricama koje možemo priimeniti u nastavi stranog jezika.

 

Postoje tehnike i načini da čas ne bude uobičajen, već “drugačiji”, a zabavan deci. Kako održati učenicima pažnju, uključiti ih u nastavni process i motivisati ih za učenje? Predstaviću vam par tehnika koje povremeno koristim i koje se dopadaju učenicima.

 

Približava se vreme praznika, božićnih i novogodišnjih. Pesme su odličan materijal za učenje jezika. U okviru onlajn nastave, pesme možemo predstaviti učenicima tako što ćemo ih recitovati, govoriti kao prozni tekst. Time ne samo što izbegavamo horsko pevanje, već ističemo vokabular, tekst, gramatičke konstrukcije i pesmi dajemo lični pečat. Bilo koja pesma može dobiti novo ruho ako se izgovori, svako će dati svoju ličnu interpretaciju. Pesme se mogu koristiti i kada obradjujemo neku gramatičku građu, i pri tom ističemo priloge, glagole ….a prisutna je i emocija.

              

Jezik nam omogućava da se igramo, da maštamo i da proces učenja učinimo zabavnim. To treba imati na umu kako u prezentaciji nove leksičke i gramatičke građe, tako i u sastavljanju testova. Da li vam se nekada dogodilo da ste sastavili test i da ste zamislili da učenik uradi zadatak na jedan način a on je ponudio rešenje koje nije pogrešno, ali nije isto kao ono koje ste planirali?

Kada se učenik nađe u situaciji da radi test, ponekad se dešava da “ga test ne razume” (“The test doesn’t understand me!?”) Nekada je reč o redu reči u rečenici, izboru vokabulara, a nekada su rešenja do kojih učenik dođe zabavna, pa se svi nasmejemo. Jezik je vrlo fleksibilna kategorija, i u tome je njegova lepota.

 

Takođe bih dodala par jezičkih aktivnosti, koje možete koristiti ako ostane malo slobodnog vremena: pronađi uljeza (the odd one out) - i u ovoj igrici možete iskoristiti kreativnost i kritičko razmišljanje, u zavisnosti od toga po kom parametru biramo reč koja ne pripada nizu ili grupi.

Reči su neiscrpan izvor aktivnosti, ponavljanje reči koje smo učili, možemo pretvoriti u igru “koliko reči ima u reči npr. miscellaneous” – lane, cell, us, an, is…

Uvežbavanje vrsta reči može se pretvoriti u igru tako što ćemo napisati jednu rečenicu na tabli, a zatim učenici izgovaraju još rečenica po istom modelu, menjajući samo određenu vrstu reči nekom drugom reči iz iste kategorije, npr:

 

My dad can paint well. 

Učenici sada navode slične rečenice:

My mum can cook well.

My sister can sing beautifully.

 

Ova aktivnost je odlična za učenike mladjeg uzrasta.

 

Aktivnosti koje sam navela mogu osvežiti časove, učiniti ih interesantnim i privlačnijim deci.

Nadam se da će Vam se dopasti i da će naći primenu i u vašoj učionici.

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Slavica Jocković
Slavica Jocković Autor

Slavica Jocković je diplomirala na Filološkom Fakultetu Univerziteta u Beogradu 1996.godine. Radi kao nastavnik engleskog jezika u OŠ ”Heroj Radmila Šišković” u Smederevskoj Palanci već 22 godine. Voli da se usavršava, redovno pohađa seminare, stručne skupove, održava ugledne i ogledne časove. Nastavu izvodi kako sa mlađim tako i sa starijim uzrastima i smatra da je podjednako lepo i izazovno raditi i sa učenicima od prvog do četvrtog razreda, kao i sa učenicima od petog do osmog razreda. Često je imala priliku da vodi učenike na republiko takmičenje. Voli svoj posao i da može opet bi izabrala isti poziv. Slobodno vreme provodi sa porodicom, u prirodi, voli zdravo da se hrani i vežba. :) 

Arhiva

©2014 - 2021 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions