Generacijski jaz u nastavi – problem kao rešenje

Generacijski jaz u nastavi – problem kao rešenje

Pripadajući generaciji milenijalaca (ljudi rođenih između 1980. i 2000. godine), postajem sve svesnija jaza koji se pojavljuje između mene i mojih, sada već 20 i više godina mlađih učenika.

Iako se duhom osećam veoma mladom, svaki susret sa njima mi govori da su iza mene ipak izvesne godine iskustva i život u svetu koji danas ne postoji. U tom momentu, u meni počinje da se odvija borba. Bez prestanka se pitam - koliko ih kritikovati, komentarisati njihove postupke ili ih savetovati u njihovim odlukama, posebno jer, iz moje perspektive, njihov život izgleda tako jednostavan. Nakon što ova misao prođe kroz moju glavu, zastanem, odbrojim do deset i samoj sebi ponovim svima nam dobro znanu izreku Svako vreme nosi svoje breme.

Stoga, logična odluka je usledila je - upoznaj svoje učenike i saznaj šta je to što im treba, šta je to što im nanosi boli, ko i šta ih pokreće, kako se motivišu. A zatim je usledio sledeći, očekivani korak - Kako to učiniti? Kako bolje upoznati učenike?

Možda bi najbolje bilo početi tako što ćemo im postaviti otvorena, direktna pitanja na ciljnom jeziku, bilo usmeno bilo putem ankete. Neka od pitanja mogu biti:

  1. Koje su tvoje osobine koje voliš?
  2. Koje osobine bi promenio da možeš?
  3. Gde provodiš najviše slobodnog vremena?
  4. Čime se baviš u slobodno vreme?
  5. Šta je to što ti nanosi bol?
  6. Čemu se raduješ?

Naoružani ovim znanjima, možemo pristupiti odabiru tema. To bi trebalo da budu teme koje će ih zainteresovati, primorati ih da uspore protok informacija dajući im prostor za razmišljanje. Dalja interakcija sa profesorom i vršnjacima daće im mogućnost da nađu neke odgovore na  teme koje ih muče.

Priložene teme su rezultat malog istraživanja. Proces dolaska do inspiracije za ove teme opisan je ispod liste koja je pred vama.

  1. Klimatske promene
  2. Finansijska neravnopravnost
  3. Troškovi života
  4. Politička polarizacija
  5. Nemoć da se zatečeno stanje promeni
  6. Internet kao sredstvo da se izrazi nezadovoljstvo
  7. Tržište rada (da li je u redu imati tetovaže i pirsinge i raditi)
  8. Pitanje LGBTQ prava
  9. Upotreba društvenih mreža
  10. Pokret OK boomers

Prilikom izrade tema, kao polaznu tačku koristila sam članak https://talas.rs/2019/11/26/ok-boomer-da-li-je-generacijski-jaz-veci-nego-ikada, do kog sam došla unoseći ključnu reč u pretraživač -  generacijski jaz, a koji pruža informacije o tome šta muči mlade, pripadnike generacije Z (mladi rođeni između 1990. i 2010). Probleme navedene u članku pretvorila sam u pitanja za diskusije na samim časovima.

Pored gore pomenutih informacija, pažnja mi se zadržala i na informaciji o pokretu OK Boomers, sa kojim sam se tom prilikom prvi put susrela. Samo postojanje pokreta učinilo mi se interesantnim pa sam nastavila pretragu koja me je dovela do sledećeg članka: https://www.nytimes.com/2019/10/29/style/ok-boomer.html. U članku sam saznala da je pokret Ok boomers nastao kao reakcija milenijalaca i generacije Z na komantare koje često čuju od odraslih. Pod odraslim, ovde se podrazumeva generacija ljudi koji su rođeni u periodu između 1947. i 1965. godine a nazivaju se bejbi bumeri. Mladima se zamera da su razmaženi i da ne žele da odrastu. Mladi na ovakve kritike reaguju burno, smatrajući da su upravo odrasli odgovorni za greške koje su napravljene a čije posledice dovode do toga da oni, mladi ljudi, sada ispaštaju.Odlična tema za debatu.

Kako Vi pretvarate probleme u rešenja?

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Bojana Antić
Bojana Antić Autor

Rođena je u Beogradu, u kome danas živi i radi. Diplomirala je španski jezik i književnost na Filološkom fakultetu u Beogradu, a potom završila i master studije iz Metodike nastave španskog kao stranog jezika. Engleski jezik nastavila je da usavršava nakon fakulteta i stekla zvanje sudskog tumača za engleski jezik. Aktivno je u nastavi stranog jezika već više od deset godina. Imala je prilike da radi sa svim starosnim grupama, kako u državnim tako i u privatnim školama. Njen trenutni fokus je na nastavi preko interneta, tako da sada poseduje već zavidno iskustvo na ovom polju. Pored sagledavanja jezika kao profesor, sagledava jezik i iz perspektive učenika - govori grčki i nemački - što umnogome olakšava sprovođenje nastave. U slobodno vreme čita, putuje i druži se sa prijateljima i porodicom.

 

Arhiva

©2014 - 2021 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions