Trka balona

Trka balona

Autor bloga je Zoran Jelesijević, nastavnik koji godinama radi sa mlađim učenicima, i ovo je jedna od igara koju je koristio u Srbiji i Pekingu, gde je takođe predavao engleski.

Moje ime je Zoran Jelesijević i ja sam mnogo toga... Opisao bih sebe rečima filmofil, nastavnik engleskog, sarkastičan, radoznao, avanturista. U profesionalnom smislu sam, takođe, „mnogo toga“. Diplomirao sam na Filološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu (Engleski jezik i književnost). Ali nisam profesor engleskog jezika i književnosti. Ne, ja sam: učitelj, učitelj Zoran, trener, nastavnik Zoki, ponekad i „ej“ , a jednom prilikom i „mama“... Na sve te, i mnoge druge nazive, svakodnevno odgovaram, jer su moji učenici najzahtevniji đaci osnovne škole. Ja predajem engleski od prvog do četvrtog razreda i svakog jutra nakon popijene kafe postajem ono što mojim đacima treba – mačak Felix.

Sećate se njega? To je lik iz crtanog filma koji je nosio magičnu torbu u kojoj se nalazilo sve što njemu treba... U mojoj torbi, iako nije magična, možete uvek naći igračke, balone, loptice i mnogo raznih instrumenata, koje svakodnevno koristim na časovima. Dozvolite da sa vama podelim jednu od igara koju moju đaci obožavaju.

Kada sa učenicima drugog ili prvog razreda obrađujem nove reči, veoma često igram igru Trka balona. Svi je obožavaju i sa prvacima je radim već od oktobra (kada ih nastavnik razredne nastave malo navikne da rade u timovima).

Đaci se dele u grupe i stoje u vrsti na udaljenosti od pola metra. Najbolje je da formirate dve do tri grupe da biste mogli da slušate izgovor reči. Izgovarajući reč, svaki đak balon dodaje narednom i  grupa koja prva završi dobija poen. Reči koje se izgovaraju određujemo tako što pokazujem fleš-kartice. Ovo ne samo da traži od njih da povežu slike i izgovore reči, nego i onim đacima koji zaborave neke reči, daje priliku da se prisete.

Naravno, svestan sam da bi, ukoliko bi se igra ponavljala u nedogled, deci veoma brzo dosadilo i zato uvek uvodim razne „varijacije“:

  • Iz ruke u ruku;
  • Igraj Iaktovima;
  • Pimpovanje (po troje ili petoro);
  • Udari tri ili pet puta rukom, izgovori i dodaj;
  • Dodaj glavom;
  • Igraj vezanih očiju (nije namenjena  prvom razredu);
  • Hvataj i dodaj nogama (sede na stolicama koje su poređane u liniju – po desetoro u redu);
  • Stoj na jednoj nozi i bez hvatanja;
  • Odbojkaški čekić.

Kada treba da vežbamo pet ili šest reči i svaku uradimo sa po dve varijacije, u razredu sa dvadeset i pet učenika, potrebno nam je petnaestak minuta.

Veoma je važno da su grupe ravnopravno podeljene na osnovu dva faktora:

  • znanje engleskog;
  • fizička sposobnost.

Ukoliko napravite grupe tako da jedna konstantno pobeđuje, druga grupa će lako izgubiti motivaciju. Mislim da je ovo sasvim prirodno i da to treba imati na umu. Još jedna varijacija može biti dečaci „protiv“ devojčica.

Zarad održavanja motivacije, možete neki put i oprostiti ukoliko neko ne izgovori dobro zadatu reč. Napominjem, naknadno ispravljanje izgovora kod pojedinih učenika je svakako bolja opcija od prekidanja igre.

Zašto ovo radim? Motivacija, razvijanje ljubavi ka engleskom jeziku, učenje kroz igru, zabava za učenike svih nivoa – sve su to odgovori na ovo pitanje.

I na kraju, ponesite osmeh i višak balona. Ništa gore i učenicima zanimljivije nego ako neki pukne usred igre :)

A koje igre igrate vi sa vašim đacima?

Komentari (ostavite komentar)

Aleksandra Savić 18.01.2017. 12:58

Hvala Zorane, odlična ideja za rad sa učenicima u nižim razredima.

Marina Kopilović 19.01.2017. 00:38

Uz blagu adaptaciju, može da se radi i u višm razredima, u 5. i 6. npr. Hvala Zorane. Pozdrav!

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Zoran Jelesijević
Zoran Jelesijević Autor

Zoran Jelesijević je rođen u Pančevu 1985. godine. Nakon gimnazije „Uroš Predić“ u Pančevu, upisuje Filološki Fakultet i 2008. godine diplomira na odseku za Anglistiku. S profesijom predavača se po prvi put susreće kao srednjoškolac, kada aktivno počinje da se bavi vršnjačkom edukacijom. Edukacija zaista postaje njegovo zanimanje 2009. godine, kada se zapošljava kao nastavnik engleskog u Ivanovu. Naredne godine prelazi u školu „Dositej Obradović“ u Opovu, gde i dalje predaje. U Zoranovoj karijeri posebno je interesantan period od godinu dana kada je predavao engleski u gradovima Hefei i Peking u Kini. Trenutno predaje učenicima prvog ciklusa obrazovanja. U profesionalnom smislu se posebno interesuje za motivaciju učenika, rad sa mlađim učenicima i predavanjem preko interneta. Ova interesovanja se mogu opisati i kao aspiracije, jer Zoran trenutno radi na osmišljavanju seminara koji će biti posvećen radu sa mlađim učenicima, kao i na zbirci aktivnosti za rad u prvom ciklusu osnovnog obrazovanja.

©2014 - 2020 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions