Osmaci kao profesionalci

Osmaci kao profesionalci

Autorka bloga je Zorica Miladinović, nastavnica engleskog jezika koja godinama radi u osnovnoj školi sa učenicima od 1. do 8. razreda. Ideja ovog bloga je da pokaže kako se mogu povezati različiti predmeti (francuski, engleski jezik i profesionalna orijentacija) sa različitim razredima (8. i 4. razred) i kako učenici mogu da uče jedni od drugih.

Kako rasteretiti osmake sada na kraju godine kada se uveliko spremaju za završni ispit na kojem strani jezik nije jedan od predmeta koji se polaže. Sa druge strane, kako im pomoći da izaberu željeno zanimanje, a da se to ne svede na upitnike i razgovore na časovima odeljenjske zajednice.

Na ideju sam došla kada sam pročitala blog kolegice Jasmine LelekovićPadobranac sa predznanjem”, a s obzirom na to da se u 4. razredu obrađuju pojmovi koji se odnose na namirnice, odeću, obuću i njihovu kupovinu, koleginica francuskog jezika i ja smo napravile šoping mol u našoj školi. Čas smo realizovale u vidu uglednog časa na sledeći način:

1) Po uzoru na ideju koleginice Leleković, na prethodnom času učenici 4. i 8. razreda pripremaju materijal za rad (od papira, isečaka iz novina, kartona); učenici prave odeću, obuću, voće, povrće, hranu, novac i kase za prodavnice. Na panoima od stiropora lepe nazive objekata (restorana, butika, piljare) kao i proizvode sa cenama u evrima.

Svaki učenik 4. razreda iz kutije izvlači ulogu bankara, prodavca ili mušterije. Učenicima 8. razreda se takođe dodeljuju uloge (zadaci) pomoćnika u prodaji ili kupovini. Učenici 8. razreda takođe imaju zadatak da realizuju i kontrolišu funkcionisanje časa, njima je prepuštena kompletna organizacija, dok koleginica i ja pratimo čas. Na ovaj način, oni ulaze u ulogu zanimanja što se nadovezuje na profesionalnu orijentaciju.

2) Na početku narednog časa, tri učenice najavljuju čas i otvaraju tržni centar, na engleskom, francuskom i srpskom jeziku. ’Gradonačelnik’ preseca crvenu vrpcu i tržni centar se zvanično otvara. Restorani, butici, piljare i banke raspoređeni su u krug u datoj prostoriji. Za svakom ’tezgom’ stoje po jedan učenik 4. i jedan 8. razreda.

Učenici 4. razreda iz kutije izvlače odeću/namirnicu koja predstavlja njihovu prvu kupovinu, kao i iznos koji mogu da podignu u banci. Odlaze najpre u banku, podižu dati iznos; potom odlaze prvo na štand na engleskom jeziku i kupuju robu, a zatim isti pojam kupuju na štandu na francuskom jeziku. Od ostatka novca, kupuju proizvode po želji. Osmaci pomažu oko izgovora.

Kada završe kupovinu, tj. potroše sav novac, lepe stiker u odgovarajuću kolonu. Tabelu čine tri kolone: čas mi se veoma dopao, dopao mi se i nije mi se dopao.

Pored obnavljanja i usvajanja gradiva, učenici 4. razreda na zanimljiv način usvajaju i socijalne veštine komunikacije i interakcije u društvu. Učenici 8. razreda su komentarisali da li bi se bavili određenim zanimanjima.

Oduševljenje dece ovim načinom realizacije časa je ogromno. To mi naravno daje podsticaj da u budućnosti realizujem slične aktivnosti.

Da li se i vi nalazite u ovoj priči?

 

Komentari (ostavite komentar)

Jasmina Leleković 19.05.2018. 18:09

Draga koleginice, hvala Vam na povratnoj informaciji. Drago mi je što možemo da razmenjujemo ideje i tako obogatimo nastavu stranog jezika. Posebno mi se dopao "hepening" sa gradonačelnikom. Verujem da su deca uživala.

Data DIDAKTA

Odgovor autorke: Hvala Jasmina! Da, deca su zaista uživala, napravili smo atmosferu pravog Tržnog centra. Verujem da će sve ideje postavljene na blogu biti svima nama od koristi.

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Zorica Miladinović
Zorica Miladinović Autor

Zorica Miladinović radi kao nastavnik engleskog jezika u OŠ „Dositej Obradović“ u Požarevcu. U nastavi je već 17 godina i radi sa svim uzrastima, od 1. do 8. razreda. Više puta je realizovala letnje kampove u Engleskoj gde se i stručno usavršavala četiri godine za redom u mestu Broadstairs, u školi akreditovanoj od strane British Council-a, Kent School of English. U školi je učestvovala u projektima dopisivanja učenika sa učenicima iz Italije i Rusije i deo je tima „Večeri stranih zemalja“ koje škola organizuje svake godine, učešćem u dramskoj sekciji i realizaciji programa. Održala je više oglednih i uglednih časova i radionica u okviru različitih projekata škole i grada.

U nastavi najviše primenjuje pesmu i dramu, a zbog sve većeg učešća u inkluzivnim timovima, interesuje se za rad sa decom u inkluziji.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions