Film English

Film English

Mirjana Marušić Adžić obožava filmove i serije. Često koristi dramske tekstove, film i muziku u nastavi, jer učenici rado prihvataju bilo šta što nije udžbenik. U ovom tekstu predstavlja sajt „Film English”.

Kada sretnete nekoga ko iole dobro koristi strani jezik, a nije ga formalno učio u školi, najčešće ćete dobiti odgovor da je jezikom ovladao uz pomoć muzike koju je slušao ili filmova koje je gledao. I muzika i film su odlični mediji/sredstva za učenje jezika. Složićemo se da nisu jedini i ne smeju biti jedini izvor za učenje, ali ih učenici rado prihvataju i zašto ih onda ne iskoristiti.

O muzici i korišćenju pesama, pesmica, melodije i ritma već smo imali prilike da čitamo. Ima puno izvora koji vam pomažu oko korišćenja ovih sredstava, ali su retki oni koji vam govore kako da izgradite čas oko jednog filma. Priznaćete, filmovi su dugi i retko možemo da planiramo čas koristeći film. Pa, ako se i usudimo, često to bude ili kraći odlomak iz filma, ili date učenicima da film pogledaju kod kuće, a onda se na času bavite jedinicom koju ste planirali, oslanjajući se na njihovo sećanje u vezi sa samim filmom.

Kada sam se prvi put susrela sa sajtom Film English, prvo što sam uočila bilo je to da je čas već isplaniran za vas! To je ono što je meni privuklo pažnju. I, naravno, najbitnija stvar – sajt i resursi na njemu su potpuno besplatni! Tek sam se onda bavila detaljima.

U ovom tekstu ću pokušati da vam približim Film English i nadam se da ima vas koji sa velikim žarom iščekujete da isprobate jednu lekciju bar na jednom času.

Dakle, na adresi http://film-english.com/ naići ćete na prvu stranu sajta Film English.

Ako prelistate malo niže, sa leve strane ćete doći do padajućeg menija „Lesson Levels and Themes“ gde je meni bilo jednostavnije da pretražim sadržaje koji bi bili primenljivi u odeljenjima u kojima predajem.

Pošto sam i sama pogledala sajt, razmišljala sam na koji način da primenim neku od lekcija u svojoj učionici. Nesrećnim slučajem, odgovor mi je sam došao u ruke. Naime, zbog velikog broja odsutne dece i odsutnih nastavnika, što zbog vremenskih uslova što zbog gripa, spojila sam dva odeljenja u jednu grupu. Nisam mogla da održim nastavnu jedinicu planiranu za taj dan, ali sam imala „keca u rukavu”. Iako je Božić već bio prošao (oba božića), rešila sam da isprobam film pod nazivom Čovek na mesecu – dirljiva božićna priča o devojčici i starcu.

Lako mi je bilo da ispratim nastavnu jedinicu jer su učenici više nego željno iščekivali šta će sledeće biti. A imala sam i pripremu za čas koja je bila strukturalno urađena i dobro osmišljena.

Učenicima se dopalo to što su priču predviđali. Sam film nema teksta, tako da su se u govoru oslanjali na vokabular i strukture koje oni poznaju. Rado su sarađivali međusobno, ali bih vam skrenula pažnju na problem koji nisam predvidela u svojoj grupi. Naime, kad god bi počela grupna rasprava ili rad u paru, automatski bi se „prebacili“ na maternji jezik. Možda bi bilo bolje da im se na početku časa naglasi da pokušaju što više da koriste strani jezik i u međusobnoj komunikaciji. Drugo, kad god bi bila započeta neka diskusija, učenici bi predaleko i preširoko branili svoje stavove (opet na maternjem jeziku), naročito u delu „sta pokloniti starcu za Božić“. Ukoliko bi im se skrenula pažnja da se ponekad i suzdrže, lako bi se vremenski okvir koji sajt predviđa (60 minuta) mogao svesti na prihvatljivih 45.

Pored vremena, u samoj pripremi možeti videti i nivo za koji je predviđena. Iako većinu filmova možete prilagoditi, poželjno je znati koju lekciju odabrati za svoje odeljenje. Ja sam koristila nivo A2-B1 u osmom razredu i učenici su se dobro snašli.

Naročito je korisno što ovu lekciju, kao i druge na sajtu, mogu koristiti i nastavnici drugih stranih jezika, kao i nastavnici maternjeg jezika. Uostalom, posetite sajt i odaberite ono što vama najviše odgovara. Sigurna sam da će se naći nešto i za najprobirljivije.

Da li ste vi do sada koristili filmove u nastavi? I kako ste organizovali čas? Imate li neku ideju kako drugačije iskoristiti sajt Film English?

Podelite sa nama vaša iskustva i predloge.

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Mirjana Marušić Adžić
Mirjana Marušić Adžić Autor

Mirjana Marušić Adžić diplomirala na Filološkom Fakultetu u Beogradu odeljenje u Kragujevcu na katedri za engleski jezik i književnost. Počinje sa radom u OŠ „Karađorđe“ u Rači još pre završetka studija (2004.) i tu se zadržava do danas. Ima iskustva sa podučavanjem svih uzrasta, od vrtića do zrelog doba.

2007. godine, kao član ELTA-e, dobija stipendiju za odlazak na usavršavanje u Oksford, u Engleskoj, gde stiče iskustva za rad u multikulturalnom okruženju. Od tada se neprestano usavršava i autor je nekoliko radionica, a gostovala je i kao predavač na akreditovanim seminarima. Objavljivani su joj radovi u zbornicima radova.

U nastavi voli da eksperimentiše sa odeljenjima, a najviše je inspirišu sami učenici i njihova interesovanja. Aktivna je u pripremama skoro svih manifestacija u školi, a pripremala je i učenike za takmičenje pozorišta na engleskom jeziku „Language Drama Lab“ sa kojih nosi brojna priznanja.

Član je amaterskog pozorišta u Rači, i u slobodno vreme se bavi pozorištem, filmovima i knjigama. Najveće utočište su joj porodica i bliski prijatelji.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions