PLN ili kako da postanemo bolji

PLN ili kako da postanemo bolji

Ovim blogom nastavnica engleskog jezika Gordana Popović želi da ukaže na važnost formiranja lične obrazovne mreže (PLN) radi unapređenja svog rada.

„Nijedan čovek nije ostrvo, samo po sebi celina;
svaki je čovek deo Kontinenta, deo Zemlje;”

                                                            Džon Don

Šta je to što prvo pomislite kad vam neko pomene seminar ili konferenciju?

- Možda saznam nešto novo.

- Ma, samo da dobijem sertifikat sa bodovima.

- Još jedan izgubljen dan.

...

Ili možda pomislite isto što i ja:

- Kakav god da bude, imaću priliku da se vidim i porazgovaram sa kolegama/koleginicama.

Zato im se uvek obradujem. Dok kucam ovaj tekst iza mene je konferencija Nove tehnologije u obrazovanju koju je i ove godine organizovao Britanski savet. To je događaj koji ne propuštam jer znam da ću, ne samo saznati nove trendove u obrazovanju i iskustva kolega iz zemlje i inostranstva, već i videti neke drage kolege čiji entuzijazam i energija plene. Tako je bilo i ove godine. Dobre promere prakse su pokazali nastavnici različitih predmeta, saznali smo na koji način nove tehnologije koriste nastavnici zemalja iz okruženja, a i šire (Estonija, Finska), upoznali neke nove IKT alate i još jednom utvrdili da su oni samo sredstvo za unapređenje nastave, ne i cilj. Ono što ovim događajima daje posebnu draž, međutim, upravo su ti susreti i razgovori sa kolegama u kojima razmenjujemo ideje i iskustva. Oni su i prilika da upoznamo neke nove zaljubljenike u svoj poziv.

Zašto ovde pominjem konferenciju o tehnologijama, a ne neki seminar za nastavnike engleskog jezika? Upravo su nam internet i društvene mreže omogućili da saznamo šta i kako rade kolege koje ne poznajemo lično, da se međusobno povežemo i sarađujemo. Moja prva iskustva vezana su za deljenje nastavnih materijala na dva sajta namenjena nastavnicima engleskog jezika: Busy Teacher  i iSLCOLLECTIVE. Oba sajta obiluju radnim listovima, igricama, posterima i prezentacijama kolega iz celog sveta, koji su potpuno besplatni za preuzimanje. Na oba imate mogućnost da komentarišete i povežete se sa kolegama iz raznih zemalja.

Tu su i onlajn kursevi poput onih koje organizuju Coursera  i SchoolEducationGateway, na primer. Radeći na njima, pored unapređivanja svojih znanja i veština, možete da vidite kako rade drugi, da ocenite njihov rad i razmenite mišljenja, stavove i ideje na forumu. Priliku da upoznate iskustva i način rada, kao i da aktivno sarađujete sa kolegama iz evropskih zemalja, omogućavaju vam eTwinning, a odnedavno i Erasmus+ programi.

Lično, u profesionalnom razvoju mnogo su mi značili blogovi kolega, kao i razmena mišljenja i iskustva u raznim FB grupama za nastavnike. Ovu društvenu mrežu i dan-danas koristim prvenstveno u profesionalne svrhe. Preko nje sam upoznala veliki broj divnih nastavnika iz Srbije i celog sveta. Kako je moja lična obrazovna mreža rasla, sve više sam bivala svesna da, iako živimo i radimo u različitim zemljama sa različitim obrazovnim sistemima i suočavamo se sa drugačijim izazovima, svi imamo nešto zajedničko, a to je da volimo svoj poziv.

I sad, na kraju još jedne iscrpljujuće školske godine, duboko sam zahvalna svima onima koji su me inspirisali i bodrili u trenucima malodušnosti i tako pomogli da budem bolji nastavnik i da iznova postavljam sebi više ciljeve. Hvala svima koji mi pružaju neophodnu podršku da istrajem.

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Gordana Popović
Gordana Popović Autor

Gordana Popović radi kao profesor engleskog jezika u Poljoprivredno-hemijskoj školi u Obrenovcu od 1991. godine. Iako je tokom studija na Filološkom fakultetu u Beogradu izabrala prevodilački smer, još kao apsolvent se obrela iza katedre i zavolela ovaj poziv. Izostanak formalnog metodičkog obrazovanja, između ostalog, uticao je na to da kontinuirano radi na stručnom usavršavanju i razmeni iskustva sa kolegama iz celog sveta. Iza nje je nekoliko uspešno završenih onlajn kurseva. Član je više grupa za nastavnike engleskog jezika na Fejsbuku, vodi dva bloga, jedan namenjen učenicima, a drugi kolegama, zajedno s koleginicom uređuje Fejsbuk stranu English Hub, deli svoje nastavne materijale na dva sajta namenjena nastavnicima engleskog jezika (na jednom od njih se našla među počasnim autorima). Ne voli rutinu. Rado koristi savremenu tehnologiju u nastavi tako da je za prvi autorski projekat na eTwinningu dobila Nacionalnu i Evropsku oznaku kvaliteta.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions