e-Twinning za početnike

e-Twinning za početnike

Autor članka je Marija Jović Stevanović koja radi sa učenicima svih uzrasta, nastavnik radoznalog duha, koji ju je doveo do eTwinning projekata.

Taman kada pomislite da ste bili i na previše seminara i čuli sve moguće ideje, neki tamo nastavnik, s drugog kraja Evrope, podstaći će vas svojom idejom da unesete inovaciju u nastavu i njome angažujete i motivišete učenike. Sigurna sam da su mnogi od vas čuli za eTwinning i da su neki od vas i učestvovali u nekom od takvih projekata, ali za one koji žele da saznaju više, pokušaću ukratko da objasnim  o čemu se zapravo radi i kakva su moja iskustva.

Šta je eTwinning?

eTwinning je međunarodno priznata onlajn-platforma, namenjena zaposlenima u školskim i predškolskim ustanovama u Evropi. Njen cilj je da poveže nastavnike i njihove učenike, kako bi razmenjivali ideje, iskustva i, najčešće, kako bi zajedno učestvovali u projektima od kulturnog i obrazovnog značaja.

Kako da se pridružite?

U dva koraka. Prvi je standardna besplatna onlajn-registracija na portalu www.etwinning.net, a drugi je da pošaljete overen primerak uverenja da ste zaposleni u obrazovnoj instituciji, što ovu platformu koja je proslavila 11. rođendan čini bezbednom, a vas uverenim u to da na projektu zaista sarađujete sa kolegom iz vaše zemlje ili inostranstva. Nakon toga, na forumu tražite saradnike, pridružujete se postojećem projektu ili pokrećete svoj.

Zašto sam se ja pridružila?

Najpre iz radoznalosti. Radoznale sam prirode i kopkalo me je šta to rade kolege u drugim državama, kako motivišu učenike i kakvi projekti ih zanimaju. Da li sam to i saznala? Definitivno! Portal je odlično organizovan i možete da vidite projekte za različite uzraste i predmete, pa čak i ako se ne pridružite nekom od njih, dobićete neku novu zanimljivu ideju da osvežite časove.

U kakvom smo projektu učestvovali?

Najpre, moj iskren savet je da ako se po prvi put pridružujete nekom eTwinning projektu, ne budete preambiciozni. Projekti variraju od onih koji traju mesecima i imaju brojne aktivnosti, do krajnje jednostavnih sa 1-2 aktivnosti. Vođena time, prijavila sam se za projekat razmene novogodišnjih čestitki. U projektu je učestvovalo desetak zemalja, a mi smo razmenili čestitke sa 10 škola iz 6 zemalja.

Ko je sve bio angažovan na projektu?

U mojoj školi su to bili učenici III i IV razreda i učenici I razreda u celodnevnom boravku. Takođe sam uključila učiteljice, koje su na časovima likovne kulture radile sa učenicima, dok smo na časovima engleskog i dodatne nastave pisali. Osim novogodišnjih želja, crtali smo i pisali o našim običajima i učili drugare iz drugih država nekim rečima na srpskom jeziku. Poslali smo preko 80 čestitki i dobili isto toliko, dok je u celokupnom projektu razmenjeno preko 1000 čestitki.

Kako su reagovali učenici?

Sa učenicima često radim raznovrsne projekte, ali se ne sećam da je neki doneo ovoliko pitanja: „Kada će stići čestitke?“ „Jesu li dobili naše?“  i ovoliko nestrpljenja i uzbuđenja. Kada su nam konačno stigle sve čestitke, okačili smo ih na pano u holu škole, kako bi ih svi videli, a isto su uradile i kolege iz drugih država, a najuzbudljiviji trenutak bio je kada je svaki učenik koji je učestvovao u projektu dobio po jednu čestitku za uspomenu od drugara iz Španije, Grčke, Poljske, Nemačke, Francuske i Ujedinjenog Kraljevstva. Možda i najviše o motivaciji, koju je ovako jednostavan projekat pobudio, govori činjenica da je prilikom anketiranja učenika o željenim sadržajima na sekciji iz mog predmeta, na početku nove školske godine, većina đaka izrazila želju da ponovo razmenjujemo čestitke.

Kako su reagovale kolege?

Većina njih je bila radoznala kakav je to projekat u pitanju i zanimljivo je da su se neki radovali pristiglim kovertama jednako kao učenici. Neki su bili radoznali u tom smislu da su želeli da vide kako se u drugim školama prave čestitke i ima li neke zanimljive ideje, koju bi mogli da primene.

OŠ „Sveti Sava” Batočina, eTwinning projekat: Christmas Cards Exchange 2015/16

Da li bih ponovo učestvovala na nekom eTwinning projektu?

Definitivno! Neverovatno je na koliko ćete zanimljivih ideja naići na eTwinning platformi.  Ima i dosta onih koji uključuju upotrebu tehnologije u nastavi, za one koji to vole. Trenutno planiram učešće u projektu o pčelama!? Zamislite, predajem engleski jezik, a eto pčele, njihov život, med i njegove blagodeti, naći će se na mojim časovima, ali i na časovima nekih drugih kolega u Evropi i njihovih radoznalih pčelica u učionici.

Kakva su vaša eTwinning iskustva? Da li biste se i vi pridružili sličnom projektu?

Komentari (ostavite komentar)

Lena Ostojić 18.01.2017. 13:06

Veoma korisno!

Marina Kopilović 19.01.2017. 00:10

Hvala draga Marija na ovako konkretnom i korisnom blogu! Mislim da ću da pokušam sa eTwinningom. Javljam ti se! :)

Marija Jović Stevanović 11.02.2017. 20:13

Drage koleginice, drago mi je što vam se dopao članak. Obavezno podelite i vaša buduća iskustva, a tu sam za sva pitanja i nedoumice u vezi sa ovom temom! :)

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Marija Jović Stevanović
Marija Jović Stevanović Autor

Marija Jović Stevanović radi kao profesor engleskog jezika u osnovnoj školi „Sveti Sava“ u Batočini od 2004. Dobitnik je više nagrada za uspešne primere primene tehnologije u nastavi, autor članaka o primeni IKT-a, koautor knjige ,,Crazy Animals And Other Activities for Teaching English to Young Learners", (Aston University and British Council) i urednik nekoliko blogova i sajtova za učenike i nastavnike.

Takođe je dobitnik stipendije Američke ambasade, zahvaljujući kojoj je uspešno završila desetonedeljni kurs Instituta za engleski jezik, Univerziteta u Oregonu na temu primene tehnologije u podučavanju engleskog jezika. Bila je predavač na nekoliko akreditovanih seminara i neformalnih obuka.

U svom radu kombinuje moderne i tradicionalne metode, časove bogate nastavnim sredstvima i časove sa minimalnim resursima i rado eksperimentiše sa korelacijom između različitih predmeta i oblasti. Dosta pažnje posvećuje motivisanju učenika.

Interesuju je celoživotno učenje, tehnologija, filmovi i putovanja, a oslonac su joj porodica, prijatelji i iskreni saradnici.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions