Punjenje baterija

Punjenje baterija

Ako se još uvek niste odlučili za neki od vidova stručnog usavršavanja, naša blogerka i nastavnica engleskog, Marija Jović Stevanović, predlaže najefikasniji vid usavršavanja kojim možete da povećate nivo svoje motivacije i produktivnosti.

Kraj školske godine je iza ugla. Naravno, to nije dan kada će đaci izaći iz školskih klupa. Svi znamo da nas čekaju izveštaji, sednice, dežurstva na završnom ispitu, podela svedočanstava…

Spisak je gotovo beskonačan. Napokon, datum na rešenju za odmor daje nam zeleno svetlo da na kraći period isplivamo iz prosvetarskih voda, ali da li to zaista činimo?

Prikaži više

Video razglednica mog grada

Video razglednica mog grada

Autori bloga su Katarina Stanković i Dušica Vuković, profesori engleskog jezika u kraljevačkoj Gimnaziji, čiji su učenici osvojili prvu i drugu nagradu na konkursu Video razglednica mog grada, održanom u Gimnaziji “Takovski ustanak” u Gornjem Milanovcu 2018. godine.  

Video razglednica mog grada je projekat pokrenut na inicijativu Stručnog veća za strane jezike Gimnazije u Gornjem Milanovcu, koje je u septembru 2018. godine raspisalo konkurs za najbolji trominutni promotivni video na stranom jeziku.

Cilj konkursa bio je da učenici, kroz timski rad i istraživanje, na kreativan način predstave svoj grad turistima iz inostranstva, kao i da unaprede svoje jezičke veštine i znanje o jeziku.

Prikaži više

Sve misterije ispita za licencu

Sve misterije ispita za licencu

Naša blogerka Marija, po starom dobrom običaju, priskače u pomoć svim nastavnicima koje tek čeka polaganje Ispita za licencu! 

Bez obzira na to koji predmet predajete, kojim ste metodama predavanja skloni i u kojoj vrsti škole radite, svima nam je zajedničko polaganje famoznog ispita za licencu.

Donekle namerno, a donekle slučajno, iako licencirana, u toj priči sam godinama i ovom prilikom želim još jednom da pomognem kolegama koje to iskustvo tek čeka.

Prikaži više

Hajde da se eTwinning-ujemo

Hajde da se eTwinning-ujemo

"Pre nekih desetak godina, možda i više, naša škola je bila član Pay Pal projekta. Cilj projekta je bilo povezivanje učenika, nastavnika i škola dopisivanjem na određenu temu. Od tog trenutka stalno, manje ili više, razmišljam o povezivanju škola, a onda mi se rešenje pojavilo kao na dlanu." O čemu se zapravo radi pročitajte u tekstu nastavnice Mirjane.

Uvek mi je posebno zadovoljstvo bilo učestvovanje u projektima i razmena iskustava sa nastavnicima iz drugih škola. Do sada se sve to svodilo na nastavnike koje lično poznajem ili škole u blizini, pa smo zajedno učestvovali, više na sopstvenu inicijativu i na radost dece, nego iz nekih viših ciljeva.

U već pomenutom Pay Pal projektu učestvovali su učenici naše škole. Iako su to naizgled jednostavna tema i jednostavni zadaci, učenici su sa velikim žarom pristupali temama. Jedva su čekali da stigne pismo njihovog drugara, da pročitaju šta piše i saznaju šta je nova tema. Kao i kako je „to” tamo kod njih i da uporedimo sa „ovim” kod nas.

Prikaži više

PLN ili kako da postanemo bolji

PLN ili kako da postanemo bolji

Ovim blogom nastavnica engleskog jezika Gordana Popović želi da ukaže na važnost formiranja lične obrazovne mreže (PLN) radi unapređenja svog rada.

„Nijedan čovek nije ostrvo, samo po sebi celina;
svaki je čovek deo Kontinenta, deo Zemlje;”

                                                            Džon Don

Prikaži više

O mentorstvu i pripravništvu

O mentorstvu i pripravništvu

Autorka bloga je Marija Jović Stevanović, nastavnica engleskog jezika, koja odnedavno ima još jednu važnu ulogu. Marija je mentor mladoj profesorki engleskog jezika, svojoj bivšoj učenici, u sklopu jednogodišnjeg programa stručne prakse i u svom blogu pruža osvrt na ključne aspekte mentorskog rada i izazova koje on nosi.

Sećate li se kako vam je bilo prvog dana ili prve nedelje na poslu nastavnika? Kako ste se snašli sa pripremanjem za čas, popunjavanjem dnevnika i, još bitnije, prilagođavanjem gradiva i kriterijuma ocenjivanja?

Činjenica je da niko od nas nakon fakulteta ne uđe potpuno spreman u učionicu u ulozi nastavnika i potrebne su godine učenja, kroz praksu naravno, kako bi se savladala veština podučavanja, ali i vođenje dokumentacije, saradnja sa učenicima i roditeljima itd. I danas se sećam kada su me prvi put obavestili da imamo sastanak aktiva (današnjeg stručnog veća). Moja prva reakcija je bila: ,,Izvinite, šta je to aktiv?”.

Prikaži više

Azurna učionica

Azurna učionica

Autor bloga je Jasmina Leleković, profesorka francuskog jezika u svom blogu otkriva kako je provela letnji raspust i sa vama deli iskustvo koje je stekla na seminaru u Nici. 

Možda vam se čini da ćete pročitati kratak putopis sa letovanja, osetiti miris mora i maslina, začinjenih limunovim sokom, ali varate se, ovo je priča o školi kad joj vreme nije, priča o učenju tokom godišnjeg odmora, permanentnom stručnom usavršavanju. A vi? Kako ste vi proveli letnji raspust?

Na društvenim mrežama je ovog vatrenog leta osvanulo nekoliko šaljivih statusa prosvetnih radnika u stilu „dnevnik nastavnika od juna do septembra” ili „moja tri preduga meseca na raspustu”. Dok sam se smeškala čitajući ih, istovremeno uzdišući što se prepoznajem u komentarima, stigao mi je neočekivani poziv da nedelju dana provedem na seminaru u Francuskoj. Iz srpskih 40 stepeni u hladu, brzo sam se snašla na prijatnih mediteranskih 27, u internacionalnom okruženju divnih koleginica i kolega, sa kojima sam podelila iskustva u radu.

Prikaži više

Suočavanje sa IOP-om

Suočavanje sa IOP-om

Nastavnik engleskog, Zoran Jelesijević, u svom blogu daje primer jedne aktivnosti za nastavu po individualnom obrazovnom planu i iznosi sumnje u sopstvenu stručnost za ovaj vid rada.

Individualni obrazovni planovi su pre nekoliko godina „niotkuda” uvedeni u prosvetu u Srbiji. Naravno, kao i mnoge stvari koje su uvedene na prečac,  sve je urađeno tako da imate utisak da nešto nedostaje.
Ukoliko se ne varam, irski model, koji podrazumeva to da se obezbede dovoljna sredstva i adekvatan obrazovan kadar, prošao je kroz proces „posrbljavanja” i jedna divna ideja, prožeta idealima humanizma, pretvorena je u „nešto”.

Zaista mislim da je „nešto” najbolja reč, jer nemam bolju. I nemojte misliti da se bez razloga protivim nečemu. Radim gde radim. Od svojih nadređenih dobio sam zadatak i u pokušaju da ga sprovedem, konstantno nailazim na frustraciju i sopstvenu nemoć. I to me nervira.

Primer iz prakse?

Prikaži više
©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions