Škola i nastavnik za 21. vek

Škola i nastavnik za 21. vek

Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja u saradnji sa British Council-om pokrenulo je program Škole za 21. vek. Cilj programa je razvijanje sposobnosti kritičkog mišljenja i veština rešavanja problema i programiranja u toku školskih aktivnosti. Kakva je uloga nastavnika stranog jezika u tome pročitajte u blogu nastavnice engleskog jezika, Marije Jović Stevanović.

Od ove školske godine i naša škola nalazi se u programu ,,Škole za 21. vek”.

Neke škole su već u tom programu, pa ste možda i upoznati sa pratećim aktivnostima, ali ako se tek upuštate u ovu priču, pokušaću da vam iz svog ugla pomognem da budete aktivni učesnik ovog projekta bez obzira što predajete strani jezik, a ne informatiku i računarstvo.

Prikaži više

Punjenje baterija

Punjenje baterija

Ako se još uvek niste odlučili za neki od vidova stručnog usavršavanja, naša blogerka i nastavnica engleskog, Marija Jović Stevanović, predlaže najefikasniji vid usavršavanja kojim možete da povećate nivo svoje motivacije i produktivnosti.

Kraj školske godine je iza ugla. Naravno, to nije dan kada će đaci izaći iz školskih klupa. Svi znamo da nas čekaju izveštaji, sednice, dežurstva na završnom ispitu, podela svedočanstava…

Spisak je gotovo beskonačan. Napokon, datum na rešenju za odmor daje nam zeleno svetlo da na kraći period isplivamo iz prosvetarskih voda, ali da li to zaista činimo?

Prikaži više

Letnji kamp „Abenteuer: Deutsch!“

Letnji kamp „Abenteuer: Deutsch!“

Jasmina Кovačević, profesor nemačkog jezika u OŠ „Dositej Obradović” u Novom Sadu, predstavlja vam u svom novom blogu, uoči letnjeg raspusta, ideje za kreativan odmor...

Bliži se letnji raspust, više slobodnog vremena i za učenike i za profesore. Neki vole da provedu vreme na moru, drugi su zainteresovani za aktivni – radni odmor.

Jedna od mnogih slobodnih aktivnosti koje sam sa decom radila tokom raspusta podstakla me je da vam ovom prilikom predstavim učenje nemačkog jezika u letnjim kampovima u Srbiji. 

Prikaži više

Formula 1 – od nauke do sporta

Formula 1 – od nauke do sporta

Nastavnica engleskog, Gorica Kostić, svoje iskustvo sa preduzetništvom u školi prikazuje u blogu sa mnogo ljubavi i posvećenosti, ali i stavom da može da postigne sve što zamisli, a to redovno dokazuje novim uspesima i rezultatima.

Često dok se vozite autobusom, šetate obalom reke, sedite na seminaru o preduzetništvu, vaš um luta... Dobijete pitanje na tom istom seminaru: „Koja je to ideja, servis, proizvod na koji bi uspešno reagovao najveći broj klijenata?”

U tom trenutku se setim, jer moji klijenti su učenici, kako su s entuzijazmom učili lekciju o Formuli 1 iz udžbenika „To the Top 4”. Ta lekcija ih je potpuno okupirala. Inspirisala ih je da se raspitaju i nađu odgovore na brojna pitanja koja su se javila tokom obrade. Želeli su da baš nju odgovaraju opet, opet i opet.

Prikaži više

Sve misterije ispita za licencu

Sve misterije ispita za licencu

Naša blogerka Marija, po starom dobrom običaju, priskače u pomoć svim nastavnicima koje tek čeka polaganje Ispita za licencu! 

Bez obzira na to koji predmet predajete, kojim ste metodama predavanja skloni i u kojoj vrsti škole radite, svima nam je zajedničko polaganje famoznog ispita za licencu.

Donekle namerno, a donekle slučajno, iako licencirana, u toj priči sam godinama i ovom prilikom želim još jednom da pomognem kolegama koje to iskustvo tek čeka.

Prikaži više

The 21st century student

The 21st century student

It seems to me that teaching English is changing. No longer are we merely lords and ladies of verbs, nouns and communicative functions. These days, we are responsible for the social and emotional development of our students.

Speaking the language is no longer the only outcome of our lessons. Now, we are expected to create rounded individuals who can safely enter the ‘real’ world with all of the life skills, the soft skills, the 21st century skills that they need to be successful in an ‘ever-changing’ world. Sometimes, I pine for the good old days, but most of the time, I embrace this new focus.

But what does this new focus mean for us as teachers? How do we become 21st century English teachers? The answer lies in the third letter of the alphabet. Usually people talk about the 4Cs as 21st century skills, critical thinking, communication, cooperation and creativity. I think it is time to add two more Cs to the list; community and curiosity.

Prikaži više

Nove godine, nove reči

Nove godine, nove reči

Na kraju svake godine većina lingvista se bavi retrospektivom promena i novina u jezicima. Savremen i ubrzan način života pojačava tempo proširivanja rečnika. Koje su nove reči obeležile ovu i prethodne godine i kako se mogu iskoristiti u nastavi, pročitajte u blogu Marije Jović Stevanović, profesorke engleskog jezika.

Diplomirali ste anglistiku, ali sve češće nailazite na nepoznate reči na engleskom jeziku? Učenici vas pitaju šta one znače, ali nemate uvek odgovor? Ne, ovo nije reklama za instant rešenje spomenutih situacija već samo sažetak realnih i sve češćih „jezičkih situacija”.

Internet se razvija brzinom svetlosti. Uređaji, aplikacije, različiti vidovi komunikacije… Spisak je beskonačan i, dok ovo pišem, ko zna koliko je novotarija smišljeno, a sa njima i neke nove reči.

Prikaži više

Lako - lakše - SuperLame!

Lako - lakše - SuperLame!

Još jedan način kako da dijalog iz udžbenika učinite zanimljivim za učenike, a da pritom i zaista nauče, daće vam naša blogerka Mirjana. Napravite mini-stripod od jedne ili najviše dve strane! I, Voila!

Kada sam razmišljala o čemu da pišem u ovom izdanju bloga, tumbala sam po glavi šta bi bilo najzanimljivije da predstavim nastavnicima. Za skoro 15 godina iskustva nakupi se svašta! A, onda shvatim da gledam iz potpuno pogrešnog ugla. Razmišljala sam šta je najzanimljivije nastavnicima, a ne učenicima. Pao mi je na pamet čas koji su mi skoro svi učenici pohvalili, a da ih uopšte nisam pitala ono čuveno: „Kako vam se dopao čas?”

Naime, na redu nam je bila lekcija o naredbama i dijalog se sastojao od niza naredbi koje devojčica-reditelj daje svojim drugovima-glumcima. Kako dijalog nije dug, a učenici nisu baš bili zainteresovani da ga odglume, rešila sam da promenim pristup.

Prikaži više

(Ne) može nam se ugoditi!?

(Ne) može nam se ugoditi!?

Autor ovog bloga je profesor engleskog jezika Ivona Ranđelović, koja smatra da je ključ opstanka nastavnika u našim školama u njihovoj sposobnosti da se prilagode određenoj situaciji, okruženju i uslovima, ali i nastavničkim kompletima, o čemu će biti reči u ovom blogu. Ovo je samo njeno lično viđenje stvari i opis lično doživljenih situacija iz ne tako davne prošlosti.  

Sećate li se aprila i maja prošle školske godine, perioda kada su nam sa svih strana stizali pozivi za prezentacije udžbenika i kada ste verovatno beležili u kalendar datume i vreme njihovog održavanja jer su svi bili gusto raspoređeni pa su se čak se poklapali? Sećate li se sadržaja tih prezentacija, priča voditelja o kompletima, planovima i pripremama, ishodima i standardima? A pre svega, sećate li se (ako ste obratili pažnju) reakcija prisutnih nastavnika, pa i svoje, na sve ono što nam je u tom trenutku predstavljeno i ponuđeno? Ja se sećam. Samo što sam tada sve zadržala za sebe, a sada bih da nešto o tome kažem u ovom avgustovskom blogu. Prosto se nameće.

Reakcije na udžbenike

Prikaži više

Metoda planiranja odmora

Metoda planiranja odmora

Na izmaku nastavne godine, Jasmina Leleković nudi obrazac pripreme za kvalitetno isplaniran raspust.

Da li se osećate neobično sredinom juna, nekako ispražnjeno, izduvano, tromo? Ma koliko da volim posao kojim se bavim, ne mogu da se otmem sličnom (ne)raspoloženju. Ne znam da li uzrok treba tražiti u školskoj godini koja je na izmaku, a bila je ispunjena samovrednovanjem, eksternim posetiocima, novim petacima i njihovim roditeljima, novim direktorom, šestim u poslednjih sedam godina. Ne tražim opravdanje, samo navodim.

Ipak, verujem da pritisak koji osećam ovih dana potiče od moje neorganizovanosti i nesastavljanja liste tipa „To Do“, pa sam rešila da ga predupredim i obavim najozbiljnije pripreme za godišnji odmor. Posle dugih devet i po  meseci, osećam da treba da se organizujem i ne prepustim sve spontanosti. Kako to izgleda iz mog ugla? Možda kao klasična priprema za čas, ali u ovom slučaju za izvrnutu učionicu – kraj je početak.

Prikaži više

I mi nastavnici dušu imamo!

I mi nastavnici dušu imamo!

Od nastavnika se uvek nešto očekuje – da podučava, pomogne, usmeri, popuni, dopuni... Pred kraj školske godine (evo baš sada) očekivanja se usložnjavaju, a posla je toliko da su stres i nervoza neizbežni. Hajde da se svi malo odmorimo i nahranimo dušu nekim dobrim filmom, možda baš nekim od ovih koje vam u svom blogu preporučuje Mirjana Marušić Adžić.

Početak juna je za nastavnike sinonim za stres i umor. Osmišljavaju se i sprovode završna testiranja, a učenici nekako nikad nisu spremni onoliko koliko smo očekivali. Direktor traži da se predaju izveštaji, timovi traže da se analizira rad u protekloj godini, PP služba traži planove, a roditelji znaju da im dete zna za veću ocenu jer „Kod kuće sve zna…”. Nastavnik „žonglira” na sve strane i stres je neminovan.

Da vas obaveze ne bi „pojele” i totalno obuzele pronađite način da se malo opustite i odmorite od svega.

Prikaži više

Sreća sreća raspust!

Sreća sreća raspust!

Marina Kopilović je profesorka engleskog jezika u OŠ „Stevan Sremac“ u Beogradu. Voli da se šali. Ume da bude sarkastična i ironična. Ovaj blog piše iz milion i šezdeset petog pokušaja, i s obzirom na to da nije odustala, možete da zaključite da je uporna.

Kada dođe kraj školske godine, ne zna se ko mu se više raduje, mi nastavnici ili deca. Čak i njihovi roditelji. Nebitno! Važno je da se svi radujemo. Svi znaju zašto se raduju deca i roditelji, ali retko ko zna i pita zašto se raduje jedan nastavnik. Biće da su razlozi za radost godišnjem odmoru isti za sve zaposlene, ma gde oni radili. Ipak, nekako mi se čini da se niko ne raduje kao mi.

Kao prvo, nema večernjeg peglanja odeće za sutradan. Peglanje mi je najneomiljeniji kućni posao, a pred decu ne mogu zgužvana. Po kući, do prodavnice i pijace mi nije problem. Čak i do grada, pod uslovom da je jutro i da nigde nikoga nema. Ne zbog toga što mi je neprijatno da me vide zgužvanu (baš me briga), već zbog nečeg drugog, o čemu će biti reči u šestom pasusu. Staviću zvezdicu pored reči koja to objašnjava.

Prikaži više

Tehnologijom do bolje organizacije

Tehnologijom do bolje organizacije

Autor članka je Marija Jović Stevanović, nastavnica engleskog jezika, koja maksimalno iskorišćava potencijal tehnologije da organizuje svoj rad i uštedi dragoceno vreme sebi i drugima.

Da li je organizovan nastavnik dobar nastavnik, pitanje je za diskusiju. Iako sebe smatram organizovanom, ne mislim da je to jedan od ključnih faktora dobrog prosvetnog radnika. Svi smo imali nastavnike ili sada kolege koji su potpuno neorganizovani, a plene svojim izlaganjem, ali i one kojima ne nedostaje nijedan dokument ili priprema, ali možda nedostaje harizme ili nečeg drugog.

No, mišljenja sam da u današnje vreme obimne dokumentacije koja se od nas zahteva, organizovanost može pomoći nama samima, olakšati nam rad i definitivno nam uštedeti danas tako dragoceno vreme i umanjiti količinu stresa. S tim u vezi, podeliću sa vama nekoliko svojih načina za bolju organizaciju, gde mi je tehnologija od velike pomoći. Ako za neke aktivnosti na času imam dilemu „sa tehnologijom ili bez nje”, za organizaciju svoje papirologije, korisne linkove i saradnju sa kolegama, te dileme nema i glas ide tehnologiji.

Prikaži više

Nova virtuelna učionica

Nova virtuelna učionica

Autor bloga je Marija Jović Stevanović, profesorka engleskog jezika koja je zaljubljenik u tehnologije, naročito u jednostavne veb-alate koji su pomoć u radu. Takav jedan alat predstavlja vam u svom blogu.

Nova godina! Nova energija! Nova učionica! Dobro, možda ćete morati da pričekate na ovo poslednje. Pokušaću da vas utešim: nova virtuelna učionica!

Moje nedavno tehnološko otkriće oduševilo me je svojom jednostavnošću i praktičnošću, a delo je nastavnika Lorensa Kopersa. U nekoliko jednostavnih koraka i klikova, imate ključne alate za rad na jednom mestu za efikasniju organizaciju samog časa i to besplatno. O čemu se konkretno radi?

Prikaži više

We can make a beautiful Christmas...

We can make a beautiful Christmas...

Profesorka engleskog jezika, Marija Jović Stevanović, retko propušta priliku da novogodišnje dobro raspoloženje iskoristi da dodatno motiviše učenike i spoji igru, pesmu i produkte rada u cilju učenja. Ako ste i vi takvog duha, ali i ako niste, pročitajte u ovom blogu neke zanimljive i konkretne ideje.

Nova godinaaaaaa!!!! :) - Ovako je najčešće doživljavaju naši učenici. A šta je sa nastavnicima?

Nedavno sam na društvenim mrežama videla zanimljivu animaciju, koja savršeno ilustruje kako se nastavnici najčešće osećaju u ovo doba godine:

Prikaži više

Resolutions

Resolutions

Nastavnica engleskog jezika Mirjana Marušić Andžić, skoro je odustala od pisanja novogodišnjih odluka, dok nije rešila da se sama poigra idejama. U svom blogu sa vama deli ideje o tome kako da, uz male promene, čas u vezi sa novogodišnjim odlukama opet bude interesantan i vama i učenicima.

Za početak, važno je da pisanje novogodišnjih odluka započnete starom godinom. Pitajte učenike da se prisete godine koja je za nama. Tako ćete ih podstaći da pišu o novoj.

Neka zapišu šta je to u staroj godini bilo toliko dobro da bi želeli da se ponovi i u novoj. Koji su to doživljaji koje žele da zapamte. Obratite pažnju da ovo treba da bude samo kao podsetnik - jedna rečenica, fraza. Ipak ne pišu sastav na temu „Najlepši doživljaj iz prošle godine“. Dakle - „poseta zoo vrtu“ ili „poljubac sa Kaćom“.

Prikaži više

Praznici u učionici

Praznici u učionici

Bliže se praznici pa je profesorka francuskog jezika, Vojka Milovanović, odlučila da za decembarsko izdanje bloga piše o aktivnostima na časovima francuskog jezika u vezi sa novogodišnjim i božićnim praznicima.

Već krajem novembra počinjem da razmišljam kojim aktivnostima da obeležim Novu godinu i Božić sa svojim učenicima na časovima francuskog jezika. Mislim da je važno da se u ovom periodu učenici upoznaju sa običajima naroda čiji se jezik uči, koji su vezani za ove praznike i naravno, da se napravi paralela sa našim običajima.

Pored tradicionalnih pesama koje se pevaju za ove praznike, učenicima je zanimljiva i hrana koja se jede u takvim prilikama. Ovo je odlična prilika da se učenici upoznaju sa različitim vrstama namirnica i načinima pripreme hrane. Učenici sa višim nivoom poznavanja jezika mogu napraviti i male kuvare sa receptima hrane koja se tada jede, a da bi se izbeglo prepisivanje recepata sa interneta, francuske recepte bi trebalo, na času, prevesti na srpski, a srpske recepte na francuski uz ilustraciju koju prave sami učenici na osnovu fotografija ili sa fotografijama preuzetim sa interneta, što zavisi od forme kuvara. Ovi se recepti mogu postaviti na blog ili sajt škole, a mogu se predstaviti i u formi postera ili panoa.

Prikaži više

Empatija. Gde je nestala?

Empatija. Gde je nestala?

Autor bloga, Gordana Popović, nastavnica engleskog jezika u Poljoprivredno-hemijskoj školi u Obrenovcu, govori o ponovo aktuelnom problemu vršnjačkog nasilja u školama, o tome što mi možemo da učinimo kako bismo razvijali empatiju kod svojih učenika i gde se mogu naći odgovarajuće ideje i materijali za rad.

Ovih dana smo ponovo zgroženi snimcima i novinskim napisima o vršnjačkom nasilju u našim školama. Svako od nas sigurno ima svoj stav o ovoj, nažalost, sve češćoj pojavi. Bez namere da se bavim analizom uzroka i upiranjem prsta u odgovorne, osvrnula bih se na ono što mi možemo da učinimo kako bismo učenicima ukazali na posledice takvog ponašanja i razvili empatiju kod njih.

Verujem da su se mnogi od vas bavili, a bave se i dalje ovom temom. Vršnjačko nasilje nije ništa novo, ali je svakako eskaliralo poslednjih godina. Po pravilu je to tema o kojoj deca i tinejdžeri nerado govore, naročito kada su žrtve ili svedoci nasilja. Na nama je da ih pažljivo odabranim rečima, te odgovarajućim pripremljenim nastavnim materijalom i aktivnostima podstaknemo na diskusiju. Treba im omogućiti da se na njima prihvatljiv način izraze: crtežom, porukom, prezentacijom, video-klipom koji će sami osmisliti i snimiti... Iako će Nedelja borbe protiv vršnjačkog nasilja (13-17. novembar) do ovog izdanja biti za nama, nikad nije kasno da se ovim problemom pozabavite na svojim časovima. Ideje i gotove materijale možete lako pronaći na internetu.

Prikaži više

Standardi za strane jezike - A da ipak malo sačekamo?

Standardi za strane jezike - A da ipak malo sačekamo?

Autorka ovog bloga je Marina Kopilović (ista ona koja žali što nije živela i radila pre dva veka), profesorka engleskog jezika u OŠ „Stevan Sremac“ u Beogradu. Poznata je po tome što ne voli da se bavi formom, već suštinom, što u školskoj dokumentaciji nikada ne piše ono što ne razume i što zasigurno neće realizovati u praksi. Ima običaj da postavlja pitanja i dosađuje sve dok ne shvati smisao pojedinih zahteva, ponekad ne posluša, ali uvek preuzima odgovornost za svoju neposlušnost.

Ovih dana, koleginice i kolege koji predaju strani jezik dobile su informaciju da su usvojeni opšti standardi postignuća za kraj osnovnog obrazovanja za strani jezik i da je Pravilnik o istim već stupio na snagu. Zvanično, preko društvenih mreža ili na neki drugi način. Nebitno.

Kao iskazi „o temeljnim znanjima, veštinama i umenjima koje učenici treba da steknu do određenog nivoa u obrazovanju” , oni su veoma važni i korisni. Ako imamo na umu da formulacije standarda opisuju šta učenik zna, može i ume da (u)radi, oni bi trebalo da nam pomognu u kvalitetnijem planiranju i realizaciji nastavnog procesa, pod uslovom da ih razumemo. Slažete li se?

Prikaži više

The Skype’s the limit

The Skype’s the limit

Dragana Jovanović, master profesor nemačkog jezika, već petnaest godina radi kao nastavmik u osnovoj školi i, kako vreme prolazi, sve više se okreće nastavnim novotarijama kojima osvežava nastavu i približava je svojim učenicima.

Nove tehnologije su nam otvorile neslućene mogućnosti. Neke su malo zastrašujuće, neke su nam potpuno strane, dok nas neke prosto mame da se odmah bacimo na posao.

Ja sam veliki fan kompjutera, a preko interneta dišem. Znam, znam… i mama mi je stalno govorila da izađem da se „igram sa drugom decom”, ali ja jednostavno uživam u digitalnom svetu. I što bi rekli Englezi: „The Skype’s the limit!” Ili beše „The sky’s the limit?” Hm? U svakom slučaju, tema ovog teksta je Skajp i njegova primena, kako u individualnoj nastavi tako i u odeljenju.

Prikaži više

Hoću u pretprošli vek!

Hoću u pretprošli vek!

Marina Kopilović, profesorka engleskog jezika, ima veliko zadovoljstvo da ove godine po dvadeset i deveti put uđe u učionicu i pozdravi svoje đake 1. septembra. Nije mala stvar početi karijeru u jednom veku, a završiti je u drugom, ali ona žali što svoju nastavničku karijeru nije počela i završila pre dva veka jer joj se ponekad čini da je tada bilo lepše, uprkos  „spartanskoj” (kako je opisuje Dragan Mraović u svom osvrtu na roman i film „Šešir profesora Koste Vujića”) disciplini ondašnjih škola.

Drage koleginice i kolege!

Na samom početku želim da se ogradim i kažem da govorim isključivo u svoje ime, nikako u vaše ime ili bilo koga ko ima bilo kakve veze sa obrazovanjem.

Prikaži više

Brain Gym – Gimnastika za mozak

Brain Gym – Gimnastika za mozak

Razumevanje potrebe za optimizacijom moždanih funkcija povezivanjem leve i desne hemisfere mozga, od kojih je svaka zadužena za nešto i obično dominira, od ključnog je značaja za razumevanje procesa učenja. Svesna toga, autor bloga, Marina Kopilović, profesorka engleskog jezika, želi da podeli svoje iskustvo u radu sa učenicima mlađeg i starijeg uzrasta, koje se bazira na gimnastici za mozak, odnosno da predloži nekoliko praktičnih aktivnosti (koje se njoj najviše dopadaju) koje ciljano vode ka tome.

(Važno obaveštenje! - Kao neko ko ne može da podnese engleske izraze u tekstovima na srpskom jeziku, termin „Brain Gym” se sigurno neće pojavljivati u nastavku teksta. Koristiću izraz gimnastika za mozak, ma koliko on bio nespretno formulisan. U svakom slučaju mi je miliji i draži).

Kada su me prvi put pitali da li znam šta je gimnastika za mozak, pomislila sam da su to neke mozgalice poput onih koje gledamo u kvizovima ili rešavamo u enigmatskim časopisima. Padale su mi na pamet razne mentalne aktivnosti i tehnike disanja, ali nikako one koje imaju veze sa kretanjem. Bila sam iznenađena kada sam shvatila šta je to, ali ima logike u svemu što sam saznala, a i zabavno je. Ne bih previše da teoretišem. Teorija se može saznati u literaturi ili na internetu. Radije bih da odmah krenem sa primerima vežbi koje možete raditi na početku časa, kao zagrevanje, ili u trenutku kada osetite da bi vaši učenici trebalo da se oslobode viška energije i poboljšaju koncentraciju. Možete ih raditi i na kraju časa, kao opuštanje.

Prikaži više

Učimo li strani jezik ili gramatiku?

Učimo li strani jezik ili gramatiku?

Autor bloga je Zoran Jelesijević, nastavnik koji godinama radi sa učenicima u Srbiji, a neko vreme i u Kini, sada nakon iskustava sa dva kontinenta daje svoje mišljenje o planu i programu za učenje engleskog jezika u osnovnim školama.

Kada sam pre više godina prvi put video plan i program rada za engleski jezik u osnovnim školama, bio sam u najmanju ruku šokiran. Ne znam ko je planove osmislio, ali je evidentno su više nego ambiciozni. Drugo objašnjenje vidim u tome da je neko preuzeo raspored strana iz neke gramatike.

Ukoliko se usudite da odete na www.zuov.gov.rs, u planovima i programima za sedmi i osmi razred možete naići na beskrajne spiskove gramatika. Iako nisam jedan od onih koji tvrde da su đaci preopterećeni, ovi spiskovi me često navode na to da pomislim kako treba da predajem gramatiku, a ne razgovorni engleski. Iskreno, u 72 časa godišnje, koliko je planom propisano, malo vremena ostaje za primenu i uvežbavanje komunikacije.  Da li naši đaci uče novu gramatiku u srednjim školama ili ne? Ako uče, zašto? Za normalnu komunikaciju je i ovo dovoljno, smatram i previše.

Prikaži više

Хелп ми плиз

Хелп ми плиз

Аутор блога, Марина Копиловић, професор енглеског језика, овим текстом жели да подстакне своје колеге на размишљање о савременом српском језику који пола средовечног света у Србији не разуме. Исто тако жели да се "похвали" како је успешно научила једног осамдесетогодишњака неким речима и изразима, и тако допринела томе да се он осећа боље и корисније у послу којим се тренутно бави - узгајању воћа и поврћа.

Овај текст нема никакве везе са наставом страних језика. Али има везе са језиком, и то српским. С тога, немојте да ми замерите ако сам промашила тему – место, време и начин. Само сам забринута.

Предлажем да пажљиво прочитате ово што овде желим да шерујем. И да све, плиз, лајкујете. Ни случајно немојте да хејтујете. Бићу очајна, па ћу морати да тркнем до шопинг центра како бих покушала да се утешим и купим нешто на САЛЕ, а ако ни то не успем, мораћу да пронађем неки паб, па да уз дринкић пробам да искулирам свој фејл као блогер. Неће никако да ваља – или ћу потрошити паре које немам, или ћу се из очаја напити.

Prikaži više
©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions