Letnji kamp „Abenteuer: Deutsch!“

Letnji kamp „Abenteuer: Deutsch!“

Jasmina Кovačević, profesor nemačkog jezika u OŠ „Dositej Obradović” u Novom Sadu, predstavlja vam u svom novom blogu, uoči letnjeg raspusta, ideje za kreativan odmor...

Bliži se letnji raspust, više slobodnog vremena i za učenike i za profesore. Neki vole da provedu vreme na moru, drugi su zainteresovani za aktivni – radni odmor.

Jedna od mnogih slobodnih aktivnosti koje sam sa decom radila tokom raspusta podstakla me je da vam ovom prilikom predstavim učenje nemačkog jezika u letnjim kampovima u Srbiji. 

Prikaži više

Formula 1 – od nauke do sporta

Formula 1 – od nauke do sporta

Nastavnica engleskog, Gorica Kostić, svoje iskustvo sa preduzetništvom u školi prikazuje u blogu sa mnogo ljubavi i posvećenosti, ali i stavom da može da postigne sve što zamisli, a to redovno dokazuje novim uspesima i rezultatima.

Često dok se vozite autobusom, šetate obalom reke, sedite na seminaru o preduzetništvu, vaš um luta... Dobijete pitanje na tom istom seminaru: „Koja je to ideja, servis, proizvod na koji bi uspešno reagovao najveći broj klijenata?”

U tom trenutku se setim, jer moji klijenti su učenici, kako su s entuzijazmom učili lekciju o Formuli 1 iz udžbenika „To the Top 4”. Ta lekcija ih je potpuno okupirala. Inspirisala ih je da se raspitaju i nađu odgovore na brojna pitanja koja su se javila tokom obrade. Želeli su da baš nju odgovaraju opet, opet i opet.

Prikaži više

Odmor krojen po meri nastavnika

Odmor krojen po meri nastavnika

Mirjana Marušić Adžić je nastavnica koja je trenutno na porodiljskom bolovanju. Ima dva mala deteta i nakon dužeg razmišljanja i konsultacija rešila je da i ovo leto provede u Srbiji. Evo šta vam preporučuje da obiđete, na dan-dva ili na pet do deset dana.

Sa dva mala deteta teško je odabrati destinaciju za letovanje na moru. Nije samo odredište problem, mogu se naći zaista fantastična letovališta, ali kada pomislim na put, uhvati me jeza. Ne bih da pominjem strah od toga šta bi sve moglo tamo da se desi.

Da se razumemo, potpuno sam svesna da je taj strah nerazuman, ali ipak… sa jednim detetom sam nekako i uspela. Sa dva me već brine. A, onda, uz punu podršku (a i na predlog) supruga (takođe prosvetnog radnika) rešili smo da ostanemo u Srbiji i obiđemo još jednu zanimljivu destinaciju.

Prikaži više

Bioskop i šta sa filmom

Bioskop i šta sa filmom

Da li ste nekada vodili učenike na neformalne izlete ili u bioskop? Ako niste, ili jeste ali vam je potrebno podsećanje, evo na šta treba da obratite pažnju. 

Ide kraj školske godine! Opustite se i učinite da se vaši učenici opuste!

Još kao učenica, sećam se odlazaka u bioskop i na pozorišne predstave sa nastavnikom. Bio je to poseban događaj. Da, mogli smo mi to i sami. I sa roditeljima. Ali sa nastavnikom… to je već bila priča za sebe.

Prikaži više

Anglovizija

Anglovizija

"Kada imate žarku želju da osmislite nešto novo a ideje nikako da isplivaju na površinu, pojave se ljudi koji vam daju baš ono za čime ste tragali." O čemu se radi pročitajte u tekstu nastavnice engleskog jezika, Mirjane Marić.

Nisam od onih nastavnika koji na početku školske godine mogu tačno da napišu kada će i koju temu imati na uglednom času i koje će sve vannastavne aktivnosti organizovati tokom godine. Na sednici krajem avgusta vidim samo do Evropskog dana jezika, dalje ne. Ostalo ide spontano.

Desi se kao varnica kada na času ili „kafici” diskutujem sa đacima ili kolegama o nekoj temi. I dok napolju dobuju novembarske kiše, ja mozgam šta bih mogla da osmislim za Novu godinu. Kao i obično, želim nešto drugačije i originalno. Ulazim na Facebook grupu „Profesori i prevodioci” i počinjem sa kolegama da razmenjujem zanimljive ideje za nastavu. I odjednom se pojavi! „Evrovizija, ja sam to jedne godine radila sa đacima”, kaže mi jedna divna i kreativna koleginica.

Prikaži više

Od dramske radionice do školske predstave, od učionice do pozornice

Od dramske radionice do školske predstave, od učionice do pozornice

U ovom blogu Jasmina Kovačević, profesor nemačkog jezika u Osnovnoj školi „Dositej Obradović“ u Novom Sadu predstaviće vam novi svet koji uskoro može da postane deo vaše nastavne prakse.

Svaki nastavnik želi da motiviše i zainteresuje učenike kojima predaje, da u njima probudi radoznalost i kreativnost. Ali kako postati jedan od nastavnika zbog kojih učenici vole da dolaze u školu, pa čak i da nakon završetka časova ostanu na dramskoj sekciji, u kojoj aktivno učestvuju i uče stvarajući.

U današnje vreme, ako predajete drugi strani jezik koji se ne polaže na maturskom ispitu, čini se teško uključiti širi krug učenika u rad neke sekcije, posebno one učenike koji nisu zainteresovani za dodatne aktivnosti. Jedan od načina da svoje učenike motivišem bio je da im stavim do znanja da će im dramsko stvaralaštvo pomoći da razvijaju individualizovano učenje, da će podstaći pozitivnu atmosferu, a nastavu učiniti zanimljivijom i dinamičnijom.

Prikaži više

Dan Škole

Dan Škole

Na početku svoje karijere, bila sam zadužena da obezbedim poneki skeč ili dramski odlomak za potrebe održavanja Dana škole. Poslednjih nekoliko godina ja sam ta koja treba da osmisli, upakuje i prezentuje celi događaj. Kada bih pisala o svakoj proslavi, trebala bi mi knjiga, pa ću pisati o nekoliko jednostavnih, a zanimljivih ideja koje sam sama sprovela u delo.

Imam tu sreću da predajem u školi koju sam i sama pohađala. Oduvek sam učestvovala u pripremi Dana škole i sećam se da je to bila neverovatna čast za sve nas. Osećali smo se posebno što smo u programu. Iako sam bila samo mala glava koja viri iz poslednjeg reda hora, spremala sam se ozbiljno i veoma odgovorno.

Iako je Dan škole uglavnom bio akademija sa horom, recitalom i pokojim dramskim skečom o Karađorđu i Turcima (škola se zove „Karađorđe“), vrlo smo se predano pripremali. Za nas se pravo osveženje dodogilo u sedmom razredu kada nam je došla nova nastavnica muzičkog, pa je koncept proslave Dana škole postao malo drugačiji.

Prikaži više

Glumom protiv nasilja

Glumom protiv nasilja

Veliki broj ljudi misli da je rad sa decom lak i da je taj posao pogodan samo za nastavnike koji imaju vrlo malo radnog iskustva ili ga nemaju uopšte. Mirjana Marić, nastavnica engleskog jezika delila je isto mišljenje dok i sama nije počela da radi u školi. Tada je shvatila da je rad sa decom ne samo zahtevan, već i izazovan posao koji za nju predstavlja nepresušni izvor inspiracije. U svom tekstu ispričala je priču o tome kako joj je Forum teatar pomogao u rešavanju jedne konfliktne situacije i osnažio je u ulozi razrednog starešine.

Kao profesor engleskog jezika godinama sam radila u nižim razredima. Deca su sa zadovoljstvom i radošću čekala svaki čas engleskog jezika. Upijala su svaku moju reč, pokret, osmeh. Radili smo u paru, grupi, timu. Igra, pesma, gluma, kviz. Pravila smo postavljali u startu i sa zadovoljstvom ih poštovali.

A onda se u trenu sve okrenulo. Kako se u blizini moje škole gradila nova i mnogo veća škola, naša se zatvorila i svi đaci su prešli u novu. Promenila sam školu, a sa njom i đake i uzrast kojima sam predavala.

Prikaži više

Sreća sreća raspust!

Sreća sreća raspust!

Marina Kopilović je profesorka engleskog jezika u OŠ „Stevan Sremac“ u Beogradu. Voli da se šali. Ume da bude sarkastična i ironična. Ovaj blog piše iz milion i šezdeset petog pokušaja, i s obzirom na to da nije odustala, možete da zaključite da je uporna.

Kada dođe kraj školske godine, ne zna se ko mu se više raduje, mi nastavnici ili deca. Čak i njihovi roditelji. Nebitno! Važno je da se svi radujemo. Svi znaju zašto se raduju deca i roditelji, ali retko ko zna i pita zašto se raduje jedan nastavnik. Biće da su razlozi za radost godišnjem odmoru isti za sve zaposlene, ma gde oni radili. Ipak, nekako mi se čini da se niko ne raduje kao mi.

Kao prvo, nema večernjeg peglanja odeće za sutradan. Peglanje mi je najneomiljeniji kućni posao, a pred decu ne mogu zgužvana. Po kući, do prodavnice i pijace mi nije problem. Čak i do grada, pod uslovom da je jutro i da nigde nikoga nema. Ne zbog toga što mi je neprijatno da me vide zgužvanu (baš me briga), već zbog nečeg drugog, o čemu će biti reči u šestom pasusu. Staviću zvezdicu pored reči koja to objašnjava.

Prikaži više

10 godina slavimo različitost

10 godina slavimo različitost

Mirjana Marušić Adžić 13 godina radi kao nastavnica u školi sa svim uzrastima, a Dan jezika organizuje već 10 godina. Obožava pozorište i sama je član jednog amaterskog, pa joj scenski nastup nije problem. Takvo iskustvo prenosi na decu i rado organizuje manifestacije u školi. U nastavku pogledajte šta sve možete pripremiti u svojoj školi za Dan jezika, ali i druge manifestacije.

26. septembar je značajan datum za nastavnike stranih jezika, jer se tada obeležava Evropski dan jezika, a to je prilika za vannastavne aktivnosti koje učenici vole i jedva čekaju.

U našoj školi se Dan jezika obeležava od 2007. godine. Koleginica i ja, vrativši se iz Engleske, sa usavršavanja, pune entuzijazma i novih ideja, rešile smo da organizujemo prvi Dan jezika u našoj školi. Prvo je bilo stidljivo, sa par idejica, pesmica i slično. Ali od 2009. godine, taj datum je postao nezaobilazna manifestacija u školi i od tada je interesovanje učenika sve veće i jedva čekaju da se pokažu.

Prikaži više

Saradničkom nastavom protiv nasilja

Saradničkom nastavom protiv nasilja

Blog piše Marina Кopilović, profesorka engleskog jezika koja se grozi bilo koje vrste nasilja, a naročito onog koje se dešava među decom i omladinom – vršnjačkog nasilja – koje, umesto da se smanjuje, eskalira neverovatnom brzinom i postaje svojevrstan način zabave i razonode.

Sigurna sam da ste svi bili svedoci nekog oblika nasilja u školama u kojima radite. Isto tako, sigurna  sam i da se u vašim školama preduzimaju odgovarajuće mere za prevenciju nasilja. Ako izuzmemo količinu nasilja kojoj su deca izložena putem medija ili u svakodnevnom životu (u porodici, lokalnoj zajednici, na ulici, u prodavnici, u autobusu…), šta je to što dodatno podstiče takve modele ponašanja? Odakle toliko nezadovoljstvo i potreba da se bilo ko maltretira?

Prestala sam da verujem i u programe čiji je cilj razvijanje komunikacijskih i socijalnih veština kod dece jer ne vidim nikakav boljitak na globalnom planu. Samo tu i tamo, sporadično. Čini mi se da su rezultati čak i kontraproduktivni.

Prikaži više

Kako smo obeležili Evropski dan jezika

Kako smo obeležili Evropski dan jezika

Vojka Milovanović, profesorka francuskog jezika daje mali osvrt na višejezičnost i njen značaj, proslavu Evropskog dana jezika, kao i na saradnju među školama, a pre svega govori o razvijanju ljubavi prema francuskom jeziku.

Evropski dan jezika obeležava se od 2001. godine. To je bila Evropska godina jezika koju su organizovali Savet Evrope i Evropska unija. Cilj je bio promovisanje jezika i jezičke raznolikosti, a u obeležavanje Evropske godine jezika tada su se uključile sve države Evropske unije. Odlukom Saveta Evrope, 26. septembar proglašen je i zvanično za Evropski dan jezika.

Promocija višejezičnosti i isticanje bogatstva jezika predstavlja jedan od mostova razumevanja među ljudima. Još u latinskom nailazimo na poslovicu „Quot linguas calles, tot homines vales“ – „Koliko jezika znaš, toliko ljudi vrediš“.

Prikaži više

Motivacija učenika kroz vannastavne aktivnosti – Francuski nije bauk!

Motivacija učenika kroz vannastavne aktivnosti – Francuski nije bauk!

Vojka Milovanović je profesorka francuskog jezika koja stalno traga za novim pristupima nastavi i motivaciji učenika za učenje francuskog jezika. U svom blogu je opisala iskustvo organizovanja vannastavnih aktivnosti u jednom sasvim drugačijem ambijentu, koji nije škola.

U vremenu u kome zbog popularnosti nemačkog jezika roditelji često deci ne dozvoljavaju da biraju francuski jezik, ja tragam za novim pristupima nastavi i motivaciji učenika za učenje francuskog jezika. Ono što me je ohrabrilo u ovoj nameri jeste Ruso. U svom delu „Emil ili o vaspitanju”, Ruso kaže da, u želji da dete naučimo da čita, pribegavamo raznim vratolomijama praveći raznorazna pomagala, a zaboravljamo na jednu veoma važnu stvar, a to je detetova želja za učenjem i zato kaže: „Probudite u detetu želju za učenjem i svaka metoda biće dobra.”

Rukovodeći se ovim, odlučila sam da učeniku dodelim novu ulogu i smestim ga u jedan sasvim drugačiji ambijent, koji nije škola. Tako je nastao niz radionica francuskog jezika, čiji su voditelji bili učenici, a mesto na kome su se te radionice održavale bio je gradski park u Požarevcu, spomen-park Čačalica i Centar za kulturu Požarevac.

Prikaži više

Edmodo – onlajn učionica za sve

Edmodo – onlajn učionica za sve

Napredak tehnologije pruža pregršt mogućnosti da svoju učionicu izmestite iz škole. Za to, svakako, postoje brojne mogućnosti, Modle, Facebook, Sophia, ali je među platformama za učenje na mreži moj favorit definitivno Edmodo. Želite da saznate zašto i kako doći sa đacima u ovu virtuelnu učionicu? Pođite za mnom...

Zamislite dobro poznatu situaciju. Školska godina je počela. I đaci i nastavnici se zahuktavaju. Raspored je gotov, uz još neku izmenu. Čini se da su svi zadovoljni, osim možda učenika, koji bi voleli koji čas manje. I taman kada se učini da sve funkcioniše kako treba, nastupa „haos“ oko dogovora i formiranja rasporeda vezanog za dopunsku, dodatnu i slobodne aktivnosti. Preklapanje tih časova je neminovno, a još veći fijasko je umor učenika kojima to najčešće budu sedmi, osmi čas ili čak pretčas, čiji je učinak diskutabilan, naročito ukoliko je u pitanju prva smena. Često sam eksperimentisala po pitanju ovog problema, pokušavajući da izbalansiram raspored učenika, svoj raspored i optimalno vreme za učenje, i kao najefikasnije rešenje se pokazao upravo Edmodo.

Šta je Edmodo?

Prikaži više

Frankomanija

Frankomanija

Autor bloga je Jasmina Leleković, nastavnica francuskog jezika koja uživa u organizovanju vannastavnih aktivnosti. Sa puno ljubavi i truda uspeva da okupi veliki broj motivisanih učenika i pruži im priliku da putem zanimljivih vannastavnih aktivnosti obogate znanja i umeća i promovišu francuski jezik i kulturu.

Kao što psiholozi preporučuju da se na kraju kalendarske godine sumira proživljeno i donesu neke zdrave odluke za naredni period, tako u našem, prosvetno-pedagoškom rijalitiju, negde početkom juna, pokušavamo da se osvrnemo na prethodnu školsku godinu i uočimo šta je realizovano od planiranog, a šta nije. Taj deo priče jednog nastavnika može da se podvede pod pisanje obaveznih izveštaja za sve aktivnosti i ponekad predstavlja pravi pakao od administracije. Međutim, optimista kakav jesam, meni je zadovoljstvo da se prisetim koje su nastavne i vannastavne aktivnosti bile uspešne, da promovišem postignuća učenika i tako ih motivišem da i u narednom periodu rado uče francuski jezik i oplemene boravak u školi aktivnom participacijom.

Nesrećno sklopljen naslov ovog teksta u mom slučaju ima zaista pozitivnu konotaciju – manija za trošenjem slobodnog vremena u pedagoške svrhe. Imam sreću da radim sa koleginicama i kolegom koji rado prihvataju izazove, tako da timskim radom osmišljavamo vannastavne aktivnosti koje bih vam u daljem tekstu preporučila.

Prikaži više

Brain Gym – Gimnastika za mozak

Brain Gym – Gimnastika za mozak

Razumevanje potrebe za optimizacijom moždanih funkcija povezivanjem leve i desne hemisfere mozga, od kojih je svaka zadužena za nešto i obično dominira, od ključnog je značaja za razumevanje procesa učenja. Svesna toga, autor bloga, Marina Kopilović, profesorka engleskog jezika, želi da podeli svoje iskustvo u radu sa učenicima mlađeg i starijeg uzrasta, koje se bazira na gimnastici za mozak, odnosno da predloži nekoliko praktičnih aktivnosti (koje se njoj najviše dopadaju) koje ciljano vode ka tome.

(Važno obaveštenje! - Kao neko ko ne može da podnese engleske izraze u tekstovima na srpskom jeziku, termin „Brain Gym” se sigurno neće pojavljivati u nastavku teksta. Koristiću izraz gimnastika za mozak, ma koliko on bio nespretno formulisan. U svakom slučaju mi je miliji i draži).

Kada su me prvi put pitali da li znam šta je gimnastika za mozak, pomislila sam da su to neke mozgalice poput onih koje gledamo u kvizovima ili rešavamo u enigmatskim časopisima. Padale su mi na pamet razne mentalne aktivnosti i tehnike disanja, ali nikako one koje imaju veze sa kretanjem. Bila sam iznenađena kada sam shvatila šta je to, ali ima logike u svemu što sam saznala, a i zabavno je. Ne bih previše da teoretišem. Teorija se može saznati u literaturi ili na internetu. Radije bih da odmah krenem sa primerima vežbi koje možete raditi na početku časa, kao zagrevanje, ili u trenutku kada osetite da bi vaši učenici trebalo da se oslobode viška energije i poboljšaju koncentraciju. Možete ih raditi i na kraju časa, kao opuštanje.

Prikaži više

Mi se takmičimo i baš nam dobro ide

Mi se takmičimo i baš nam dobro ide

Autor bloga je Zoran Jelesijević, nastavnik koji godinama radi sa mlađim učenicima, i uvek traži načine da svojim „klincima“ stvori neki novi sadržaj i tako osveži nastavu i dodatno ih motiviše. U svom blogu on piše o tome kako je organizovao takmičenje za svoje učenike i prenosi vam svoje iskustvo o aktivnostima i igrama koje su realizovali.

Rado ću priznati da sam blago frustriran nedostatkom organizovanih vannastavnih aktivnosti za nastavnike stranih jezika. Kada radite sa nižim razredima, kao ja, možete se naći u situaciji da gledate učitelje kako učestvuju na raznim manifestacijama (likovni,dramski i literarni konkursi, razne druge manifestacije i sl.). Mislim da je to veoma bitno jer doprinosi motivaciji učenika kroz buđenje interesovanja i „razbijanje“ rutine svakodnevnice.

Uvek tražim načine da svojim „klincima“ stvorim neki novi sadržaj. Ti sadržaji su počeli manjim predstavama ili gledanjem filmova, a prošle godine sam prvi put organizovao takmičenja dva odeljenja istih razreda.

Prikaži više
©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions