FIT FÜR DEN SCHULANFANG

FIT FÜR DEN SCHULANFANG

Jasmina Кovačević, profesor nemačkog jezika u OŠ „Dositej Obradović“ u Novom Sadu, daje vam savete kako da, nakon letnjeg raspusta, i vama i vašim učenicima olakšate početak nove školske godine.

Počinje nova školska godina. Svaki početak je težak, a rastanak od letnjeg raspusta svima teško pada! 

Prvi dan škole uvek donosi pregršt uzbuđenja kako za učenike i roditelje, tako i za nastavnike. Osmeh na licu nastavnika, uz srdačne reči i toplu dobrodošlicu učenicima, mnogo znači u tom trenutku. Vole naši đaci takve osobe u svom životu.

Prikaži više

Letnji kamp „Abenteuer: Deutsch!“

Letnji kamp „Abenteuer: Deutsch!“

Jasmina Кovačević, profesor nemačkog jezika u OŠ „Dositej Obradović” u Novom Sadu, predstavlja vam u svom novom blogu, uoči letnjeg raspusta, ideje za kreativan odmor...

Bliži se letnji raspust, više slobodnog vremena i za učenike i za profesore. Neki vole da provedu vreme na moru, drugi su zainteresovani za aktivni – radni odmor.

Jedna od mnogih slobodnih aktivnosti koje sam sa decom radila tokom raspusta podstakla me je da vam ovom prilikom predstavim učenje nemačkog jezika u letnjim kampovima u Srbiji. 

Prikaži više

Formula 1 – od nauke do sporta

Formula 1 – od nauke do sporta

Nastavnica engleskog, Gorica Kostić, svoje iskustvo sa preduzetništvom u školi prikazuje u blogu sa mnogo ljubavi i posvećenosti, ali i stavom da može da postigne sve što zamisli, a to redovno dokazuje novim uspesima i rezultatima.

Često dok se vozite autobusom, šetate obalom reke, sedite na seminaru o preduzetništvu, vaš um luta... Dobijete pitanje na tom istom seminaru: „Koja je to ideja, servis, proizvod na koji bi uspešno reagovao najveći broj klijenata?”

U tom trenutku se setim, jer moji klijenti su učenici, kako su s entuzijazmom učili lekciju o Formuli 1 iz udžbenika „To the Top 4”. Ta lekcija ih je potpuno okupirala. Inspirisala ih je da se raspitaju i nađu odgovore na brojna pitanja koja su se javila tokom obrade. Želeli su da baš nju odgovaraju opet, opet i opet.

Prikaži više

Erfinderland Deutschland

Erfinderland Deutschland

Jasmina Кovačević, profesor nemačkog jezika u OŠ „Dositej Obradović“ u Novom Sadu u svom novom blogu vas vodi na novo istraživačko putovanje ...

Nakon uskršnjeg raspusta, odmorna i puna elana i ideja, krenula sam sa svojim učenicima na novo istraživačko putovanje.

Isprobala sam gotove materijale za nivoe A1, A2 i B1, sortirane prema nivou i temama, te vam ovom prilikom i predstavljam stranicu (izvor materijala) Erfinderland Deutschland koja pre svega prikazuje Nemačku kao zemlju pronalazača.

Prikaži više

Gde god nađeš zgodno mesto…

Gde god nađeš zgodno mesto…

"Ova ideja za čas pala mi je na pamet dok sam u jednoj maloj privatnoj školi radila sa jednom porodicom iz Italije. Iako smo posejali zrna pasulja iz zabave, kasnije sam taj materijal koristila za same časove. Moram vam priznati da je izazvao mnogo više oduševljenja nego što sam očekivala."

Ne treba nastavniku kalendar ni sat, a ni najava na televiziji, da zna kad je počelo proleće. To je onaj period kada učenici sve češće okreću glavu ka prozoru, a sve manje ka tabli. Pa zašto to, onda, da ne iskoristimo i osmislimo aktivnost koja je višestruko korisna.

Sadite ili sejte!

Prikaži više

Kreativne ideje za obeležavanje Uskrsa u učionici

Kreativne ideje za obeležavanje Uskrsa u učionici

Jasmina Кovačević, profesor nemačkog jezika u OŠ „Dositej Obradović“ u Novom Sadu, podeliće sa vama brojne kreativne ideje za obeležavanje i proslavu najradosnijeg hrišćanskog praznika u učionici.

Bliži se Uskrs, najradosniji hrišćanski praznik. To je vreme kada uživamo sa porodicom za bogatom trpezom. Uskrs nas često i podseća da je stiglo proleće, ali i da se bliži prolećni raspust! :)

A vi, drage kolege, u pripremi za raspust, možete da uživate i u svojim učionicama i da zajedno sa svojim učenicima obeležite Uskrs. A učenici se mogu opustiti uz pregršt kreativnih ideja za učenje, obnovu i proveru vokabulara.

Prikaži više

Stripovi u nastavi

Stripovi u nastavi

Kako je nastavnica nemačkog jezika Jasmina Kovačević iz OŠ „Dositej Obradović” u Novom Sadu svoje časove učinila drugačijim, pročitajte u blogu koji sledi.

Više puta mi se desilo da mi deca na hodniku pritrče u susret i kažu: „Jedva čekam Vaš čas!” Uz osmeh ih pitam: „A zašto baš moj?” Deca odgovaraju iskreno: „Jer nam pomažete da savladamo nama nepoznat jezik i mnogo toga smo naučili na zabavan, kreativan način. Vaša nastava je moderna i želimo da tako i ostane.”  

To su razmišljanja dece 21. veka. U pravu su, zar ne? Kako je moguće zainteresovati učenike, ako se gradivo uvek predaje na isti način? Iskustvo mi je pokazalo da je neophodno stalno tražiti nove načine da nastavu učinimo zanimljivijom i dinamičnijom.

Prikaži više

Dan Škole

Dan Škole

Na početku svoje karijere, bila sam zadužena da obezbedim poneki skeč ili dramski odlomak za potrebe održavanja Dana škole. Poslednjih nekoliko godina ja sam ta koja treba da osmisli, upakuje i prezentuje celi događaj. Kada bih pisala o svakoj proslavi, trebala bi mi knjiga, pa ću pisati o nekoliko jednostavnih, a zanimljivih ideja koje sam sama sprovela u delo.

Imam tu sreću da predajem u školi koju sam i sama pohađala. Oduvek sam učestvovala u pripremi Dana škole i sećam se da je to bila neverovatna čast za sve nas. Osećali smo se posebno što smo u programu. Iako sam bila samo mala glava koja viri iz poslednjeg reda hora, spremala sam se ozbiljno i veoma odgovorno.

Iako je Dan škole uglavnom bio akademija sa horom, recitalom i pokojim dramskim skečom o Karađorđu i Turcima (škola se zove „Karađorđe“), vrlo smo se predano pripremali. Za nas se pravo osveženje dodogilo u sedmom razredu kada nam je došla nova nastavnica muzičkog, pa je koncept proslave Dana škole postao malo drugačiji.

Prikaži više

U susret Božiću ...

U susret Božiću ...

U ovom blogu, nastavnica engleskog jezika, Mirjana Marić, ispričaće nam kako proslavlja Božić sa svojim učenicima. Uživajte u prazničnoj atmosferi.

Nakon prve jutarnje kafe, spremam se i krećem na posao. I dok u kolima ćaskamo o uobičajenim poslovnim planovima, svetlucavi ukrasi na mostu obasjavaju nam put. Irvasi, zvezdice, pahuljice. Novi ulični dekor izmamio nam je osmeh na lice i uneo toplinu u naša srca. Stižu novogodišnji i božićni praznici, pa sa njima i uzavrela atmosfera.

U glavi mi se odmah vrte nezaobilazni stihovi pesme „Jingle bells, jingle bells”. A-ha, vreme je da počnem da smišljam ideje za časove o Božiću i Novoj godini. Volim praznične teme jer mi one daju slobodu u kreiranju nastavnog materijala. Na tim časovima se osećam kao kod svoje kuće. U stvari, uopšte se ne osećam kao da sam na času već imam utisak da tada zaista slavimo taj praznik.

Prikaži više

Čas u bojama jeseni

Čas u bojama jeseni

Posle euforije na početku školske godine, Jasmina Leleković piše o jesenjim temama i predlaže aktivnosti na časovima francuskog jezika, inspirisane omiljenim godišnjim dobom.

Kakve su vaše misaone slike o vremenu koje protiče? Ja zamišljam godinu kao krug, a početna tačka je negde u oktobru. Nije u januaru, prema zvaničnom, niti u septembru, prema školskom kalendaru. U oktobru mi sve dođe na svoje mesto, planovi i pripreme su završeni, učenici ulaze u rutinu posle septembarske euforije, a lično mi prijaju vazduh i boje jeseni. Zato sam i odlučila da pišem o jesenjim temama, da predložim aktivnosti koje radim sa učenicima, uglavnom sa mlađim uzrastom, mada sve može da se prilagodi i starijima.

Kratke vežbe za zagrevanje sa motivima jeseni

Prikaži više

Bujna mašta stvara svašta

Bujna mašta stvara svašta

Marini Kopilović, profesorki engleskog jezika u OŠ „Stevan Sremac“ u Beogradu, dosadili su udžbenici, radne sveske, planovi i programi i trenutno kao gusar „kopa“ po napuštenom ostrvu s blagom koje se zove Dečja mašta. Ako nemate preča posla, pročitajte kakve je dragulje ona tu pronašla.

Jednoga dana, rešila sam da napravim brod od drveta i da se otisnem preko mora put ostrva s blagom zvanog Dečja mašta.

Nisam htela da idem sama pa sam pozvala devetogodišnje dečake i devojčice da pođu sa mnom. Ta deca su mi pomogla da napravim brod. Plovili smo, plovili, pozdravljali i jahali delfine koji su nas pratili sve dok nismo stigli do ostrva. Pošto smo se iskrcali, krenuli smo u potragu za blagom.

Prikaži više

Pazi, snima se!

Pazi, snima se!

Ivona Ranđelović i ovoga puta nudi nesvakidašnje nastavne ideje koje na prvi pogled mogu delovati komplikovano, a zapravo uz malo truda i Ivonine savete mogu lako da se savladaju. 

Poznajem dosta nastavnika koji već dugo i redovno rade projekte sa svojim učenicima, kao i određen broj onih koji su postali profesionalci u toj vrsti nastave zahvaljujući eTwinning programu koji povezuje naše učenike sa učenicima iz najrazličitijih država. Kod ovog programa uglavnom se radi o interkulturalnoj razmeni pisama, čestitki i postera o sebi i svojoj zemlji, a neretko se svi oni upoznaju tokom Skype razgovora uživo.

Oni koji nisu u tom programu, pak, finalne proizvode projekta postavljaju na zidove učionica i hodnika škole kao pokazatelj da se nešto veliko (u)radilo. Međutim, manje poznajem one koji svoje projekte krunišu video-materijalom, a da to nije kolaž-fotografija sa časova uz odgovarajuću muzičku podlogu. Zato ću sa vama u ovom blogu podeliti svoja iskustva, pokazati naša ostvarenja i dati savete koji bi trebalo da vam olakšaju uplovljavanje u video-svet.

Prikaži više

Evropski dan jezika 2018.

Evropski dan jezika 2018.

Iza nas je još jedan Evropski dan jezika, koji se već tradicionalno obeležava kako u našim, tako i u školama širom Evrope. Ovaj praznik obeležen je i u OŠ "Sveti Sava" u Batočini, a o tome na koji način piše vam nastavnica Marija Jović Stevanović.

Slaveći bogatstvo i različitost jezika i kultura, i ove godine smo Evropski dan jezika proslavili brojnim aktivnostima, ali i pomalo izašli iz ustaljenog okvira.

Razgovarajući sa kolegama iz drugih škola o tome kako oni sa svojim učenicima proslavljaju Evropski dan jezika, neretko dobijem ideje koje u saradnji sa nastavnicima u svojoj školi izmenim i prilagodim. Otuda i želja da sa vama podelim ovogodišnji program naše proslave, kako bih možda pomogla kolegama u osmišljavanju aktivnosti za narednu školsku godinu.

Prikaži više

Od A do Z

Od A do Z

Zorica Miladinović, nastavnica engleskog jezika uživa u radu sa najmlađim učenicima. U svom blogu dotakla se uvek aktuelne teme – učenje alfabeta. 

Uspeli smo da savladamo 1. razred, kad eto u drugom razredu odmah krećemo sa slovima, čitanjem i pisanjem. Koliko god da su učenici upoznati sa slovima abecede zbog stalnog korišćenja kompjutera, mobilnih telefona pa i društvenih mreža, ipak treba da se osvrnemo i na to kako ta slova pišu i da li uopšte znaju da ih napišu ili ih samo prepoznaju. A onda, nailazimo na sledeći problem. Prema nastavnom planu za drugi razred, abeceda se uči tek u drugom polugodištu. Šta nam je činiti?

Evo nekoliko primera kako sam ja to radila sa mojim drugacima:

Prikaži više

Mali ljudi – velika očekivanja

Mali ljudi – velika očekivanja

Autor bloga je Marija Jović Stevanović, profesorka engleskog jezika koja radi sa različitim uzrastima, ali odnedavno najčešće sa učenicima od 1. do 4. razreda. Kako ona pristupa nastavi sa najmlađim školarcima i kako rešava izazove koje rad sa tim uzrastom nosi, pročitajte u blogu.

Predajem svim uzrastima, ali odnedavno najvećim delom predajem „malima“. Otprilike 250 pametnih glavica. Još uče da vezuju pertle, da me ne zovu mama, mada im to ne zameram, i šta je udžbenik, a šta radna sveska. Za one koji nisu predavali nižim razredima osnovne škole, to ukratko izgleda ovako:

I razred: Upoznajemo se, učimo šta su to škola i domaći zadaci, kako se boji, secka...

Prikaži više

Osmaci kao profesionalci

Osmaci kao profesionalci

Autorka bloga je Zorica Miladinović, nastavnica engleskog jezika koja godinama radi u osnovnoj školi sa učenicima od 1. do 8. razreda. Ideja ovog bloga je da pokaže kako se mogu povezati različiti predmeti (francuski, engleski jezik i profesionalna orijentacija) sa različitim razredima (8. i 4. razred) i kako učenici mogu da uče jedni od drugih.

Kako rasteretiti osmake sada na kraju godine kada se uveliko spremaju za završni ispit na kojem strani jezik nije jedan od predmeta koji se polaže. Sa druge strane, kako im pomoći da izaberu željeno zanimanje, a da se to ne svede na upitnike i razgovore na časovima odeljenjske zajednice.

Na ideju sam došla kada sam pročitala blog kolegice Jasmine LelekovićPadobranac sa predznanjem”, a s obzirom na to da se u 4. razredu obrađuju pojmovi koji se odnose na namirnice, odeću, obuću i njihovu kupovinu, koleginica francuskog jezika i ja smo napravile šoping mol u našoj školi. Čas smo realizovale u vidu uglednog časa na sledeći način:

Prikaži više

Motoričko pamćenje

Motoričko pamćenje

Autorka bloga, Zorica Miladinović, nastavnica engleskog jezika koja godinama radi u osnovnoj školi sa učenicima od 1. do 8. razreda i uvek traži nešto novo, želi da pokaže kako učenici mlađih razreda mogu naučiti nove reči uz pomoć pokreta i vežbe koncentracije. U ovom blogu opisuje kako to izgleda.

Da li ste primetili da sve više dece ne može da izdrži da sedi mirno 45 minuta? Da li je i vama počelo da smeta kada nakon samo nekih desetak minuta od početka časa čujete komešanje, škripu i klackanje stolica, postavljanje pitanja tipa: „Mogu li da pijem vodu?”; „Smem li do toaleta?”… Nema slobodnog prostora iako ste se pripremili za čas. Šta nam to govori?

Svesni smo činjenice da deca ne troše svoju energiju kao što smo mi nekada činili. Svoje slobodno vreme koriste igrajući razne igrice na svojim računarima, tabletima ili telefonima. Motorika im je svedena na minimalne aktivnosti.

Prikaži više

Rock Around the Clock

Rock Around the Clock

Bez obzira na uzrast učenika, povremeno naiđemo na problem sa iskazivanjem vremena na engleskom jeziku. Možda naizgled sitnica u moru vokabulara i okeanu gramatike, ali nije za zanemarivanje, pogotovo ako se shvati više kao socijalna veština, a manje kao nastavno gradivo. Autorka bloga, Marija Jović Stevanović, profesorka engleskog jezika, predlaže neke konkretne aktivnosti na ovu temu.

Bez obzira na uzrast kojem predajem, povremeno naiđem na problem sa iskazivanjem vremena na engleskom jeziku. Možda naizgled sitnica u moru vokabulara i okeanu gramatike, po još uvek aktuelnom programu, ali nije za zanemarivanje, pogotovo ako se shvati više kao socijalna veština, a manje kao nastavno gradivo.

Budući da satove počinjemo aktivnije da izučavamo u četvrtom razredu osnovne škole, predlažem neke aktivnosti za ovaj uzrast:

Prikaži više

Inkluzija

Inkluzija

Suočena sa sve većim brojem inkluzivne dece u redovnoj nastavi, autorka bloga, Zorica Miladinović, nastavnica koja godinama radi u osnovnoj školi sa učenicima od 1. do 8. razreda, želi da podeli svoja iskustva sa kolegama i da kroz razmenu ideja formira neku vrstu formata koji će biti dostupan i koristan svim nastavnicima stranih jezika u nastavnom procesu.

Koliko vas je bilo suočeno sa problemom inkluzivnog rada? Koliko vas se osećalo bespomoćno kada je u pitanju rad sa decom ometenom u razvoju i da li ste smatrali da niste dovoljno stručni za to? Kako pomoći deci koja imaju poteškoća u savladavanju socijalnih, motoričkih ili verbalnih veština da nauče strani jezik? Sigurna sam da velika većina nastavnika slično razmišlja!

Najlakše bi bilo ignorisati slučaj i reći „pa mi nismo školovani za takav vid nastave”. Ipak, treba imati u vidu da su i deca sa poteškoćama u razvoju takođe željna pažnje, kao i da osećaju da su „deo tima”. Pa hajde onda jedni drugima da pomognemo idejama, materijalima za rad i primenljivim zadacima.

Prikaži više

We can make a beautiful Christmas...

We can make a beautiful Christmas...

Profesorka engleskog jezika, Marija Jović Stevanović, retko propušta priliku da novogodišnje dobro raspoloženje iskoristi da dodatno motiviše učenike i spoji igru, pesmu i produkte rada u cilju učenja. Ako ste i vi takvog duha, ali i ako niste, pročitajte u ovom blogu neke zanimljive i konkretne ideje.

Nova godinaaaaaa!!!! :) - Ovako je najčešće doživljavaju naši učenici. A šta je sa nastavnicima?

Nedavno sam na društvenim mrežama videla zanimljivu animaciju, koja savršeno ilustruje kako se nastavnici najčešće osećaju u ovo doba godine:

Prikaži više

You Tube u nastavi stranog jezika

You Tube u nastavi stranog jezika

Autor članka je Marija Jović Stevanović, nastavnica engleskog jezika u osnovnoj školi i ljubitelj video-zapisa i filmova generalno. U eri „Jutjubera” rado koristi YouTube u nastavi, o čijem bi se potencijalu mogao napisati ne članak, nego možda čak i knjiga.

„U moje vreme„ nije bilo YouTub-a, ovog dragocenog alata koji je bacio televiziju u drugi plan, bar kada su najmlađi u pitanju. Mnogi od njih prve reči nauče upravo preko ove platforme, na telefonima svojih roditelja, a neki se kasnije usude da postanu „Jutjuberi”. Koliko je ovo opravdano, tema je za neku drugu priču, ali možemo li mi nastavnici da nenametljivo primenimo YouTube u nastavi? Sledi nekoliko praktičnih ideja.

1) Razvijanje veštine slušanja – Učenici slušaju pesmu, video-zapis, a zatim rade konkretne pismene i usmene aktivnosti. Video čak ne mora ni da bude prisutan, ukoliko smatrate da skreće pažnju učenicima, možete se osloniti samo na audio-zapis. Meni i učenicima je naročito zanimljivo kada ne prikažem video, a učenici imaju zadatak da na osnovu zvuka pogode šta se dešava. To koristim kada želim da uvedem učenike u temu časa, recimo prikazom snimka utakmice, ako je nastavna tema sport, ili snimka sa zvucima životinja, ako je tema životinjski svet.

Prikaži više

Motivisanje najmlađih učenika

Motivisanje najmlađih učenika

Zoran Jelesijević već godinama radi sa učenicima mlađih razreda osnovno škole. Na tom uzrastu učenici su još uvek vrlo raspoloženi za učenje, ali je za njega najbitnije da ih motiviše da zavole engleski jezik.  U ovom tekstu je opisao nekoliko aktivnosti kojima to postiže.

U jednom od ranijih tekstova sam pomenuo Zlorana. Ukoliko niste zapazili taj detalj, on je moj zli alter ego i izbija iz mene u trenucima kada je potrebno upravljati učenicima. On će se javiti i u ovom tekstu, ali mislim da ću vas upoznati i sa prijatnom stranom moje ličnosti, jer je upravo ona najbitnija za temu ovog teksta – MOTIVACIJU učenika nižih uzrasta.

Kada sam pisao prvi „nacrt” ovog teksta, odgovor na ovo pitanje mi je otišao u pogrešnom smeru. U onom istom smeru gde smo mi, nastavnici, učitelji i roditelji naučeni da idemo, ka ocenama.

Prikaži više

Buđenje nakon raspusta

Buđenje nakon raspusta

Autor bloga je Marija Jović Stevanović, profesorka engleskog jezika koja radi sa različitim uzrastima. Bez obzira na uzrast, nakon letnjeg raspusta, učenici su još uvek uspavani i psihički na raspustu. Evo nekoliko ideja kako nastavnik može i njima, a i sebi, olakšati početak školske godine.

Septembar, mesec administracije, ali i mesec entuzijazma. Makar ga ja tako doživljavam. S jedne strane pokušavamo da se uhvatimo u koštac sa planovima, pripremama, novim dnevnicima, inicijalnim testovima i još mnogo toga, a sa druge osećamo entuzijazam i želju da osvežimo nastavu. Možda ćemo baš ove školske godine uspeti da ,,pokrenemo” ćutljivog Petra ili motivišemo Milicu da redovno donosi domaće zadatke.

Dok traje taj entuzijazam, često poželimo da osvežimo nastavu inovativnim idejama. Bilo da su one vezane za samu nastavu, u vidu aktivnosti, ili su u pitanju kreativni radovi učenika kojima će se osvežiti radni prostor, učenicima uvek prija iskakanje iz ustaljenog okvira naše prakse i raduju se prilici da malo odmore od suvoparne gramatike, dok se i psihički, a ne samo fizički, vrate sa raspusta.

Prikaži više

Let's twist again

Let's twist again

Ivona Ranđelović je profesorka engleskog jezika koja se trudi da svojim učenicima ponudi najrazličitije sadržaje, iskustva i doživljaje. To posebno radi na početku školske godine kada je potrebno ublažiti prelaz između raspusta i početka škole. U sledećem blogu pročitajte kako ona to radi. Nadamo se da će vas inspirisati da probate isto to, a možda i nešto više od toga!

Da li imate osećaj da tek što smo podelili knjižice i svedočanstva, a već treba krenuti sa pisanjem globalnih i operativnih planova za novu školsku godinu? Već je došao trenutak da sa ponovo napunjenim baterijama uđemo u učionice i radimo sa učenicima koji, sigurna sam, nemaju isti osećaj kao mi. Njima se raspust odužio i oni jedva čekaju da se vrate svojim drugarima, simpatijama, a smela bih da se opkladim - i nama. Da to dobro raspoloženje ne bi splasnulo odmah prvog dana, na prvim časovima, dobro je za prvu radnu nedelju isplanirati aktivnosti koje su igrolike i zabavne, a koje će i njih i nas polako pripremiti za radnu atmosferu.

U nastavku ću opisati aktivnosti kojima ja najčešće započinjem prvu radnu nedelju: dramske i muzičko-plesne.

Prikaži više

Nastavnik u panici

Nastavnik u panici

Autor bloga je Zoran Jelesijević koji godinama radi kao nastavnik u prvom ciklusu obrazovanja u osnovnoj školi. U svom blogu objašnjava noćnu moru zvanu „poslednjih 10 minuta časa sa učenicima koji su završili sve što je bilo isplanirano”.

Ukoliko bih morao da opišem jednu situaciju koja mi se povremeno javlja u vidu noćnih mora, to bi bilo poslednjih 10 minuta časa sa učenicima koji su završili sve što sam isplanirao. Siguran sam da vam je poznata situacija gde vam, jedan po jedan, trideset prvaka prilazi i traži još aktivnosti.


Kada se ovo desi, nastavnik mora biti spreman. U suprotnom, učionica će u najkraćem roku postati igralište na kojem se viče, skače i trči. Vikom ili kaznama problem se neće rešiti. Kako bih izbegao ovakve situacije držim se zlatnog pravila – uvek, ali uvek moram da imam rezervnu aktivnost.

Prikaži više

Šargarepomobili i druge uskršnje aktivnosti

Šargarepomobili i druge uskršnje aktivnosti

Autor bloga je Marija Jović Stevanović, profesorka engleskog jezika koja temu aktuelnog praznika često iskoristi da sa učenicima napravi predah od ponekad prezahtevnog nastavnog programa. Ona će u ovom članku podeliti sa vama nekoliko praktičnih ideja, koje ne zahtevaju preveliku pripremu.

Čini se da je Uskrs, kada je u pitanju realizacija nastavnog plana i programa, uvek dobra prilika za povezivanje stranog jezika sa drugim predmetima, razne korelacije i tematske i timske časove, ali i jednako dobra prilika za opuštanje od gramatičkih sadržaja i ispoljavanje kreativnosti, kako učenika, tako i nastavnika.

Danas na internetu možete pronaći pregršt aktivnosti na ovu temu, naročito kada su u pitanju izrada i ukrašavanje predmeta vezanih za Uskrs, ali ćete nesumnjivo potrošiti nekoliko sati na odabir odgovarajućih, u zavisnosti od uzrasta učenika. Evo nekoliko mojih predloga, koje rado koristim u nastavi, u vreme ovog dragog nam praznika, a koje ne zahtevaju previše priprema i donekle izlaze iz okvira Uskrsa, pružajući priliku za razvijanje jezičkih veština.

Prikaži više

Uskrs za najmlađe

Uskrs za najmlađe

Zoran Jelesijević, nastavnike engleskog jezika, u ovom tekstu deli sa vama svoje ideje za obeležavanje Uskrsa sa najmlađim učenicima.

Obožavam praznike. Toliko sam podetinjio poslednjih godina otkako radim kao „učitelj“ sa nižim razredima, da je to zabrinjavajuće za ljude oko mene. Za mene, lično, nije jer obožavam da se igram sa učenicima i praznici mi daju posebno interesantnu priliku za to.

Klinci obožavaju ovakve časove. Posebno su uživali praveći čestitke za Božić i sada uvodim nešto malo drugačije. Ovog Uskrsa planiram interesantan čas za najmlađe (prvi i drugi razred) i izgledaće ovako.

Prikaži više

Vruć krompir za Uskrs

Vruć krompir za Uskrs

Dragana Jovanović je master profesor nemačkog jezika i književnosti. Rado kuva kod kuće, ali i u učionici. A za Uskrs je uvek posebno inspirisana. U ovom tekstu podelila je sa vama neke od svojih omiljenih recepata.

Praznici i proslave su uvek dobar povod da se malo izađe iz ustaljenih okvira nastave i učenicima ponudi interaktivniji pristup, malo više kreativne slobode i, što da ne, zabave. 😊

Jedan od omiljenih praznika većine dece i odraslih jeste Uskrs. Zeke, mali žuti pilići i šarena jaja nikoga ne ostavljaju ravnodušnim. Bili hrisćani ili ne, ovom prazniku se možemo radovati i ako nas zanima samo čokolada. 😊

Prikaži više

Mi se takmičimo i baš nam dobro ide

Mi se takmičimo i baš nam dobro ide

Autor bloga je Zoran Jelesijević, nastavnik koji godinama radi sa mlađim učenicima, i uvek traži načine da svojim „klincima“ stvori neki novi sadržaj i tako osveži nastavu i dodatno ih motiviše. U svom blogu on piše o tome kako je organizovao takmičenje za svoje učenike i prenosi vam svoje iskustvo o aktivnostima i igrama koje su realizovali.

Rado ću priznati da sam blago frustriran nedostatkom organizovanih vannastavnih aktivnosti za nastavnike stranih jezika. Kada radite sa nižim razredima, kao ja, možete se naći u situaciji da gledate učitelje kako učestvuju na raznim manifestacijama (likovni,dramski i literarni konkursi, razne druge manifestacije i sl.). Mislim da je to veoma bitno jer doprinosi motivaciji učenika kroz buđenje interesovanja i „razbijanje“ rutine svakodnevnice.

Uvek tražim načine da svojim „klincima“ stvorim neki novi sadržaj. Ti sadržaji su počeli manjim predstavama ili gledanjem filmova, a prošle godine sam prvi put organizovao takmičenja dva odeljenja istih razreda.

Prikaži više

Nešto malo o stilovima učenja

Nešto malo  o stilovima učenja

Autor ovog bloga, Marina Kopilović, profesor engleskog jezika, godinama nije znala kako da udovolji svojim učenicima i barem u nekom trenutku časa učini nastavu zanimljivom svakom od njih. A onda je, pre petanaestak godina, čula za VAK teoriju (skraćenica za vizuelni, auditivni i kinestetični tip učenja) koja joj je olakšala muke i otvorila prostor za nova istraživanja i eksperimente.

Počeću sa nekoliko jednostavnih pitanja. Da li u odeljenjima u kojima predajete imate decu koja ne vole da čitaju i pišu, a ne pate od disleksije? „Neizdrže“ koji neprestano škljocaju olovkom, ustaju bez pitanja, ne mogu da miruju duže od dva minuta, a ne pate od ADHD-a? Da li ste nekada primetili da neko dete na trenutak odluta i priča samo sa sobom ili pomera usne dok čita tekst u sebi? Ili možda nekog učenika koji, ni posle stotog usmenog objašnjenja, bez odgovarajuće vizuelne podrške, i dalje nema pojma o čemu govorite? Da li vam je poznata rečenica sačekajte da zapišem/nacrtam?

Meni se ovo dešavalo često, ne samo na početku karijere, već i kasnije. A onda sam, na jednom seminaru, prvi put čula za stilove učenja. Prepoznala sam svoje učenike i sebe u toj priči, i kao protagoniste, i kao antagoniste. Svi smo jednako hteli da budemo dobri i važni, a patili smo. Shvatila sam tada da je ono što ja smatram dobrom i zanimljivom aktivnošću, u stvari, rezultat mog načina učenja, i da ona ne mora da bude jednako dobra i zanimljiva mojim učenicima. Počela sam da eksperimentišem. Osluškivala sam i posmatrala svoje đake. Primetila sam mnoga ponašanja koja su ukazivala na potrebu uvođenja raznovrsnih aktivnosti koje bi zadovoljile ne samo njihove različite sposobnosti (što mi je tada bio jedini prioritet), već i različite stilove učenja.

Prikaži više

Minimalni resursi u nastavi – instant ideje

Minimalni resursi u nastavi – instant ideje

Autor članka je Marija Jović Stevanović koja radi sa učenicima svih uzrasta i instant ideje često koristi radi stvaranja pozitivne atmosfere u odeljenju i motivisanja učenika.

U eri uglednih  i timskih časova, koji pršte od nastavnih sredstava, često zaboravljamo najjednostavnije aktivnosti, koje ne zahtevaju pregršt resursa, fotokopiranog materijala  ili tehnologije, a mogu biti izuzetno efektne. Iako volim da kombinujem različite resurse, veliki sam pobornik ideja koje ili nastanu u trenutku, ili se neplanirano primene na času u skladu sa potrebama učenika, u cilju kreiranja pozitivne atmosfere. Takve ideje zovem „instant“ ideje.

Aktivnosti sa minimalnim resursima vam omogućavaju da trenutno reagujete na atmosferu u razredu. Ukoliko je razred uspavan da „razbudite“ učenike, ukoliko je previše bučan da ga malo utišate, a ukoliko su učenici pomalo bezvoljni, da ih motivišete, nasmejete, podstaknete.  Naša priprema za čas može biti „savršena“, ali ukoliko uđemo u odeljenje i vidimo da unapred osmišljene aktivnosti iz nekog razloga nemaju efekta, „instant“ ideje su ponekad jedini spas.

Prikaži više

e-Twinning za početnike

e-Twinning za početnike

Autor članka je Marija Jović Stevanović koja radi sa učenicima svih uzrasta, nastavnik radoznalog duha, koji ju je doveo do eTwinning projekata.

Taman kada pomislite da ste bili i na previše seminara i čuli sve moguće ideje, neki tamo nastavnik, s drugog kraja Evrope, podstaći će vas svojom idejom da unesete inovaciju u nastavu i njome angažujete i motivišete učenike. Sigurna sam da su mnogi od vas čuli za eTwinning i da su neki od vas i učestvovali u nekom od takvih projekata, ali za one koji žele da saznaju više, pokušaću ukratko da objasnim  o čemu se zapravo radi i kakva su moja iskustva.

eTwinning je međunarodno priznata onlajn-platforma, namenjena zaposlenima u školskim i predškolskim ustanovama u Evropi. Njen cilj je da poveže nastavnike i njihove učenike, kako bi razmenjivali ideje, iskustva i, najčešće, kako bi zajedno učestvovali u projektima od kulturnog i obrazovnog značaja.

Prikaži više

Učenički radovi – dekor u učionici ili nastavno sredstvo?

Učenički radovi – dekor u učionici ili nastavno sredstvo?

Autor bloga je Marina Kopilović, profesor engleskog jezika koja za sebe najviše voli da kaže da je učiteljica. Po prirodi je vesela, obožava da igra i peva (ponekad je teško slušati, ali ne odustaje), ne voli apsolutnu tišinu u učionici - zabrine se kada je deca nemo gledaju. Nije joj problem da sa njima skače u zamišljeni bazen ili zaroni u more i vadi školjke, morske zvezde, glumi stenu koja plače, a ni da pozove direktora škole da im se pridruži kada pokuca na vrata da vidi zašto je buka. Međutim, problem joj je da nacrta životinju, napravi poster, ukrasi učionicu - nema tu vrstu kreativnosti. „Vešto“ se dosetila da bi to mogli da urade učenici, ne sluteći da stvari mogu da krenu neplaniranim tokom.

Ovo je priča koju vrlo rado pričam, ali to nije priča o Boži zvanom Pub, već o sopstvenom neznanju koju sam prevazišla sasvim slučajno, zahvaljujući svojim učenicima.

Oduvek sam volela da učenici prave razne radove kojima bih ukrašavala zidove učionice misleći da ću prostor u kom uče i rade oplemeniti i učiniti ga prijatnijim i lepšim. Podelim ih u grupe, dam im zadatke, oni se svojski potrude – istražuju, sakupljaju materijale, slike, čitaju, pišu, sve to lepo upakuju na poster i donesu u školu. Ja presrećna, brže-bolje okačim to na zid, pozovem koleginice i kolege da vide, da se dive, da ih hvale. I bila je učionica lepša i prijatnija za boravak i rad u njoj. Ali trajalo je kratko. Samo nekoliko puta.

Prikaži više

Trka balona

Trka balona

Autor bloga je Zoran Jelesijević, nastavnik koji godinama radi sa mlađim učenicima, i ovo je jedna od igara koju je koristio u Srbiji i Pekingu, gde je takođe predavao engleski.

Moje ime je Zoran Jelesijević i ja sam mnogo toga... Opisao bih sebe rečima filmofil, nastavnik engleskog, sarkastičan, radoznao, avanturista. U profesionalnom smislu sam, takođe, „mnogo toga“. Diplomirao sam na Filološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu (Engleski jezik i književnost). Ali nisam profesor engleskog jezika i književnosti. Ne, ja sam: učitelj, učitelj Zoran, trener, nastavnik Zoki, ponekad i „ej“ , a jednom prilikom i „mama“... Na sve te, i mnoge druge nazive, svakodnevno odgovaram, jer su moji učenici najzahtevniji đaci osnovne škole. Ja predajem engleski od prvog do četvrtog razreda i svakog jutra nakon popijene kafe postajem ono što mojim đacima treba – mačak Felix.

Sećate se njega? To je lik iz crtanog filma koji je nosio magičnu torbu u kojoj se nalazilo sve što njemu treba... U mojoj torbi, iako nije magična, možete uvek naći igračke, balone, loptice i mnogo raznih instrumenata, koje svakodnevno koristim na časovima. Dozvolite da sa vama podelim jednu od igara koju moju đaci obožavaju.

Prikaži više
©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions