A na kraju…? Kviz!

A na kraju…? Kviz!

Ivona Ranđelović je profesorka engleskog jezika koja ovih dana stiže da napuni baterije samo do nekih 10%, tek toliko da se ne ugasi i željno iščekuje kraj školske godine, isto kao i njeni učenici. Da bi sebi olakšali čekanje, pribegli su zabavi. Oni poređaju stolice u hodniku škole, uključe TV koji je postavljen iznad vrata zbornice, povežu laptop sa TV-om i kviz može da počne! U ovom blogu pročitajte koji su im kvizovi najzanimljiviji i na koji način se igraju.

Raspust je odmah tu iza ugla i đaci mu se raduju više nego bilo kom petku u toku nedelje. Svima su preko glave testovi, diktati, ispitivanja, popravljanje ocena - i đacima, i nama! A kada tome dodamo vrućinu koja od ranog jutra okupira učionice, bilo kakav ozbiljan rad i koncentracija na toj toploti prosto ispare! Zato, evo predloga kako da jednostavno i lako napravite prelaz između kraja školske godine i predstojećeg zasluženog odmora. Ovog puta to su igre rađene u Power Point-u za koje su vam neophodni laptop i projektor, tj. TV ili, ako ste te sreće, pametna tabla. Bežični miš je poželjan, ali ne i neophodan. U slučaju da ste se nasmejali (od muke) na pomen tehnike, ne brinite! Ponudiću vam i „unplugged” (bez struje) varijantu.

Svi kvizovi i igre nalaze se na sledećem linku. Za neke od njih morate platiti, ali mnogi su dostupni za preuzimanje bez ikakve nadoknade kreatoru kvizova. Evo mog izbora na osnovu reakcija učenika sa kojima sam ih igrala.

WHAT IS LOUIS THINKING

Ova igra je trenutno najpopularnija u svim mojim razredima. „O čemu Luis razmišlja” je pandan našem popularnom kvizu „Zlatni krug”. Učenici se podele u timove (najviše do 8 timova). Jedan iz tima izlazi i staje leđima okrenut ka ekranu/platnu tako da ne vidi zadate pojmove. Bira jedan od 16 setova pojmova koji su grupisani po temama. Ostali iz tima, jedan ili više njih, imaju 30 sekundi da objasne 5 pojmova dajući sinonime, definicije i/ili asocijacije u vezi sa pojmom. Od vas zavisi da li će „Dalje!” biti dozvoljeno ukoliko neka reč bude preteška, ili će tačan odgovor biti uslov za otvaranje sledećeg pojma. Kada vreme istekne, vraćate se na početnu stranicu (Back to Board) gde upisujete poene i dajete reč narednom timu.

Savet: Najpre isprobajte igru sa celim razredom gde ćete vi objašnjavati pojmove, a oni pogađati. Za prvi put zadajte najlakše moguće pojmove kao što su „mačka”, „krevet”, „mama”, itd. Nemojte se čuditi ako učenici ne odmaknu dalje od prvog pojma u odabranoj temi. Jednostavno, niko nikada od njih nije tražio nešto slično i treba im malo vremena da se naviknu na takav način razmišljanja.

Unplugged verzija: Stojite iza učenika i pokazujete razredu sličice (flash cards) ili papiriće sa pojmovima koje treba da pogodi.

Koristi: Pored zabave i obnavljanja vokabulara, deca razvijaju divergentno mišljenje, uvežbavaju odnosne zamenice, treniraju da rade pod pritiskom (30 sekundi), uče kako da objasne neku reč tokom razgovora ukoliko je ne znaju.

SUNKEN TREASURE

U potrazi za potopljenim blagom, učenici odgovaraju na unapred pripremljena pitanja. Ona moraju biti kratka i jednostavna jer imate čak 31 polje koje treba otvoriti.

Savet: Ono što bi trebalo dodati jesu sličice prstenja, nakita i novčića koje treba sakriti iza brojeva. Tako će timovi češće osvojiti po nešto i neće izgubiti interesovanje nakon desetak i više pokušaja. Takođe, odredite nekog učenika koji će kliktati mišem na polja.

Unplugged verzija: Kartice sa brojevima od 1 do bilo kog broja zalepite na tablu, a na njihovoj poleđini nalepite sličice blaga i drugih predmeta koje mogu osvojiti. Slobodno dodajte ilustraciju poneke izanđale čizme ili automobilske gume koja im neće oduzeti poene, ali im neće ni doneti nove.

CAR RACE ili HORSE RACE

U obe igre, učenici se trkaju automobilima ili konjima. Na vama je da izaberete varijantu kojoj bi se vaši učenici najviše obradovali. Kao i kod prethodne igre, potrebno je unapred pripremiti pitanja i truditi se da nema zastoja kako interesovanje učenika ne bi opalo.

Unplugged verzija: Sami učenici mogu glumiti automobile, a mogu i „voziti” stolice automobile. Očekujte zvukove škripe guma i menjanja brzina. Zato se unapred dogovorite o posledicama „prebrze i opasne vožnje”, npr. biće „isključeni iz saobraćaja”.

Koristi: Iskoristite igru tako da vaspitno utičete na svoje đake. Razgovarajte o brzim automobilima, o prednostima i manama, o bezbednosti u saobraćaju uopšte.

Savetujem da pogledate i Big Wheel gde tačan odgovor dobija različit broj poena, u zavisnosti od sreće, kao i Timer koji vam može koristiti u različitim situacijama.

Ukoliko ste već probali neku od ovih ili sličnih igara, podelite vaše iskustvo sa nama u komentaru.

Srećno!

Ključne reči:

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Ivona Ranđelović
Ivona Ranđelović Autor

Ivona Ranđelović je diplomirani filolog za engleski jezik i književnost. Po završetku studija na Filozofskom fakultetu u Nišu (2000), počinje sa radom u seoskim školama i zadržava se u OŠ „Vuk Karadžić” u Pečenjevcu (Leskovac). I posle 15 godina rada i dalje podučava sa velikim entuzijazmom i posvećenošću, stalno uvodeći novine, počevši od upotrebe najnovijih informacionih tehnologija u nastavi, do različitih dramskih metoda i tehnika, koje su joj trenutno u fokusu interesovanja (video-intervju). Njen cilj je da ne podučava o jeziku kao sistemu, već da strani jezik koristi tako da svoje učenike obrazuje i kod njih podstiče intelektualni, društveni, fizički, kreativni i emocionalni razvoj. Takođe, kao autor i realizator više akreditovanih seminara, ima za cilj da nastavnike upozna sa metodologijom i strategijama koji su se pokazali veoma uspešnim u radu sa njenim učenicima. Oni zajedno neprestano ruše predrasude o tome da deca iz seoskih sredina ne mogu biti podjednako uspešna kao njihovi vršnjaci iz većih razvijenih gradova, o čemu svedoče mnogobrojne nagrade koje su osvojili.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions