Novi počeci uz stare recepte

Novi počeci uz stare recepte

U ovom blogu, nastavnica engleskog jezika Gordana Popović ističe važnost međusobnog upoznavanja sa novim učenicima na početku školske godine radi uspostavljanja dobre komunikacije i uspešnijeg rada i otkriva omiljene aktivnosti koje u tu svrhu koristi.

Često u razgovoru sa komšijama ili prijateljima koji nisu prosvetni radnici kažem kako je moja velika sreća što se bavim tim pozivom. Svaki dan, ma svaki čas je drugačiji i neponovljiv. Svako odeljenje ima svoj duh i ritam i diše na jedinstven način. Zato od našeg prvog časa pokušavam da „opipam puls” odeljenja i upoznam svoje učenike. Ne mislim da nastavnik treba uvek da ima apsolutno isti pristup i način rada i da učenici treba da se prilagode njemu. Učenje je dvosmerna ulica, pa stvaranje odnosa poverenja između učenika i nastavnika i međusobno usklađivanje smatram veoma važnim u našem poslu.

To međusobno upoznavanje i adaptacija počinju od prvog časa, od prvog osmeha prilikom ulaska u učionicu i predstavljanja.

Formalna provera predznanja putem izrade inicijalnog testa usledi tek nakon nekoliko časova tokom kojih u neformalnim i, nadam se, zanimljivim usmenim i pismenim aktivnostima pokušavam da saznam ne samo u kojoj meri vladaju jezikom koji su učili prethodnih godina već i kako komuniciraju, da li su otvoreni ili povučeni. Možda u nastavi drugih predmeta to nije toliko bitno, ali u nastavi jezika, u kojoj je međusobna komunikacija početak i kraj svega, smatram da je vrlo važno da se uspostavi odnos poverenja koji će tu komunikaciju i omogućiti.

Tinejdžeri su na početku najčešće veoma nepoverljivi. Kako bih ih navela da kažu nešto o sebi, uvek im dozvolim da prvo saznaju nešto o meni. Jedna od aktivnosti koju redovno koristim je Biographical deductions. Na tabli napišem nekoliko reči i brojeva (naziv omiljenog muzičkog benda/pesme/filma, mesto rođenja, hobi, godine starosti/staža, omiljeni broj i slično). Kažem učenicima da su svi oni na neki način u vezi sa mnom te da je njihov zadatak da mi postavljaju pitanja da/ne kako bi otkrili vezu. Tom vežbom usput proverim da li znaju da pravilno postave pitanje, kakav im je izgovor te koliko tečno govore engleski. Na kraju vežbe, zatražim da svako od njih napravi svoju listu pa da u parovima naizmenično postavljaju pitanja jedni drugima.

Njihovo međusobno upoznavanje radi bolje saradnje na časovima koji slede takođe smatram važnim. Za to najčešće koristim dve aktivnosti: Predviđanje sličnosti i Pet stvari o meni. U obema, treba da završe pet rečenica i uporede ih sa parom iz klupe.

U prvoj, učenici treba da predvide po čemu su slični:

1. We are both ...
2. We both have ...
3. We both like ...
4. When we were younger, we both enjoyed ...
5. Next year both of us will probably ...

U drugoj imaju zadat početak rečenica u kojima treba da navedu malo specifičnije informacije o sebi:

1.       At the weekends I ...
2.       My favourite part of the day is ...
3.       When I was little, I ...
4.       I listen to music when ...
5.       I couldn't live without ...

Ovo su neke od meni najdražih aktivnosti za rad sa novim učenicima na početku školske godine. Imate li vi neku omiljenu aktivnost koja se pokazala uspešnom? Rado bih probala nešto novo pa vas molim da to podelite u komentaru.

PS. Kad već govorimo o početku školske godine i tim prvim časovima, oni treba da budu podsticajni i za naše „stare“ đake. Njima treba da omoguće da se malo zabave, a nama da vidimo koliko je od naučenog ostalo u njihovim glavama. Zanimljive ideje kako za nove tako i za stare učenike možete naći ovde.

Komentari (ostavite komentar)

Svetlana Kocić 30.08.2018. 11:09

Uvek mi bude drago kada vidim koliko entuzijasta ima u prosveti, pogotovo kada se radi o stranim jezicima. I sama sam nastavnik jezika (nemački je u pitanju) i znam koliko je osmeh važan na svakom času, kao što ste već rekli. :) Sve pohvale za Vaš tekst!

Data DIDAKTA

Odgovor autorke Gordane Popović:  Hvala Vam na lepim rečima, draga koleginice. Duboko sam uverena da i svojim odnosom prema učenicima, ne samo prenetim znanjem, ostavljamo trag u njihovim životima. Kad je reč o entuzijazmu nastavnika, bojim se da je to poslednja linija odbrane časti našeg poziva i ono što održava naš obrazovni sistem. Puno sreće i osmeha u novoj školskoj godini! :)

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Gordana Popović
Gordana Popović Autor

Gordana Popović radi kao profesor engleskog jezika u Poljoprivredno-hemijskoj školi u Obrenovcu od 1991. godine. Iako je tokom studija na Filološkom fakultetu u Beogradu izabrala prevodilački smer, još kao apsolvent se obrela iza katedre i zavolela ovaj poziv. Izostanak formalnog metodičkog obrazovanja, između ostalog, uticao je na to da kontinuirano radi na stručnom usavršavanju i razmeni iskustva sa kolegama iz celog sveta. Iza nje je nekoliko uspešno završenih onlajn kurseva. Član je više grupa za nastavnike engleskog jezika na Fejsbuku, vodi dva bloga, jedan namenjen učenicima, a drugi kolegama, zajedno s koleginicom uređuje Fejsbuk stranu English Hub, deli svoje nastavne materijale na dva sajta namenjena nastavnicima engleskog jezika (na jednom od njih se našla među počasnim autorima). Ne voli rutinu. Rado koristi savremenu tehnologiju u nastavi tako da je za prvi autorski projekat na eTwinningu dobila Nacionalnu i Evropsku oznaku kvaliteta.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions