Pokrenimo se

Pokrenimo se

Jasmina Leleković je profesorka koja dvadeseti put počinje školsku godinu, a trenutni nedostatak motivacije pokušava da prevaziđe prisećanjem na ranije primere iz sopstvene nastavne prakse.

Nedavno je u mom kalendaru prohujao jubilarni, dvadeseti, početak školske godine. Francuzi imaju veoma zgodan termin, la rentrée, što bi doslovno značilo „povratak”. Moja asocijacija na dati termin se, vremenom, menjala. Vraćam se čemu? Vraćam se od koga, čega? Kome? Evolucija osećanja brzo doživljava metamorfozu, od nestrpljenja, uzbuđenja, radoznalosti... radosti što ću imati nove učenike, strepnje i bojazni od novog rukovodstva, čuđenja, zaprepašćenja zbog novih pravilnika, ministra...pa opet novi-stari udžbenici, učenici, tabele…

Složićete se da sam konfuzna. A vi? Jeste li bili smireni pred početak? Sve ste unapred znali, napisali ste planove sa standardima, orijentisali se na ishode, prilagodili potrebama budućih učenika. Bravo! Prelistali ste nove udžbenike, sastavili inicijalne testove? Još jednom vam kažem „Bravo!” – Ja nisam. Ne na vreme. Nešto mi se nije dalo.  Nisam znala koja odeljenja će mi biti dodeljena, niti u kojoj smeni ću raditi, još uvek ne znam gde sam pošla, a gde sam došla. Da, ovo mi je bio dvadeseti početak školske godine i prvi put mi je nedostajala motivacija za rad. Jeste li i vi imali sličnu krizu?

Uspavana ovakvim neraspoloženjem, a pod pritiskom da sastavim planove, počeh da tražim ideje na internetu. Da nešto promenim, inoviram. I tako, sasvim slučajno, pronađoh ideju za čas koju sam lično napisala pre osam godina. Pokrenimo se! Tako sam je nazvala. Baš mi je to trebalo. Rad koji sam predstavila na konkursu „Digitalni čas”, davne 2010. godine, zaslužan je za moje buđenje.

Rad prikazuje realizaciju nastavne jedinice u šestom razredu tokom tri časa. Prvi čas je obrada novog gradiva, drugi služi za proširivanje i utvrđivanje, dok je treći zamišljen kao mini-projekat kroz organizovanje odeljenskog izleta i izradu promotivnih plakata.

Ukoliko neko želi da realizuje časove, detaljna uputstva (zajedno sa ciljevima, ishodima, korelacijama i sl.) i prezentacija nalaze se ovde, a ja ću u nastavku ukratko izneti suštinu.

Na prvom času se obrađuje tekst „Izlet van Pariza”,  a za početak je potrebno spremiti igru asocijacija, u kojoj pojmovi navode na konačno rešenje – Francuska. Zatim sledi pregled fotografija sa ranijih izleta i ekskurzija na kojima su učenici upravo vaše škole, na taj način se budi posebno interesovanje i učenici su motivisani da komentarišu. Vodi se razgovor o putovanjima. Pogodan način da se obnove upotreba prošlog vremena, aktivnosti u slobodno vreme i prevozna sredstva. Posle obrade teksta iz udžbenika, zadaje se domaći zadatak da se napravi lista stvari koje bi se ponele na izlet.

Drugi čas je virtuelno putovanje, realizuje se u informatičkom kabinetu i uglavnom u paru. U prezentaciji koja se nalazi u prilogu, navedeni su linkovi ka interaktivnim vežbama, slušanje pesme uz dopunjavanje reči koje nedostaju, rešavanje ukrštenih reči, upotreba predloga ispred prevoznih sredstava. Za domaći učenici treba da izlistaju predloge za izlet u okolini mesta u kojem se nalazi škola.

Na trećem času učenici se dele u grupe, u zavisnosti od afiniteta prema mestu za izlet. Svaka grupa ima isti zadatak – napraviti plakat, reklamirajući upravo to mesto, kako bi ostatak odeljenja ubedili da svi odu na izlet. Plakati se mogu praviti na papiru ili u digitalnoj formi, po želji učenika. Na kraju časa, grupe predstavljaju plakate.

Dok pišem ovaj blog, prisećam se svojih učenika čije sam fotografije koristila i sa kojima sam časove realizovala, i nekako mi se i elan za rad vraća. Znala sam da, entuzijasta kakav jesam, ne mogu dugo da budem uspavana. S nestrpljenjem čekam proleće da sa novim šestacima uradim nešto slično. Ukoliko vam iz bilo kog razloga nedostaje inspiracija, na ovom sajtu možete da pronađete pregršt predloga i ideja. 

Pokrenite se! Srećan početak!

Kategorije:

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Jasmina Leleković
Jasmina Leleković Autor

Jasmina Leleković je profesor francuskog jezika u osnovnoj školi „14. oktobar“ u Bariču, školi u kojoj se francuski jezik tradicionalno uči kao prvi strani jezik. Odbranila je master rad iz oblasti metodike nastave na Filološkom fakultetu u Beogradu, tema „Internet u nastavi francuskog jezika u osnovnoj školi“. Njena interesovanja uključuju upotrebu kompjutera i interneta u nastavi stranog jezika. Učestvovala je na Konferenciji o upotrebi modernih tehnologija u organizaciji IFS-a i APFS-a, gde je prezentovala rad „Interaktivna tabla, moj najbolji prijatelj u razredu“. Održala je radionicu povodom Evropskog dana jezika na temu „Interaktivna tabla kao asistent u nastavi stranog jezika“ na Filološkom fakultetu u Beogradu. Licencirani je ispitivač za Delf ispite. Voli školu, učenike i nastavnički poziv. Nastoji da učenicima francuski jezik učini zanimljivim, kako na nastavi tako i organizovanjem vannastavnih aktivnosti. Uređuje školski blog  „Francuski, bre!“ na kojem promoviše učenje francuskog jezika, kao i francusku kulturu i civilizaciju.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions