Čas u bojama jeseni

Čas u bojama jeseni

Posle euforije na početku školske godine, Jasmina Leleković piše o jesenjim temama i predlaže aktivnosti na časovima francuskog jezika, inspirisane omiljenim godišnjim dobom.

Kakve su vaše misaone slike o vremenu koje protiče? Ja zamišljam godinu kao krug, a početna tačka je negde u oktobru. Nije u januaru, prema zvaničnom, niti u septembru, prema školskom kalendaru. U oktobru mi sve dođe na svoje mesto, planovi i pripreme su završeni, učenici ulaze u rutinu posle septembarske euforije, a lično mi prijaju vazduh i boje jeseni. Zato sam i odlučila da pišem o jesenjim temama, da predložim aktivnosti koje radim sa učenicima, uglavnom sa mlađim uzrastom, mada sve može da se prilagodi i starijima.

Kratke vežbe za zagrevanje sa motivima jeseni

  • Le jeu du pendu – Igra koju učenici obožavaju, svi se aktiviraju, a zgodna da se obnovi alfabet, uvedu nove reči i vežba pravopis i izgovor. CITROUILLE, RAISIN, NOISETTE su samo neki od predloga.
  • Pogodi šta sam obukao – Dva učenika izađu iz učionice, a ostali pokušavaju da se sete njihove obuće, odeće i boja.
  • Uoči razliku – Na tablu zalepite fleš kartice sa slikama odeće, jednu sklonite dok učenici žmure, a zatim pogađaju šta nedostaje.

Zimnica i zdrava hrana

Kako se s početka jeseni mnogo govori o zimnici, prigodna aktivnost bi bila da učenici osmisle i naprave jelovnik sa plodovima jeseni. Obično im preporučim da iz časopisa i reklamnih kataloga iseku sličice hrane i pića ili da sami nacrtaju i oboje unapred, a na času od papira prave tanjire, koje pune sopstvenim proizvodima. Na kraju biramo najzdraviji i najukusniji tanjir. Jezički bogata radionica, ali bih ovde istakla značaj vaspitne funkcije. Takođe, ova tema nam posluži i za razgovor o navikama u ishrani drugih naroda.

 

 

Kakvo je vreme – Meteorološki izrazi mogu da se uče u svim uzrastima, najmlađi u sadašnjem vremenu, a sa stariji u prošlom i budućem. Zahvaljujući ideji moje koleginice Kaće, na svakom času u svakom odeljenju, pored datuma crtam mali piktogram o tome kakvo je vreme i napišem izraz. Desi se da zaboravim, ali me učenici podsete. Ove jeseni nameravamo da sa učenicima izradimo piktograme za svaku vremensku priliku. Bilo bi dobro da se urade na kartonu, flomasterima (da se bolje vidi). Tako će redari imati mogućnost da svakodnevno menjaju kartice, čak i u danima kada nemaju francuski.

Izrada odeljenjskog kalendara – Pravo je vreme da se napravi kalendar, na koji bi učenici upisali rođendane, ali i tokom godine dopisivali aktivnosti i događaje od značaja za odeljenje. Pregršt ideja možete pronaći ovde Calendrier perpétuel pour la classe

Poezija – Ima li lepšeg godišnjeg doba za poeziju? Boje i osećanja protkana prirodom česta su inspiracija pesnicima. Osim Verlenove „Jesenje pesme”, postoje mnoge pesme za decu školskog uzrasta. Na YouTube-u sam pronašla kanal koji sadrži audio-zapise pesama upravo za osnovce.  Osim jesenjih tema, o kojima sad pišem, mogu se pronaći pesme za svaku priliku i za školske priredbe.   Preporučujem da to istražite na Apprendre les poésies...tout seul!

Muzika za dušu – Preporučujem da učenici slušaju Vivaldijevo delo „Četiri godišnja doba“ dok se bave manuelnim aktivnostima. U toj muzici ima mnogo optimizma i pokretačke energije, a uklapa se u jesenje teme. Opušta i ispunjava dušu.

Nadam se da sam vas inspirisala da na nekom od sledećih časova ispunite učionicu jesenjim bojama, čak i vas koji obožavate proleće.

Koje je vaše omiljeno godišnje doba?

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Jasmina Leleković
Jasmina Leleković Autor

Jasmina Leleković je profesor francuskog jezika u osnovnoj školi „14. oktobar“ u Bariču, školi u kojoj se francuski jezik tradicionalno uči kao prvi strani jezik. Odbranila je master rad iz oblasti metodike nastave na Filološkom fakultetu u Beogradu, tema „Internet u nastavi francuskog jezika u osnovnoj školi“. Njena interesovanja uključuju upotrebu kompjutera i interneta u nastavi stranog jezika. Učestvovala je na Konferenciji o upotrebi modernih tehnologija u organizaciji IFS-a i APFS-a, gde je prezentovala rad „Interaktivna tabla, moj najbolji prijatelj u razredu“. Održala je radionicu povodom Evropskog dana jezika na temu „Interaktivna tabla kao asistent u nastavi stranog jezika“ na Filološkom fakultetu u Beogradu. Licencirani je ispitivač za Delf ispite. Voli školu, učenike i nastavnički poziv. Nastoji da učenicima francuski jezik učini zanimljivim, kako na nastavi tako i organizovanjem vannastavnih aktivnosti. Uređuje školski blog  „Francuski, bre!“ na kojem promoviše učenje francuskog jezika, kao i francusku kulturu i civilizaciju.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions