U susret Božiću ...

U susret Božiću ...

U ovom blogu, nastavnica engleskog jezika, Mirjana Marić, ispričaće nam kako proslavlja Božić sa svojim učenicima. Uživajte u prazničnoj atmosferi.

Nakon prve jutarnje kafe, spremam se i krećem na posao. I dok u kolima ćaskamo o uobičajenim poslovnim planovima, svetlucavi ukrasi na mostu obasjavaju nam put. Irvasi, zvezdice, pahuljice. Novi ulični dekor izmamio nam je osmeh na lice i uneo toplinu u naša srca. Stižu novogodišnji i božićni praznici, pa sa njima i uzavrela atmosfera.

U glavi mi se odmah vrte nezaobilazni stihovi pesme „Jingle bells, jingle bells”. A-ha, vreme je da počnem da smišljam ideje za časove o Božiću i Novoj godini. Volim praznične teme jer mi one daju slobodu u kreiranju nastavnog materijala. Na tim časovima se osećam kao kod svoje kuće. U stvari, uopšte se ne osećam kao da sam na času već imam utisak da tada zaista slavimo taj praznik.

Hej, pa prošle godine ideje su mi samo navirale! I, za razliku od prethodnih godina, bila sam vredna i sačuvala sam ih u svom računaru. I dok u mislima odmotavam film shvatam da bih upravo te ideje mogla da podelim sa vama.

Ulazim u učionicu sa zvonom i crvenom novogodišnjom kapicom. Pevam „Zvončići, zvončići”, a ozarena dečja lica mi se pridružuju. Današnju temu svi pogađaju – „Christmas”.

Usledila je igra asocijacija. Tri reda, tri tima. Iz svakog reda po jedan učenik otvara polje i pokušava da pogodi rešenje. Konačno rešenje – „Celebration”.

Nakon timskog rada, prešli smo na  rad u paru. „Kad već govorimo o proslavi, da vidimo kako vi slavite Božić.”

What do you usually do on Christmas? Tick the things you do and then ask your friend what he/she does (decorate Christmas tree, make a snowman, do your homework, send Christmas cards, visit your grandparents, get a lot of presents...). Compare your answers and find the most common activity in the class.

A onda smo pomoću točka sreće proverili koliko su učenici upoznati sa proslavom Božića na engleskom govornom području. Točak sreće je imao 15 polja sa 13 pitanja i dve nagrade. Učenik stane pored točka, zavrti ga i odgovara na pitanje koje dobije kad se točak zaustavi.

What does  the word „Christmas” mean? What's the name of the animal which pulls Santa's sleigh? How do we call the day before Christmas? How do we call the day after Christmas? What is Rudolph? Where are the presents kept before opening them? Polja 7 i 11 bila su nagradna. Na polju broj 7 učenik je dobio moju crvenu kapu, a na polju broj 11 zvono.

I dok sam dan ranije konsultovala svog dragog kolegu zvanog Internet, našla sam poučan dramski tekst za decu o proslavi Božića širom sveta („Christmas around the World”, written by Heidi Schondelmeyer).

Pažljivo su slušali tekst i sa zadovoljstvom raspravljali o različitim običajima širom sveta. Od svega im se najviše svidela sama poruka priče:

„It does not matter where you live, what day you celebrate, what you eat, or how you decorate, gift giving seems to be a part of Christmas everywhere on earth. So whether you give a pretty package, a note of encouragement, or a kind act make sure you give the gift of Christmas this year.”

A onda su rešili da ispričaju kako mi u Srbiji slavimo taj najradosniji porodični praznik.

Podelili smo uloge za sledeći čas i odredili temu za domaći – I will never forget this Christmas.

Sam kraj časa krunisan je prelepim poklon-čestitkama đaka petaka svojim godinu dana starijim drugarima, šestacima.

 

 

Za predstojeći Božić sa nestrpljenjem čekam vaše ideje. Pišite nam kako vi pripremate časove za najlepši hrišćanski praznik i pošaljite zanimljive fotografije dečjih radova i školskih panoa.

 

 

 

 

Komentari (ostavite komentar)

ana neskovic 01.01.2019. 22:59

Veoma motivisuci tekst. Cestitke autorki i organizaciji. Vrlo reprezentativan energetski sahovski akt. Svaka cast!!!

Data DIDAKTA

Odgovor autorke bloga: Hvala najlepše. Pohvala uvek prija i dodatno motiviše.

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Mirjana Marić
Mirjana Marić Autor

Mirjana Marić radi u Osnovnoj školi „Goračići“ u Goračićima kao nastavnik engleskog jezika od 2014. godine. Diplomirala je na Filološkom fakultetu u Beogradu 2000. Završila je specijalističke studije Elektronskog poslovanja na Fakultetu organizacionih nauka i Master studije na Filološkom fakultetu.

Metodika nastave i inovacije u obrazovanju oduvek su je interesovali. Na Konferenciji za profesore engleskog jezika na Učiteljskom fakultetu u Jagodini održala je predavanje na temu „Video material in teaching English to young learners“, nakon čega joj je objavljen rad u zborniku radova Moravičkog okruga za nastavnike engleskog jezika.

Radila je kao recenzent za nekoliko udžbenika za učenje engleskog jezika.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions