Hajde da se eTwinning-ujemo

Hajde da se eTwinning-ujemo

"Pre nekih desetak godina, možda i više, naša škola je bila član Pay Pal projekta. Cilj projekta je bilo povezivanje učenika, nastavnika i škola dopisivanjem na određenu temu. Od tog trenutka stalno, manje ili više, razmišljam o povezivanju škola, a onda mi se rešenje pojavilo kao na dlanu." O čemu se zapravo radi pročitajte u tekstu nastavnice Mirjane.

Uvek mi je posebno zadovoljstvo bilo učestvovanje u projektima i razmena iskustava sa nastavnicima iz drugih škola. Do sada se sve to svodilo na nastavnike koje lično poznajem ili škole u blizini, pa smo zajedno učestvovali, više na sopstvenu inicijativu i na radost dece, nego iz nekih viših ciljeva.

U već pomenutom Pay Pal projektu učestvovali su učenici naše škole. Iako su to naizgled jednostavna tema i jednostavni zadaci, učenici su sa velikim žarom pristupali temama. Jedva su čekali da stigne pismo njihovog drugara, da pročitaju šta piše i saznaju šta je nova tema. Kao i kako je „to” tamo kod njih i da uporedimo sa „ovim” kod nas.

Od tada sam sa manje entuzijazma, ali stalno tragala za novim vidovima uspostavljanja saradnje i onda mi se iznenada pravi pravcati odgovor pojavio pred nosom. Fantastična platforma eTwinning.

eTwinning je internet portal koji povezuje nastavnike i vaspitače cele Evrope i omogućava im da zajednički kreiraju projekte, da ih sprovode u nastavi u svojim školama, da razmenjuju primere dobre prakse i da se profesionalno usavršavaju zahvaljujući onlajn obukama.  

Na portalu je trenutno registrovano preko 670.000 nastavnika i preko 200.000 škola iz Evrope. Izuzetno je važno reći da je portal potpuno besplatan i bezbedan i da služi i učenicima i nastavnicima.

Pošto sam po prirodi skeptična prema internet novotarijama, rešila sam da popričam sa najkompetentnijom osobom iz te oblasti. Njeno ime je Jasmina Milićević, ambasador eTwinninga u Srbiji, koja sa još 12 kolega pokušava da nam približi taj portal, što odgovorima, što seminarima, a najviše ličnim primerom. Da bih odgonetnula nedoumice i sa vama podelila svoja saznanja, uradila sam mini-intervju sa Jasminom.

Prenosim ga u celini. Ukoliko želite da saznate više o svemu ovome, možete da stupite u kontakt i sa njom. Veoma je ljubazna i odgovoriće vam na sve što vas zanima.

1. Koliko su ljudi u Srbiji zainteresovani za eTwinning portal?

Što se tiče Srbije, u eTwinning je uključeno oko 3.000 nastavnika i vaspitača iz oko 1.000 škola i vrtića.

2. U kojim ste projektima vi, kao pojedinac/škola učestvovali?

U eTwinning projektu možete imati ulogu osnivača sa nastavnikom iz neke naše škole ili škole iz druge zemlje, a takođe se možete pridružiti već osnovanom projektu kao partner. Iz jedne škole može učestvovati jedan ili više nastavnika. Ograničenja u tom smislu nema. Do sada sam bila osnivač pet eTvinning projekata, a kao partner sam učestvovala u desetak projekata. U dva međunarodna projekta je učestvovala cela naša škola. To su projekti „Što su ruke naših baka znale” i „Medena priča” – koja se realizuje ove školske godine. Naši partneri su škole iz Slovenije, BiH, Hrvatske i Češke. U okviru ta dva projekta naši đaci i nastavnici su putovali na Završnu konferenciju u Sloveniju, a i mi smo ugostili đake i kolege iz Slovenije.

3. Kako reaguju učenici na učešće u projektima?

Učenici su veoma lepo prihvatili učešće u projektima. Naročito ih je motivisala komunikacija sa učenicima iz stranih škola putem Skajpa i eTwinning portala. Veoma im se dopadaju interaktivne aktivnosti, kao što je da odglume nešto, a da potom njihovi drugovi iz druge zemlje sastave na engleskom jeziku priču i dramatizuju je. Zatim su naučili da prave onlajn kvizove koje smo slali drugovima da ih rešavaju.

Nastavnici su imali priliku da nauče mnogo toga od kolega iz drugih zemalja, da saznaju o njihovim obrazovnim sistemima i obrazovnoj praksi i, što je veoma važno, da podele pregršt kvalitetnih primera svoje dobre prakse.

Shvatili smo da u kvalitetu i posvećenosti poslu nimalo ne zaostajemo za drugim kolegama i osetili smo se ravnopravnim članovima velike eTwinning mreže nastavnika.

4. Prednosti učešća u eTwinning projektima?

Učešćem u tim projektima učenicima se pruža prilika da razviju veštine neophodne za 21. vek. Neke od njih su poznavanje stranih jezika, digitalne veštine, saradničko i međupredmetno učenje i razvijanje interkulturalnosti. eTwinning im širom otvara prozor kroz koji upoznaju drugove iz različitih zemalja i virtuelno putuju kroz zemlje Evrope.

5. Šta biste preporučili nastavnicima iz Srbije?

Zadatak jednog eTwinning ambasadora je na prvom mestu da drugim nastavnicima dočara lepotu, dobrobit i značaj saradnje putem tog portala. Stoga im preporučujem da bez bojazni krenu u eTwinning „avanturu“ i da omoguće svojim učenicima da stiču znanja u skladu sa novom paradigmom obrazovanja, da ih motivišu i osnažuju da stiču znanja i veštine koje će im pomoći da budu ostvareni i odgovorni građani Evrope. eTwinning projekti su jedan od alata da se to i postigne.

Što se mene lično tiče, nameravam da posetim seminar koji je u vezi sa ovim portalom, ali i da se priključim nekom „manje zahtevnom“ projektu. A onda... ko zna? Možda ćete i mene gledati u jednom ovakvom gostovanju.

Da li ste već koristili eTwinning i kakva su vaša iskustva? U kakvom projektu biste voleli da učestvujete?

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Mirjana Marušić Adžić
Mirjana Marušić Adžić Autor

Mirjana Marušić Adžić diplomirala na Filološkom Fakultetu u Beogradu odeljenje u Kragujevcu na katedri za engleski jezik i književnost. Počinje sa radom u OŠ „Karađorđe“ u Rači još pre završetka studija (2004.) i tu se zadržava do danas. Ima iskustva sa podučavanjem svih uzrasta, od vrtića do zrelog doba.

2007. godine, kao član ELTA-e, dobija stipendiju za odlazak na usavršavanje u Oksford, u Engleskoj, gde stiče iskustva za rad u multikulturalnom okruženju. Od tada se neprestano usavršava i autor je nekoliko radionica, a gostovala je i kao predavač na akreditovanim seminarima. Objavljivani su joj radovi u zbornicima radova.

U nastavi voli da eksperimentiše sa odeljenjima, a najviše je inspirišu sami učenici i njihova interesovanja. Aktivna je u pripremama skoro svih manifestacija u školi, a pripremala je i učenike za takmičenje pozorišta na engleskom jeziku „Language Drama Lab“ sa kojih nosi brojna priznanja.

Član je amaterskog pozorišta u Rači, i u slobodno vreme se bavi pozorištem, filmovima i knjigama. Najveće utočište su joj porodica i bliski prijatelji.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions