U susret Danu planete Zemlje

U susret Danu planete Zemlje

Dan planete Zemlje, 22. april, uvek je dobra prilika da se sa učenicima osvrnem na izuzetno bitnu temu očuvanja životne sredine. Jezik je tu samo sredstvo kojim se stiže do mnogo višeg cilja - podizanja ekološke svesti učenika. Ove godine neke ideje su se nametnule same, dok su druge deo svakodnevne prakse.

Nedavno sam naišla na zanimljivu pesmu, sa još zanimljivijim spotom, koja me je podstakla da je upotrebim u nastavi, a zatim i da osvežim svoju kolekciju resursa na temu ekologije, u susret predstojećem Danu planete Zemlje, 22. aprila.

U pitanju je pesma Alan Walker – Different World feat. Sofia Carson. Stihovi pesme koji se koriste se za dopunjavanje teksta, „skrinšotovi” spota koji je fantastičan za ovu temu, ali i samo odgledani spot odličan su materijal za podsticanje diskusije na temu šta smo to uradili planeti Zemlji i kako možemo da joj pomognemo.

Slike iz spota su odlične za grupni rad i brejnstorming na temu ideja šta je prikazano na slici, šta je uzrok, šta posledica, a šta moguće rešenje. Osim toga, temu možete da iskoristite i da malo ponovite gramatiku (if sentences, predictions, modals, imperative).

How to Plant a Tree – Aktivnost pogodna za nešto mlađe učenike. Učenici dobijaju rečenice ili pasuse koje treba da poređaju ili da naprave dijagram prateći pravilan redosled akcije sađenja drveća.

Treći korak plant the tree može se dodatno obraditi tako što će učenici napisati uputstvo za pravilno sađenje drveta (Dig the hole as deep as the rootball and twice as wide, check to see if the soil around the hole is too hard etc.)

Na internet stranici www.vocabulary.cl pronaći ćete spisak reči koje učenici mogu da spajaju sa definicijama:

Litter: Trash that is left lying in an open or public place.

Emissions: The production and discharge of gases into the atmosphere, especially from factories or machines (such as cars and trucks).

Sličan spisak reči može se iskoristiti da učenici poređaju reči po alfabetu ili da od njih naprave ukrštenicu ili osmosmerku.

Ova tema je uvek pogodna za osmišljavanje kviza. Nekoliko učenika mogu i sami da osmisle kviz u saradnji sa učiteljicom ili nastavnikom biologije. Odlična prilika za korelaciju, projektnu nastavu i razvijanje međupredmetne kompetencije: odgovoran odnos prema okolini. Kada je u pitanju projektna nastava, to je jedna od najzahvalnijih tema. Na času srpskog jezika učenici mogu da osmišljavaju slogane za očuvanje planete, na času likovne kulture da kreiraju postere ili banere ili da to rade u digitalnoj verziji na časovima informatike, služeći se stranim jezikom ili kombinacijom maternjeg i stranog jezika. Uvek je pogodna aktivnost da učenici sami prave prezentacije, a nastavnik može da im dodeljuje različite podteme.

U mnoštvu aktuelnih, neretko opasnih izazova na internetu, učenicima možete da zadate neki pozitivan ekološki izazov: da prikupe što više informacija o planeti Zemlji, da izlistaju ideje za svakodnevno očuvanje životne sredine (tuširanje umesto kupanja u kadi, zatvaranje slavine tokom pranja zuba itd.) ili da organizuju akcije čišćenja sa roditeljima. Jedan od trenutno aktuelnih izazova prikazan je na slici:

Kada smo kod čišćenja, dajte učenicima priliku da pročiste i svoj muzički ukus, u naletu raznog „muzičkog smeća”. U skladu sa temom bloga, preporučujem i pesmu Jamiroquai – Corner of the Earth. Možete je iskoristiti direktno sa YouTube-a, ali uvek preporučujem sajt LyricsTraining, koji može poslužiti kao uvodna aktivnost za čas i gde učenici upisivanjem ili biranjem ponuđene reči dopunjuju stihove pesme.

Ova tema je jedna od onih koje zbog svog značaja treba uvek da izađu iz okvira učionice i nastave. Uz sve pomenute aktivnosti uvek se najradije vraćam onima koje sirovo i neulepšano prikazuju bahatost čoveka i njegov neodgovoran odnos prema okolini, ali i posledice takvog ponašanja. Vesti iz stvarnog života i realne situacije uvek će pre podstaći učenike na razmišljanje i, nadajmo se, na akciju. Na stranici Breaking News možete pronaći spisak članaka na temu životne sredine, a u nekoliko klikova možete pronaći određenu vest i u video-zapisu i učiniti je prijemčivijom učenicima.

Polar Bears Have Invaded Russian Town:

Ako datim aktivnostima podstaknete ekološku svest i želju barem nekolicine učenika da postanu odgovorni stanovnici planete, jedine koju trenutno imamo, znaćete da vam je čas uspeo, bez obzira na to šta ste u pripremi formulisali kao ishod časa. Umesto zaključka, vratimo se na pesmu s početka bloga:

Da li ćete i kako ćete vi obeležiti Dan planete Zemlje?

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Marija Jović Stevanović
Marija Jović Stevanović Autor

Marija Jović Stevanović radi kao profesor engleskog jezika u osnovnoj školi „Sveti Sava“ u Batočini od 2004. Dobitnik je više nagrada za uspešne primere primene tehnologije u nastavi, autor članaka o primeni IKT-a, koautor knjige ,,Crazy Animals And Other Activities for Teaching English to Young Learners", (Aston University and British Council) i urednik nekoliko blogova i sajtova za učenike i nastavnike.

Takođe je dobitnik stipendije Američke ambasade, zahvaljujući kojoj je uspešno završila desetonedeljni kurs Instituta za engleski jezik, Univerziteta u Oregonu na temu primene tehnologije u podučavanju engleskog jezika. Bila je predavač na nekoliko akreditovanih seminara i neformalnih obuka.

U svom radu kombinuje moderne i tradicionalne metode, časove bogate nastavnim sredstvima i časove sa minimalnim resursima i rado eksperimentiše sa korelacijom između različitih predmeta i oblasti. Dosta pažnje posvećuje motivisanju učenika.

Interesuju je celoživotno učenje, tehnologija, filmovi i putovanja, a oslonac su joj porodica, prijatelji i iskreni saradnici.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions