Prvi utisak

Prvi utisak

Da li je prvi utisak koji ostavimo na nove učenike presudan za dalji rad i koliko mu pažnje mi nastavnici poklanjamo? U ovom blogu, nastavnica engleskog jezika Gordana Popović razmišlja na tu temu. 

Nova školska godina za mnoge od nas podrazumeva i susret sa novim učenicima. Prvi utisak koji ostavimo jeste važan. A da li je i presudan? Ne bih rekla. Način na koji radimo, u kojoj meri uvažavamo ličnost učenika, naša interakcija, atmosfera na času i mnogo drugih elemenata utiču na sliku koju će oni stvoriti o nama.

Pre petnaestak godina, učenici odeljenja čija sam bila razredna priznali su mi u trećoj godini da su, kad sam prvi put ušla u učionicu, pomislili da sam ’babaroga’. Svi smo se nasmejali, ali je ostalo pitanje da li sam se ja na tom prvom času odeljenjskog starešine ponašala drugačije nego inače. Da li sam i na prvom času engleskog jezika u novom odeljenju neka druga ja?

Ono po čemu me generacije učenika pamte jeste to što u učionicu uvek ulazim sa osmehom na licu. (Da li ću sa osmehom i izaći, zavisi uglavnom od njih. J ) A po njihovim osmesima kad se sretnemo godinama kasnije znam da sam im ostala u dobrom sećanju. No, to je sve odraz onog što usledi nakon nekoliko godina zajedničkog rada i druženja. Posle one ispovesti mog nekadašnjeg odeljenja, počela sam da obraćam više pažnje na svoj nastup na tom prvom, uvodnom času; vodila sam računa da ih ne zamaram preteranim podacima o tome kako i šta ćemo raditi; nastojala sam da ih tokom većeg dela časa kroz opuštene i jednostavne aktivnosti upoznam i dozvolim njima da upoznaju mene. U svom prošlogodišnjem članku (http://www.datadidakta.rs/blog/102/novi-poceci-uz-stare-recepte) pisala sam o nekim od tih getting-to-know-each-other aktivnostima. Međutim, primetila sam da su tinejdžeri na početku prilično suzdržani i povučeni. Ne vole mnogo da govore o sebi, a ustručavaju se i da postave pitanje. Oprezni su. Biće da se ne oslanjaju previše na taj prvi utisak koji želim da ostavim. A to je utisak da će na časovima engleskog jezika moći slobodno da izraze svoje mišljenje, da sam tu da im pomognem, ukažem na greške koje prave u govoru i pisanju kako bi ih prevazišli, a ne da ih zbog toga kažnjavam.

 A možda i neće steći takav utisak. Poverenje se ipak stiče vremenom. To, naravno, ne znači da ne treba od samog početka da im na primeru stavimo do znanja šta mogu da očekuju na našim časovima. Opuštena a radna atmosfera je ono čemu većina nas teži. Samo u takvom okruženju možemo očekivati da će se učenici potruditi da pruže svoj maksimum i da će vremenom napredovati.

 

Održavanje discipline na času uvek je poseban izazov. Naime, na  časovima jezika učenici uglavnom aktivnije učestvuju nego na časovima nekih drugih teorijskih predmeta. Postavljanje jasnih pravila je veoma važno za dobru organizaciju časova na kojima se uvežbava komunikacija kako bi koliko-toliko mogao da se kontroliše nivo buke. Podela zaduženja, i kad govorimo o grupnom radu a i generalno, može u velikoj meri da nam olakša posao, ali i da poveća osećaj odgovornosti učenika. To su samo neki od načina da im od prvog časa ukažemo na ono šta se od njih očekuje, što je takođe jedan od faktora koji utiču na to kakav prvi utisak ćemo ostaviti na njih.

Realniju sliku o nama kao nastavnicima upotpuniće vremenom, ali nije zgoreg potruditi se da već na početku ostavimo pravi utisak. Na koji način vi to činite? Čemu posvećujete posebnu pažnju na tom prvom času u novom odeljenju? Podelite sa nama u komentaru.

Srećan nam svima početak nove školske godine.

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Gordana Popović
Gordana Popović Autor

Gordana Popović radi kao profesor engleskog jezika u Poljoprivredno-hemijskoj školi u Obrenovcu od 1991. godine. Iako je tokom studija na Filološkom fakultetu u Beogradu izabrala prevodilački smer, još kao apsolvent se obrela iza katedre i zavolela ovaj poziv. Izostanak formalnog metodičkog obrazovanja, između ostalog, uticao je na to da kontinuirano radi na stručnom usavršavanju i razmeni iskustva sa kolegama iz celog sveta. Iza nje je nekoliko uspešno završenih onlajn kurseva. Član je više grupa za nastavnike engleskog jezika na Fejsbuku, vodi dva bloga, jedan namenjen učenicima, a drugi kolegama, zajedno s koleginicom uređuje Fejsbuk stranu English Hub, deli svoje nastavne materijale na dva sajta namenjena nastavnicima engleskog jezika (na jednom od njih se našla među počasnim autorima). Ne voli rutinu. Rado koristi savremenu tehnologiju u nastavi tako da je za prvi autorski projekat na eTwinningu dobila Nacionalnu i Evropsku oznaku kvaliteta.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions