Challenge accepted

Challenge accepted

Od trenutka kada  je prvi put postavljena u hodniku naše šole (OŠ „Karađorđe“ u Rači), ova tabla nikada nije sklonjena, samo je menjana njena namena.

Kada sam razmišljala o čemu da pišem blog za ovaj mesec, želela sam da to bude nešto jednostavno, ali nešto što podjednako vole i učenici i nastavnici, nešto u čemu podjednako učestvuju. I u tom razmišljanju prošla sam pored nje.

Table koja ponosno stoji u našim hodnicima već duže od godinu dana, samo su se menjali izazovi, praznici i namena.

Nastala je u jeku raznih izazova po društvenim mrežama. Rešili smo da tu pomamu iz virtuelnog sveta prebacimo u stvarni. Bližio se Dan tolerancije i eto dobrog razloga da se ovakav projekat predstavi. Postavljena je prva tabla sa izazovima.

Ona je imala dva dela. U kovertama „Poštovanje”, „Ljubav”, „Tolerancija”, „Drugarstvo” i „Opraštanje” učenici su mogli da nađu poruke, citate i motivacione odlomke u vezi sa temama koje su napisane na naslovu koverte. Drugi deo table je bio rezervisan za koverat sa izazovima. U njemu su bili izazovi koje je trebalo ispuniti, a bili su usmereni na vršnjake, drugove u odeljenju, nastavnike, osoblje koje radi u školi. Nepotrebno je napomenuti da su izazovi bili zabavni i učenicima i nastavnicima, ali i pomoćnim i administrativnim radnicima škole. Pošto su upravo oni isključeni iz nastavnog procesa, bilo im je zabavno da učestvuju u životu škole na jedan malo drugačiji način. Neki od izazova su bili „Zagrli prvu osobu na koju naiđeš” ili „Zagrli nastavnicu matematike”, „Zahvali se kuvaru”, „Pohvali druga iz odeljenja”, „Svrati do kancelarije gde radi blagajnik i pozdravi ga” i tako dalje.

Tačno je da je najveći jek prihvatanja izazova bio baš na Dan tolerancije, ali tabla je stajala dugo u hodniku i učenici su joj se vrlo rado vraćali. Često se dešavalo da dete uđe u kabinet i kaže: „Prihvatio/la sam izazov, moram da vas zagrlim.” Tako smo došli do nove teme i novih izazova. Bližili su se Novogodišnji praznici, pa je i tabla promenila svoju dekoraciju, dobila je prazničnu notu, a stigle su i dve nove koverte. Jedna je „Novogodišnja odluka”, a druga je „Šta želim od Deda Mraza”. Iz prve su učenici i nastavnici, kao i drugi radnici i posetioci škole uzimali izazov u vidu novogodišnje odluke koju je trebalo sprovesti u roku predviđenom u samoj odluci. Na primer, „Popraviću dve ocene do 1. februara” Ili „Steći ću novog prijatelja do kraja šolske godine”, ali učenicima su bile omiljene one sa rokom odmah: „Odmah ću prestati da jedem grickalice” ili „Odmah ću početi da pijem više vode”.

Kako se približava Dan zaljubljenih, naša tabla postaje srcastija i crvenija, a izazovi zamenjuju jednostavne poruke, koje učenici piše na samoj tabli. Nepotpisane, anonimne, ali nežne i jedna koverta sa porukama o ljubavi i prijateljstvu. Najinteresantnije su bile poruke koje su učenici pisali nastavnicima i učiteljima. Iskrene i simpatične, nimalo vulgarne i bezobrazne, poruke su nam, još jednom, otkrile koliko su čista i topla srca naše dece.

Tabla ostaje okićena crvenim srcima sve do 7. aprila, kada se proslavlja Dan zdravlja u našoj školi. Tada učenici dobijaju nove izazove. I ponovo se aktivnije uključuju nastavnici, PePsi služba, administrativno i pomoćno osoblje.  Izazovi poput: „Prošetaj dva kruga oko škole sa direktorkom”, „Uradi 10 čučnjeva sa psihologom” ili „Odigraj ‘školicu’ sa nastavnicom biologije” postaju zabavni i učenicima i drugim akterima izazova. Takav vid izazova je podjednako zabavan kao i koristan za njihovo ali i naše zdravlje.

Za kraj školske godine učenici na tabli dobijaju ček-listu izazova koju treba da ispune. Izazovi su „Smej se dok te ne zaboli stomak”, „Gledaj jedan izlazak sunca”, „Pročitaj bar jednu knjigu”. Ne znamo koliko su izazova pojedinačno učenici ispunili, ali ako su ispunili bar dva, raspust im je bio bogatiji i zabavniji.

Sa novom školskom godinom dolazi i Evropski dan jezika. Učenici dobijaju nove izazove u vidu mini-istraživanja. Na tabli se nalaze dve koverte. Jedna sa uobičajenim frazama iz jezika, druga sa jednim evropskim jezikom. Učenik treba da pronađe kako se taj izraz kaže na zadatom jeziku i zapiše ga na tabli. Vrlo brzo nam je tabla bila ispisana rečima „Merci!”, „Happy birthday”, ali i „Seni seviyorum”.

U toku su nove pripreme za novu namenu table, a za to vreme…

Imate li vi predlog za sledeći izazov? Kako iskoristiti Challenge board u nastavi?

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Mirjana Marušić Adžić
Mirjana Marušić Adžić Autor

Mirjana Marušić Adžić diplomirala na Filološkom Fakultetu u Beogradu odeljenje u Kragujevcu na katedri za engleski jezik i književnost. Počinje sa radom u OŠ „Karađorđe“ u Rači još pre završetka studija (2004.) i tu se zadržava do danas. Ima iskustva sa podučavanjem svih uzrasta, od vrtića do zrelog doba.

2007. godine, kao član ELTA-e, dobija stipendiju za odlazak na usavršavanje u Oksford, u Engleskoj, gde stiče iskustva za rad u multikulturalnom okruženju. Od tada se neprestano usavršava i autor je nekoliko radionica, a gostovala je i kao predavač na akreditovanim seminarima. Objavljivani su joj radovi u zbornicima radova.

U nastavi voli da eksperimentiše sa odeljenjima, a najviše je inspirišu sami učenici i njihova interesovanja. Aktivna je u pripremama skoro svih manifestacija u školi, a pripremala je i učenike za takmičenje pozorišta na engleskom jeziku „Language Drama Lab“ sa kojih nosi brojna priznanja.

Član je amaterskog pozorišta u Rači, i u slobodno vreme se bavi pozorištem, filmovima i knjigama. Najveće utočište su joj porodica i bliski prijatelji.

©2014 - 2020 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions