(Kako je prošlo) Proleće u Google učionici

(Kako je prošlo) Proleće u Google učionici

Jasmina Kovačević, profesor nemačkog jezika iz škole „Dositej Obradović“ u Novom Sadu, u ovom blogu će nam predstaviti sajtove i materijale koje je zajedno sa svojim učenicima koristila u vreme vanrednog stanja kako bi prvi zraci sunca doprli u Google učionicu.

 

Danas izveštavam u znaku sunca, jer zaista možemo osetiti leto i uživati u njemu. Sunce sija i napolju je stvarno lepo! Svako uživa na svoj način: u hladu ili suncu, bazenu ili jezeru, ledu ili hladnom pivu. A kako je bilo pre nekoliko meseci za vreme onlajn nastave?

Dolaskom proleća dani su postali duži, a mi sprečeni da u njihovim čarima uživamo. Tako je bilo u toku vanrednog stanja, kada smo se zbog pandemije virusa korona mi nastavnici zajedno sa svojim učenicima preselili u Google učionice. Da bi prvi zraci sunca doprli u našu Google učionicu, a mi osetili biljke i životinje, na svojoj onlajn nastavi obrađivali smo teme proleća i prirode. Zahvaljujući najnovijim interaktivnim nastavnim materijalima na temu proleća na sajtu Lehreronline, moji učenici mogli su da izračunaju broj sunčanih sati i dopune svoja zapažanja kroz interaktivne istraživačke zadatke. Ovom prilikom ću vam ispričati kako smo moji đaci i ja ipak uspeli i da uživamo u okviru dodatne nastave uz pomoć interaktivnih nastavnih materijala.

Lehrer-Online nam omogućava da budemo u toku, jer je nova nastavna jedinica „Biologische Vielfalt“ („Bioraznolikost“), koja se temelji na aktivnostima, već objavljena: radni listovi s radnim nalozima na kojima bi učenici trebalo samostalno da rade.

U videu „Die Wiese im Jahreslauf“ („Livada tokom cele godine“), učenici mogu da nauče kako se livada tokom godine menja, zašto cveće postoji u toliko različitih boja i kakvu ulogu igraju leptiri, pčele i drugi insekti na njoj.

Video „Das Leben der Honigbiene“ („Život medonosne pčele“) govori o tipičnim karakteristikama pčela i njihovim osobinama.

Upoznali smo raznolikost životinja, biljaka i mikroorganizama, različita staništa i ekološke sisteme posmatrajući, istražujući i otkrivajući! U okviru interdisciplinarne nastave na osnovnom nivou (Primarstufe) učenici mogu obrađivati temu proleća preko igre reči ili, još interaktivnije, kroz virtuelni pristup, proučiti cvrkut ptica. Materijale možete pronaći i vi na stranici: Zum Unterrichtsmaterial.

Učenici koji izučavaju nemački kao strani jezik (DaF) na srednjem nivou mogu napraviti prolećnu šetnju i proučiti životinje i biljke u svojoj neposrednoj okolini. Zabavite se i vi materijalima sa stranice: Zum Unterrichtsmaterial.

Najlepše je, ipak, ono što naši učenici sami naprave na osnovu zadataka koje im date. Predlog je da đaci naprave plakat, prezentaciju ili čak kratak film o biljnom i životinjskom svetu iz školskog dvorišta i neposredne okoline. Sledeća pitanja mogu im pomoći u izradi zadatka:

  1. Welche Tiere / Insekten findet man im Schulhof (im Himmel)? (Hunde, Katzen, Marienkäfer, Vögel, Mücken, Spinnen, Schmetterlinge, Glühwürmchen, Fliegen, Bienen)
  2. Welche Pflanzen findet man im Schulhof? (Grass, Blumen)
  3. Welche Obstbäume gibt es in der Nähe vom Schulhof? (Kirschbäume, Wahlnussbaum)
  4. Was gibt es um Schulhof herum? (Wald in Fruška gora).

 

Kako ste vi proveli dane karantina i koja su vaša iskustva sa onlajn nastavom? Radujem se vašim idejama!

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Jasmina Kovačević
Jasmina Kovačević Autor

Završila je Osnovnu školu i Karlovačku gimnaziju kao Vukovac i Filozofski fakultet u Novom Sadu – smer nemački jezik i književnost kao nosilac Norveške stipendije i stipendije Ministarstva prosvete. 2004. godine započinje rad u prosveti. Licencu položila u Beogradu 2011.godine. Stručno se usavršavala u Nemačkoj, Austriji, Mađarskoj, Rumuniji, Sloveniji i Albaniji. Autor je i realizator tribina „Primeri dobre prakse u nastavi nemačkog jezika“ u Novom Sadu i Subotici, kao i prikaza udžbenika PRIMA u Novom Sadu. Učestvovala u nekoliko projekata: RALF, DSD diplome, Willkommen, Avantura nemački, pozorišni projekat. Mentor je studentima germanistike, mladim koleginicama pri polaganju stručnog ispita za sticanje licence, kao i učenicima na takmičenjima iz nemačkog jezika. Objavila je nekoliko prevoda u časopisima Pedagoška stvarnost, Naša škola i Glasniku srpske pravoslavne crkve. Član je udruženja profesora nemačkog jezika Srbije od 2004., član upravnog odbora od aprila 2017.,  član udruženja Dunavskih Švaba u Vojvodini od 2005., udruženja Nemaca  „Gerhard“ iz Sombora od 2010. godine, srpsko-nemačkog društva Vandrovka, Novi Sad od 2016. godine, nemačkog Udruženja “Maria Theresiopolis” od 2018. i član komisije za pregledanje testova na takmičenjima iz nemačkog jezika. 

Radi na popularizaciji nemačkog jezika. U školi vodi i učenički parlament. 

Voli putovanja, sport, druženja...

©2014 - 2020 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions