Digitalno putešestvije

Digitalno putešestvije

U ovom blogu nastavnica engleskog jezika Gordana Popović govori o svom iskustvu tokom izvođenja nastave na daljinu.

 

Ako je verovati Stivenu Hokingu da je inteligencija sposobnost prilagođavanja promenama, nastavnici širom sveta su pokazali visok stepen inteligencije. Zaista, neverovatna je brzina kojom smo uspeli da sa neposredne nastave pređemo na nastavu na daljinu. Ne samo da je organizujemo već i da svoje časove prilagodimo novim uslovima rada i obogatimo ih svim onim digitalnim sadržajima za koje nekad ne postoje uslovi u matičnim školama. Morali smo u velikoj meri da promenimo  način rada, kao i način na koji vrednujemo rad učenika. Ipak, to nas nije paralisalo, već se pokazalo kao izazov za sve nas.

Iako je nastava stranog jezika nezamisliva bez upotrebe udžbenika, što se samog sadržaja i tema tiče, mi imamo daleko veću slobodu u odabiru nego nastavnici nekih drugih predmeta. Sada je bio povoljan trenutak i da pokažemo koliko smo umešni u pronalaženju adekvatnih nastavnih sadržaja na internetu, a koliko kreativni u pravljenju novih materijala i primeni odgovarajućih veb-alata. Istovremeno, ovo je bila prilika da dopustimo i učenicima da pokažu koliko vladaju digitalnim veštinama i kreativno se izraze na jeziku koji uče.

Da je bilo lako, nije. Ispostavilo se da se digitalni urođenici savršeno snalaze samo na društvenim mrežama. Bilo je tu i učenja i mučenja, ali smo ipak uspeli da uspostavimo uspešnu saradnju u virtuelnoj učionici na platformi Edmodo, a i da održimo nekoliko onlajn časova na Zumu. Na meni je bilo da im dajem smislene, svrsishodne i, uz to, zanimljive zadatke, a na njima da pokažu koliko su naučili i koliko su maštoviti. Bavili smo se i opštim i stručnim temama. Rešavali smo onlajn ukrštenice i kvizove. Gledali video-zapise, slušali podkaste, išli u virtuelni obilazak pozorišta Gloub. Pisali, čitali i govorili. Izražavali mišljenje i osećanja. Okušali se i u projektnoj nastavi (o tome u narednom blogu). Ponešto i kreirali.

Najviše se pisalo. Bilo je tu gramatičkih vežbanja, vežbi vokabulara, davanja svojih primera, vežbi razumevanja teksta. Pisali su se izmišljeni dijalozi, mejlovi, CV i propratna pisma. Opisivale turističke znamenitosti i ulični murali. Pisale priče na osnovu slika. Pisalo se i na neke ozbiljne teme, poput odliva mozgova, poremećaja u ishrani i korektivnoj, plastičnoj hirurgiji. Smišljale su se aplikacije i pravile vremenske kapsule. Bilo je tu i prezentacija o omiljenim muzičarima, ali i o nekim stručnim temama.

Pokušala sam da učenicima koji se snalaze u digitalnom kreiranju vizuelnih sadržaja omogućim da pokažu šta znaju. Tako su učenice jednog odeljenja drugog razreda pravile postere za kampanju protiv vršnjačkog nasilja,

 

dok su učenici trećeg razreda pravili reklamne flajere.

Sve u svemu, bio je ovo period istraživanja sopstvenih dometa i dometa učenika u digitalnom okruženju. Moram da priznam da me je povremeno hvatao očaj zbog nesnalaženja nekih učenika u upotrebi IKT. Verujem da su i mnogi od vas imali problem da pojedinim učenicima objasne kako da kreiraju nalog, uloguju se, pa čak i pošalju mejl. Bio je ovo i period mentalnog iscrpljivanja jer, ruku na srce, i učenici i mi smo radili više nego ikad.  I sve to u okolnostimakad smo strahovali za sopstveno zdravlje i zdravlje svojih najbližih, izolovani u svojim domovima i željni druženja.

U susret novoj školskoj godini, koja neće ličiti ni na jednu prethodnu, jedino nam preostaje da, kako znamo i umemo, stvorimo uslove koji će omogućiti učenje i napredak naših učenika. Bojim se da će to zavisiti samo od nas. Zato je neophodno i da pomognemo jedni drugima. Pišite, pitajte jer sami, bez razmene iskustva sa kolegama, naš posao će biti još teži.

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Gordana Popović
Gordana Popović Autor

Gordana Popović radi kao profesor engleskog jezika u Poljoprivredno-hemijskoj školi u Obrenovcu od 1991. godine. Iako je tokom studija na Filološkom fakultetu u Beogradu izabrala prevodilački smer, još kao apsolvent se obrela iza katedre i zavolela ovaj poziv. Izostanak formalnog metodičkog obrazovanja, između ostalog, uticao je na to da kontinuirano radi na stručnom usavršavanju i razmeni iskustva sa kolegama iz celog sveta. Iza nje je nekoliko uspešno završenih onlajn kurseva. Član je više grupa za nastavnike engleskog jezika na Fejsbuku, vodi dva bloga, jedan namenjen učenicima, a drugi kolegama, zajedno s koleginicom uređuje Fejsbuk stranu English Hub, deli svoje nastavne materijale na dva sajta namenjena nastavnicima engleskog jezika (na jednom od njih se našla među počasnim autorima). Ne voli rutinu. Rado koristi savremenu tehnologiju u nastavi tako da je za prvi autorski projekat na eTwinningu dobila Nacionalnu i Evropsku oznaku kvaliteta.

©2014 - 2020 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions