Tri zlatna pravila

Tri zlatna pravila

Autor ovog teksta Slavica Jocković ističe važnost jednostavnih tehnika koje doprinose efikasnosti časa, odnosu prema radu, atmosferi koja vlada na času. Nekada je ’manje–više’, učenici pamte kako su se osećali na času, pa posebnu pažnju treba posvetiti empatiji, uspostavljanju dijaloga, osluškivanju dečjih potreba, zabavi i igri. Proces učenja stranog jezika je dug. Potrudimo se da na tom putu ohrabrimo učenike  i pomognemo im da sami stvore svoj način usvajanja novih sadržaja.

 

TRI ZLATNA PRAVILA

Svedoci smo velikih i iznenadnih promena u životu svih nas. Shvatamo da svoje svakodnevne aktivnosti treba planirati, ali da postoje stvari na koje ne možemo da utičemo. U moru izazova, postavlja se pitanje kako postići maksimum – kako radnog učinka, tako i emotivne ispunjenosti, socijalne funkcionalnosti, te porodične povezanosti. Da li je ovo vreme koje nas podseća i vraća na „suštinu stvari”? Hoće li taj povratak biti  dug, težak? Kako se prilagoditi novonastaloj situaciji, a ujedno postići željene ishode kako u podučavanju dece, tako u ličnoj satisfakciji?

Vraćanje trajnim vrednostima je jedan od načina. Treba usporiti, preispitati se i ići korak po korak ka cilju. Kao i u životu, u učionici imamo priliku da istaknemo šta je važno. Kao kada umetnik stvara umetničko delo, dovodeći ga do savršenstva, tako nastavnik vreme provedeno sa učenicima treba da iskoristi na najbolji mogući način. U tome i jeste lepota – usporiti, zastati i istaći najvažnije. Ponekad je „manje–više”. Suština je često u jednostavnosti. Evo nekoliko korisnih tehnika i aktivnosti koje su meni pomogle da nastavu učinim interesantnom, zabavnom, uspešnom.

                                                               

Ovo su moja tri zlatna pravila:

  1. Ostvarite povezanost sa učenicima (connection). Verujte u njih, podržite ih i kada drugi sumnjaju, ohrabrite ih, budite uporni u pružanju pomoći (consistency). Neće uvek biti lako – nekada će oni, a nekada vi osetiti nedostatak entuzijazma, ali  je važno istrajati i nikada ne odustati.
  2. Ostvarite dijalog sa učenicima, poštujte dogovor i njihovo mišljenje, dopustite im da iskažu svoj stav. Potrebno je „osluškivati” učenike – nekada samo pogled ili mali gest govore mnogo. Pratite govor tela i razvijajte empatiju.
  3. Učinite časove interesantnim, „začinite”  ih igricama i sličnim  petominutnim aktivnostima, pesmom, šalom. Podelite sa učenicima neko iskustvo, novost ili zanimljivost. U svima nama postoji neiscrpni izvor inspiracije, mašte, kreativnosti, samo treba naći put do njih.

 

                                                           

 

Ovo su moja tri zlatna pravila (three golden rules) koja su mi pomogla u nastavi. Ona mi daju sigurnost, a deci motivciju za rad i osmeh na licu. Da li i vi imate neke metode koje koristite da vam časovi budu uživanje, a ne samo radna obaveza? :)

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Slavica Jocković
Slavica Jocković Autor

Slavica Jocković je diplomirala na Filološkom Fakultetu Univerziteta u Beogradu 1996.godine. Radi kao nastavnik engleskog jezika u OŠ ”Heroj Radmila Šišković” u Smederevskoj Palanci već 22 godine. Voli da se usavršava, redovno pohađa seminare, stručne skupove, održava ugledne i ogledne časove. Nastavu izvodi kako sa mlađim tako i sa starijim uzrastima i smatra da je podjednako lepo i izazovno raditi i sa učenicima od prvog do četvrtog razreda, kao i sa učenicima od petog do osmog razreda. Često je imala priliku da vodi učenike na republiko takmičenje. Voli svoj posao i da može opet bi izabrala isti poziv. Slobodno vreme provodi sa porodicom, u prirodi, voli zdravo da se hrani i vežba. :) 

©2014 - 2020 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions