Šargarepomobili i druge uskršnje aktivnosti

Šargarepomobili i druge uskršnje aktivnosti

Autor bloga je Marija Jović Stevanović, profesorka engleskog jezika koja temu aktuelnog praznika često iskoristi da sa učenicima napravi predah od ponekad prezahtevnog nastavnog programa. Ona će u ovom članku podeliti sa vama nekoliko praktičnih ideja, koje ne zahtevaju preveliku pripremu.

Čini se da je Uskrs, kada je u pitanju realizacija nastavnog plana i programa, uvek dobra prilika za povezivanje stranog jezika sa drugim predmetima, razne korelacije i tematske i timske časove, ali i jednako dobra prilika za opuštanje od gramatičkih sadržaja i ispoljavanje kreativnosti, kako učenika, tako i nastavnika.

Danas na internetu možete pronaći pregršt aktivnosti na ovu temu, naročito kada su u pitanju izrada i ukrašavanje predmeta vezanih za Uskrs, ali ćete nesumnjivo potrošiti nekoliko sati na odabir odgovarajućih, u zavisnosti od uzrasta učenika. Evo nekoliko mojih predloga, koje rado koristim u nastavi, u vreme ovog dragog nam praznika, a koje ne zahtevaju previše priprema i donekle izlaze iz okvira Uskrsa, pružajući priliku za razvijanje jezičkih veština.

Feed the Bunny (Nahrani zeku) – Od papirne kese ili drugog materijala napravite zeku, dodajte mu uši, razdragane oči, a kod usta napravite otvor za ubacivanje papirića ili kartica. Zatim organizujte igru u timovima na jedan od dva načina:

a) Na klupi ispred zeke poređajte pregršt šargarepa u raznim oblicima i bojama kao na slici ispod (square, circle, triangle). Kada imenujete oblik ili oblik određene boje (a blue circle) po jedan učenik iz tima trči ka šargarepama, bira odgovarajuću i hrani zeku. Ako želite manje gužve, napravite dva zeca, a ako želite da radite na podsticanju takmičarskog duha, brzine i spretnosti, ostavite jednog.

b) Umesto šargarepa, zeka će možda hteti da pojede nešto od hrane koju ste naučili u toku školske godine. Poređajte fleš-kartice sa hranom i imenujte je, a poen osvaja grupa koja brže odabere odgovarajuću karticu i njome nahrani zeku.

Uskršnji obeleživači za knjige – Moji učenici obožavaju sve aktivnosti u vezi sa obeleživačima za knjige. Sa najmlađima najčešće izrađujem klasične, pravougaonog oblika, dok je dizajn povezan sa temom koju obrađujemo. Već sa trećim, četvrtim razredom i starijim učenicima, radimo i obeleživače zanimljivijeg oblika (Minions“, irvasi itd.). Oči lika na obeleživaču možete da nacrtate ili da izrežete papir u boji, ali postoje i ovakva trodimenzionalna rešenja koja deca obožavaju, kao u video-uputstvu, i možete ih nabaviti u knjižarama. Ako vam se više sviđa obeleživač u obliku pileta i želite već gotov obrazac, uputstvo za njegovu izradu možete pronaći ovde, a zatim ga odštampati. Nemojte misliti da će im izrada ovog obeleživača biti teška, naprotiv.

Colourful Eggs – Inspiracije za aktivnosti sa raznobojnim jajima na časovima nikada ne manjka. Od bojenja i crtanja uskršnjih korpi, preko dekorisanja učionice garlandama sa papirnim jajima različitih boja, ispoljavanja kreativnosti pomoću presečenog krompira umočenog u razne boje. Nisam od onih koji previše vole vodene boje i tempere, pa to prepustim učiteljicama. Više volim da pokupim po kući plastična jaja od Kinder jaja i označim ih bojama kao na slici. Naravno u igri su sve boje koje smo učili. Potreban vam je još jedan prazan kornet za jaja i igra može da počne. Igra se u timovima, a učenici se nadmeću pojedinačno predstavljajući timove, tako što u kornet ređaju jaja na osnovu boja koje imenujem ili, ako obnavljamo brojeve, ređaju određen broj jaja. Pobednik je učenik koji to učini prvi, a dodatna dva poena se mogu dobiti kroz dodatnu aktivnost, tako što treba što pre poređati sva jaja u kornet. Na dno korneta takođe treba zalepiti kružiće različitih boja, tako da svako jaje ima određeno mesto, pa je i dodatna aktivnost malo veći izazov. Ova jaja možete sakriti i u učionici. Jedan učenik traži jaje određene boje, a ostali učenici horski uzvikuju naziv boje, tiho – ako se učenik udaljava od skrivenog jajeta ili glasno – ukoliko mu je sve bliže.

Ovako napravljena jaja ne moraju biti namenjena samo najmlađima. U svako od njih možete staviti pojam predstavljen slikom, neko odštampano pitanje ili temu za konverzaciju, pa i stariji učenici mogu da izvlače pitanja i razvijaju veštinu govora ili pisanja.

Pored nabrojanih, isprobanih aktivnosti, ove godine sam u potrazi i za nekim novim, osvežavajućim.

Evo nekih ideja, koje su mi se dopale, a nadam se da će i vama:

1. ,,Šargarepomobili“;

2. Tema za pisanje za učenike 4. razreda: A day in the life of the Easter bunny;

3. Dodatne informacije i zanimljvosti o ovom prazniku: BBC tekst i video kanala History: Easter Symbols;

4. Pesmica vaspitačice i blogerke Susan M. Paprocki.

Ako i vi imate nekih ideja, podelite ih sa nama!

Komentari (ostavite komentar)

Mirela 12.04.2017. 09:58

Hvala. Divne aktivnosti. Prilagodljive razlicitim uzrastima. Sledece nedelje kod nas je tema povrce i vec vidim moje u vrticu kako trce i hrane zeku.

Data DIDAKTA

Odgovor autora: Draga Mirela, eto još jedne aktivnosti, koja se fantastično nadovezuje na ove koje sam predložila. Hvala za ideju u ime svih kojima će koristiti!

Marija Jović Stevanović 16.04.2017. 16:49

Draga Mirela, eto još jedne aktivnosti, koja se fantastično nadovezuje na ove koje sam predložila. Hvala za ideju u ime svih kojima će koristiti!

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Marija Jović Stevanović
Marija Jović Stevanović Autor

Marija Jović Stevanović radi kao profesor engleskog jezika u osnovnoj školi „Sveti Sava“ u Batočini od 2004. Dobitnik je više nagrada za uspešne primere primene tehnologije u nastavi, autor članaka o primeni IKT-a, koautor knjige ,,Crazy Animals And Other Activities for Teaching English to Young Learners", (Aston University and British Council) i urednik nekoliko blogova i sajtova za učenike i nastavnike.

Takođe je dobitnik stipendije Američke ambasade, zahvaljujući kojoj je uspešno završila desetonedeljni kurs Instituta za engleski jezik, Univerziteta u Oregonu na temu primene tehnologije u podučavanju engleskog jezika. Bila je predavač na nekoliko akreditovanih seminara i neformalnih obuka.

U svom radu kombinuje moderne i tradicionalne metode, časove bogate nastavnim sredstvima i časove sa minimalnim resursima i rado eksperimentiše sa korelacijom između različitih predmeta i oblasti. Dosta pažnje posvećuje motivisanju učenika.

Interesuju je celoživotno učenje, tehnologija, filmovi i putovanja, a oslonac su joj porodica, prijatelji i iskreni saradnici.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions