Uskrs za najmlađe

Uskrs za najmlađe

Zoran Jelesijević, nastavnike engleskog jezika, u ovom tekstu deli sa vama svoje ideje za obeležavanje Uskrsa sa najmlađim učenicima.

Obožavam praznike. Toliko sam podetinjio poslednjih godina otkako radim kao „učitelj“ sa nižim razredima, da je to zabrinjavajuće za ljude oko mene. Za mene, lično, nije jer obožavam da se igram sa učenicima i praznici mi daju posebno interesantnu priliku za to.

Klinci obožavaju ovakve časove. Posebno su uživali praveći čestitke za Božić i sada uvodim nešto malo drugačije. Ovog Uskrsa planiram interesantan čas za najmlađe (prvi i drugi razred) i izgledaće ovako.

Prva stvar koja mi treba je pesmica. Vrlo je bitno da dobro odaberete sadržaj i ja sam se odlučio za pesmicu koju možete naći na ovom linku. Ova pesmica sadrži sve ono što ja volim: laka je za pevanje ima jasno definisane ključne reči i koreografiju.

 

Kako će izgledati čas?
Počeću tako što ću upoznati učenike sa ključnim rečima. Ovde ih imate četiri:

  • hop,
  • wiggle (your nose),
  • flop i
  • shake.

Ovo možete uraditi na više načina. Ja predlažem kombinovanje fleš-kartica i imitiranje pokreta. Ipak su ovo pokreti koje kartice samo donekle mogu dočarati i zbog toga je bitno da se odmah uvede i pokret.

U mom slučaju su fleš-kartice prvi korak (Fleš-kartice za ovu aktivnost možete preuzeti ovde). Uvek insistiram da me učenici puste da tri puta ponovim reč sam, a onda smislim načine da ih oni ponove.

Za ovaj čas sam smislio sledeće:

1) Prolazak kroz razred i nasumično biranje učenika koji treba da kaže pojam i pokaže pokret.

2) Skoči i udari glavom. Učenik, koji stoji treba da skoči i dotakne glavom izabranu fleš-karticu. Reč izgovara dok skače, a pokret izvršava nakon toga. Nastavnik nekoliko puta podiže fleš-karticu da bi aktivnost bila zanimljivija.
S obzirom na to da imam samo četiri ključne reči, mislim da su ova dva predloga dovoljna. Bitno je da svi učenici ovo urade za najmanje dve reči. Ja imam 30 prvaka u razredu i nemoguće je da svaki učenik uradi sve četiri reči.

3) Sledeća aktivnost je pevanje pesmice. Pesmica je veoma laka i posle dva ili tri puta zajedničkog pevanja, pustiću njih da pevaju – dečaci protiv devojčica ili u grupicama od po šest učenika.
Moji učenici vole ovakva takmičenja i mislim da takve ideje daju dobre rezultate kod većine učenika tog uzrasta.

4) Sledeća aktivnost je pravljenje zečijih ušiju. Učenici na tom uzrastu veoma vole razne tipove projekata sa seckanjem papira. Da biste pomogli da svaki učenik za sebe napravi zečije uši potreban vam je jedan papir A4 formata po učeniku. Na jednom papiru iscrtajte dve trake i dva zečija uveta. Trake će služiti kao kruna na koju se zaheftaju uši. Gotove zečije uši možete preuzeti ovde.

Mislim da ću sve aktivnosti uspeti da uradim za malo više od pola sata. Moji učenici su navikli na ovakve aktivnosti i veoma spretno sve to izvršavaju. Naravno, ja sam tu da pomognem.

5) Sledeća i poslednja aktivnost je nešto što ja zovem „šunjanje“. „Šunjanje“ je ideja koju sam dobio kada sam u septembru 30 prvaka vodio na užinu. Ona podrazumeva svaki grupni izlazak iz učionice i cilj je da se „šunjamo“ kako bismo u miru i tiho išli hodnicima. Učenici to doživljavaju drugačije, misle da radimo nešto tajnovito i zabavno, a istina je da ja ne želim da mi se rastrče po hodniku.
Ovom prilikom planiram da se „šunjamo“ i „prekinemo“ čas nekom od starijih razreda. Učenicima ću reći da treba da ih iznenadimo, uđemo u njihovu učionicu i otpevamo pesmicu koju smo naučili.
Mislim da će im biti zanimljivo i pre svega zabavno. Naravno, to ću dogovoriti sa učiteljem ili nastavnikom koga prekidamo.

Eto, tako ćemo mi ove godine proslaviti Uskrs. A ako se i vama nešto od ovoga svidelo - isprobajte sa vašim đacima 😊 Nadam se da će biti veselo i zabavno!

 

 


 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Zoran Jelesijević
Zoran Jelesijević Autor

Zoran Jelesijević je rođen u Pančevu 1985. godine. Nakon gimnazije „Uroš Predić“ u Pančevu, upisuje Filološki Fakultet i 2008. godine diplomira na odseku za Anglistiku. S profesijom predavača se po prvi put susreće kao srednjoškolac, kada aktivno počinje da se bavi vršnjačkom edukacijom. Edukacija zaista postaje njegovo zanimanje 2009. godine, kada se zapošljava kao nastavnik engleskog u Ivanovu. Naredne godine prelazi u školu „Dositej Obradović“ u Opovu, gde i dalje predaje. U Zoranovoj karijeri posebno je interesantan period od godinu dana kada je predavao engleski u gradovima Hefei i Peking u Kini. Trenutno predaje učenicima prvog ciklusa obrazovanja. U profesionalnom smislu se posebno interesuje za motivaciju učenika, rad sa mlađim učenicima i predavanjem preko interneta. Ova interesovanja se mogu opisati i kao aspiracije, jer Zoran trenutno radi na osmišljavanju seminara koji će biti posvećen radu sa mlađim učenicima, kao i na zbirci aktivnosti za rad u prvom ciklusu osnovnog obrazovanja.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions