Jedan sasvim običan onlajn dan

Jedan sasvim običan onlajn dan

Uprkos iskustvu iz prethodne školske godine čini se da smo opet bili pomalo zatečeni novonastalom situacijom i potpunim prelaskom na onlajn nastavu u višim razredima, naročito ako ste u međuvremenu promenili način rada, odnosno platformu za učenje, kao što je bio slučaj sa mnom.

 

Prethodne školske godine nastavnici škole u kojoj radim koristili su pretežno Edmodo i Gugl učionicu, u kombinaciji sa Vajberom. Od ove školske godine jedinstveno smo prešli na Microsoft Teams. Priča o tehničkim detaljima bila bi preduga, a i verujem da su svi koji koriste ovu platformu imali obuku za istu.  Kratko bih se osvrnula na samu nastavu i jedan običan onlajn dan.

Ovom prilikom bih da ukažem na neke izazove koje se generalno javljaju nevezano za samu platformu. Već na samom početku pokušala sam da ustanovim određena pravila ponašanja i održavanja časova. Verujem da ste i sami imali problem da uputite učenike kako da se izražavaju, gde i na koji način da odgovaraju. Ta rutina mi je od velike pomoći i jednom kada se ustanove pravila da nema bespotrebne priče i ,,spamovanja“ ako se čas odvija kroz čet, kasnije je puno lakše.

Budući da, barem meni, čas preko interneta proleti, čini mi se da je priprema za ovakav vid časa teža i potrebnija od pripreme za klasičan čas uživo. Nekada je dobro podeliti materijal pre samog časa, video zapis, nastavni listić, koristan resurs, a čas iskoristiti za diskusiju o mogućim rešenjima.

Ono što se mojim učenicima 6. razreda naročito dopalo je recimo jednostavan razgovor kroz ćaskanje, ali kada čas imamo isključivo na engleskom jeziku. Nekima može delovati nemoguće, jer svi znamo da učenici imaju različite mogućnosti da se izraze, ali svoje učenike ohrabrujem da se izraze na engleskom, nebitno je sa koliko grešaka, ali da svakako pokušaju.

Časovi diskusije prethodnih dana ticali su se najviše toga šta učenicima zaista nedostaje u odnosu na nekadašnji način održavanja nastave, kako provode slobodno vreme, da li i kako komuniciraju sa prijateljima. Ovo je istovremeno dobar način da se dodatno uputite u aktuelna interesovanja učenika i njihov, više nego raznolik, digitalni svet. Koje aplikacije koriste i zašto, ko su im idoli, koja su njihova muzička interesovanja, koliko vremena provode u igranju igrica itd.

Ponekad smo koristili udžbenik ili radnu svesku, To the Top Plus 2, radili vežbanja na samom času i diskutovali o greškama nastalim u toku rada. Naravno, veliki problem predstavlja činjenica da učenici neretko sačekaju da neko drugi odgovori, a zatim kopiraju odgovor, često sa istim greškama.

Vrlo zanimljivu diskusiju smo imali kada su učenici predlagali načine na koje bi mogli da usvajaju strani jezik tokom predstojećih nedelja. Među predlozima su se našli: slušanje muzike na engleskom jeziku, gledanje filmova, YouTube video zapisa sa i bez titlova, aplikacije za mobilni telefon namenjene bogaćenju vokabulara, čitanje članaka i knjiga, ali i korišćenje engleskog jezika u svakodnevnoj komunikaciji sa prijateljima onlajn i sa ukućanima. Naravno, gejmeri su jedva dočekali priliku da se pohvale kako svakodnevno komuniciraju sa drugima tokom igranja igrica, što nije bilo iznenađujuće.

Iako na prvi pogled krajnje jednostavni, ovo su časovi na kojima su učenici najviše uživali. Imali su priliku da koriste strani jezik da govore o sebi, akcenat nije bio na gramatici i vežbanjima, već na komunikaciji kao takvoj. Naravno, još uvek postoje problemi oko većeg angažovanja učenika, grupnog ili rada u paru, a ni ocenjivanje testova i kvizova nije najlakše u ovakvoj situaciji. Ostaje da učimo jedni od drugih, jer je ovo svakako najveći izazov koji smo imali do sada, a koji uključuje mnogo više od same nastave i angažovanja učenika.

Kako teče jedan vaš sasvim običan onlajn dan?

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Marija Jović Stevanović
Marija Jović Stevanović Autor

Marija Jović Stevanović radi kao profesor engleskog jezika u osnovnoj školi „Sveti Sava“ u Batočini od 2004. Dobitnik je više nagrada za uspešne primere primene tehnologije u nastavi, autor članaka o primeni IKT-a, koautor knjige ,,Crazy Animals And Other Activities for Teaching English to Young Learners", (Aston University and British Council) i urednik nekoliko blogova i sajtova za učenike i nastavnike.

Takođe je dobitnik stipendije Američke ambasade, zahvaljujući kojoj je uspešno završila desetonedeljni kurs Instituta za engleski jezik, Univerziteta u Oregonu na temu primene tehnologije u podučavanju engleskog jezika. Bila je predavač na nekoliko akreditovanih seminara i neformalnih obuka.

U svom radu kombinuje moderne i tradicionalne metode, časove bogate nastavnim sredstvima i časove sa minimalnim resursima i rado eksperimentiše sa korelacijom između različitih predmeta i oblasti. Dosta pažnje posvećuje motivisanju učenika.

Interesuju je celoživotno učenje, tehnologija, filmovi i putovanja, a oslonac su joj porodica, prijatelji i iskreni saradnici.

Arhiva

©2014 - 2021 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions