O pisanju...

O pisanju...

Kod mlađih učenika, tehnike pisanja se obično odnose na popunjavanje praznih polja, dopunjavanje rečenica. Pisanje po modelu je takođe korisno. Takozvano “vođeno” pisanje, kao što je odgovaranje na pitanja, dovršetak priče korišćenjem datih reči je vežba  i priprema  za pisanje dužih sastava samostalno.

Stariji učenici se u pisanje tema uvode koristeći sledeće tehnike:

  1. Brainstorming (moždana oluja) je aktivnost kojom motivišemo učenike za temu, pripremamo ih za naredne korake. Na primer, ako je tema Zimski raspust – Winter holiday, napišemo na sredini table naslov teme i učenici izgovaraju ideje, nešto što ih asocira na tu temu. (New Year, Family, dinner, presents, sleep longer, …)
  2. Sledeći korak je sastavljanje kratkih rečenica korišćenjem ideja iz prethodne aktivnosti:

I spent New Year at home with my family.

We watched TV.

I made a delicious cheese cake.

My sister studied for the exams.

  1. Sledi povezivanje rečenica u celinu, dodavanjem konektora, tzv Linking words (Af first, then, after that, in the end…)

Winter holidays are full of festivals and celebrations. We spend time with our families. New Year and Christmas Eve are special holidays. I love them because I get presents then. ….

  1. Poslednji korak je čitanje teksta, proveravanje da li ima nekih grešaka, dodavanje zaključka.

                    

 

Neki učenici su „rođeni” pisci. Njima pisanje sastava predstavlja uživanje, a čitaocima zadovoljstvo. No, postoje i učenici kojima je potreban savet odnosto instrukcija kako napisati sastav. Koristeći gore navedene tehnike, mnogi učenici će iznedriti pasus dva na datu temu, i uspeh je neizostavan, a sreća učenika i nastavnika  zagarantovana.

Pisanje može biti i veoma kreativna veština. Možemo se igrati rečima, iznositi najdublje emocije  i  na papir stavljati najiskrenija zapažanja.

  • Učenici mogu sastaviti rečenicu po sledećem modelu, napišu svoje ime i neki pridev po slobodnom izboru koji počinje istim slovom, npr:

My name is Slavica, and I am strong.

  • Kondicionalne rečenice možemo pretvoriti u poetične izraze, tako što će svaki učenik dovršiti izraze za sebe:

If I could be an animal, I would be a bird.

If I could be a flower, I would be a rose.

If I could listen to sounds, it would be the sound of waves.

Vežbajte pisanje, dajte učenicima priliku da se izražavaju na kreativni način, da razmišljaju, da se igraju rečima, emocijama.

Nadam se da su vam se svidele moje ideje, kao i da će neka od njih naći mesto kod vas u učionici. :)

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Slavica Jocković
Slavica Jocković Autor

Slavica Jocković je diplomirala na Filološkom Fakultetu Univerziteta u Beogradu 1996.godine. Radi kao nastavnik engleskog jezika u OŠ ”Heroj Radmila Šišković” u Smederevskoj Palanci već 22 godine. Voli da se usavršava, redovno pohađa seminare, stručne skupove, održava ugledne i ogledne časove. Nastavu izvodi kako sa mlađim tako i sa starijim uzrastima i smatra da je podjednako lepo i izazovno raditi i sa učenicima od prvog do četvrtog razreda, kao i sa učenicima od petog do osmog razreda. Često je imala priliku da vodi učenike na republiko takmičenje. Voli svoj posao i da može opet bi izabrala isti poziv. Slobodno vreme provodi sa porodicom, u prirodi, voli zdravo da se hrani i vežba. :) 

©2014 - 2021 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions