Rad sa tinejdžerima

Rad sa tinejdžerima

Da bismo zainteresovali učenike za rad, uključili ih u kreativan i kritički proces mišljenja, možemo upotrebiti aktivnosti kao što su “moždana oluja”, ili ih motivisati prikazivanjem slika ili postera na datu temu, što posebno odgovara učenicima koji su vizuelni tip ličnosti.

Nakon zagrevanja, i upoznavanja sa ključnim rečima koje mogu biti nepoznate učenicima, reći ćemo im da pročitaju tekst i da izdvoje tri stvari koje su ključne, odnosto koje sadrže bitne informacije o tekstu. To mogu biti tri rečenice koje su po njihovom mišljenju značajne. Potom ćemo pitati učenike da napišu dva pitanja koja bi postavili autoru teksta. Na kraju ćemo zamoliti učenike da napišu jednu stvar koju su naučili u tekstu i koju će zapamtiti.

Nakon ovih aktivnosti koje ja zovem 3-2-1, pozvaćemo učenike da u grupama od tri, četiri učenika iznesu svoje stavove, pitanja i nešto važno što je ostavilo utisak na njih.

Svaki tekst dobija na značaju kada ga lično predstavimo i damo mu svoj lični pečat. Tako da bi bilo dobro da učenici nakon pročitanog teksta “persolalizuju” predstavljene stavove i na ličnom primeru prikažu kakav je utisak tekst ostavio na njih. Na primer, ako je reč o čitanju – šta oni vole da čitaju, omiljeni pisac, knjiga, ili ako govorimo o životinjama da opišu omiljenu životinju.

Takođe bih istakla važnost iskrene komunikacije sa učenicima. U vremenu koje je neizvesno, teško, i nepredvidivo, kod učenika treba negovati istrajnost, rad, upornost i prilagodljivost. Greške su put ka uspehu, svi veliki ljudi su padali i ustajali ponovo, i time cenili svoj uspeh još više. Iskrena komunikacija sa učenicima o dugoročnim ciljevima, o važnosti istrajnosti u onome što rade je od velike važnosti. Motivaciju im u tome možemo pružiti tako što ćemo na zidovima učionice postaviti citate velikih umova. Evo par mojih omiljenih citata:

 

“I’ve failed over and over and over again in my life. And that is why I succed. (Michael Jordan)

(U svom životu sam padao više puta u životu. Zato i uspevam)

 “Genius is 1% inspiration and 99% perspiration.” (Tomas Edison) (Genije je 1% ispiracija,i 99% rad)

“I am a great believer in luck, and the harder I work, the more I have of it” (Tomas Jefferson)

(Ja doista verujem u sreću, i što više radim, više je imam.)

Koji god pristup da odaberemo za prezentaciju i proučavanje jezika, važno je negovati prave vrednosti i veštine za 21 vek, kao što su tolerancija, empatija, kvalitetna nastava, poštovanje ljudskih prava, i niz drugih podjednako važnih osobina.

                      

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Slavica Jocković
Slavica Jocković Autor

Slavica Jocković je diplomirala na Filološkom Fakultetu Univerziteta u Beogradu 1996.godine. Radi kao nastavnik engleskog jezika u OŠ ”Heroj Radmila Šišković” u Smederevskoj Palanci već 22 godine. Voli da se usavršava, redovno pohađa seminare, stručne skupove, održava ugledne i ogledne časove. Nastavu izvodi kako sa mlađim tako i sa starijim uzrastima i smatra da je podjednako lepo i izazovno raditi i sa učenicima od prvog do četvrtog razreda, kao i sa učenicima od petog do osmog razreda. Često je imala priliku da vodi učenike na republiko takmičenje. Voli svoj posao i da može opet bi izabrala isti poziv. Slobodno vreme provodi sa porodicom, u prirodi, voli zdravo da se hrani i vežba. :) 

©2014 - 2021 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions