Kvizomanija je počela!

Autor bloga je Dragana Jovanović, master profesor nemačkog jezika i književnosti. U osnovnoj školi radi petnaest godina i od samog početka su je zanimale nove tehnologije i njihova primena u nastavi. Veliki je fan high-tech spravica i neki smatraju da ne bi mogla bez njih da održi čas. I sama se ponekad pita da li su u pravu. 

Kako učenicima nastavu učiniti zanimljivijom, a gradivo privlačnijim, jedna je od glavnih tema većine prosvetnih radnika. Svima je jasno da deca „ne dižu glavu“ sa računara i pametnih telefona, ali je takođe jasno da to ne znači da su oni automatski pametniji.

Naše je da pronađemo put kroz mrežu kablova i bežičnog prenosa informacija do njihovih glavica. Sigurno je da nam korišćenje tehnologija može doneti puno toga dobrog u učionici. Pitanje je samo kako ih primenjujemo. Moja baka je uvek govorila da je nešto i lek i otrov i da njegovo dejstvo zavisi od toga na koji način se koristi.

Bilo da biste da ponovite i utvrdite gradivo ili da na zanimljiv način uvedete neku temu, blended learning nudi zanimljive mogućnosti. Alati su mnogobrojini. Jedan od prvih je bila didaktizovana upotreba varijacija na temu čuvenog kviza „Želite li da postanete milioner?“ Na internetu se može pronaći više besplatnih verzija. Naravno, zbog autorskih prava, imena ovih programa su često nešto drugačija, ali jasno ukazuju o kom kvizu je reč. Neki od njih su: Wer wird Quillionär? ili Millionaire Game.

Ali mene naročito veseli Kahoot , a moji učenici su presrećni kada rade i najteže zadatke, samo ako smeju da koriste svoje mobilne. Da, da! Ne samo da smeju da koriste svoje pametne telefone u učionici, nego su im često neophodni.

Kahoot je besplatna onlajn-alatka, koja je savršena za pravljenje kviz pitanja, anketa i diskusija.  Ona zaista pomaže da se učenici aktiviraju i uključe u diskusiju. Za svaki predmet je to bitno. Ali čini mi se da je najteže podstaći  učenike da pričaju na stranom jeziku, naročito na jezicima koji nisu engleski. Kahoot je koristan i za evaluaciju razumevanja ključnih pojmova.

Da biste koristili Kahoot u učionici, potreban vam je jedan računar i projektor, a učenicima po jedan pametni telefon, svejedno da li je android ili iPhone. Super bi bilo da imate bežični internet, koji bi bio dostupan učenicima za vreme tog časa, ali to nije imperativ. Dovoljno je da vi imate na svom telefonu internet, pa možete napraviti lični hotspot i podeliti svoj internet sa učenicima. Za one koji ne znaju kako se to radi, na ovom linku mogu pronaći kratko i jednostavno uputstvo.

Ukratko rečeno: da biste napravili kviz, diskusiju ili anketu, neophodno je da se prijavite na Kahooot stranici, te da pratite uputstva i lako kreirate pitanja, koja možete ilustrovati slikama ili video-snimcima. U podešavanjima imate mogućnost da izaberete jezik.

Step-by-step uputstvo na nemačkom jeziku možete pronaći ovde, a na engleskom ovde .

Kada ste napravili kviz/diskusiju/anketu, onda vaši učenici stupaju na scenu. Koristeći svoje pametne telefone odgovaraju na pitanja koja vide projektovana na platno, tj. zid. Takmičarski duh koji se tako razvija nimalo nije zanemarljiv činilac. Učenici svih uzrasta će rado učestvovati i zaista dati sve od sebe da pobede. To je nekako u ljudskoj prirodi. Zar ne?

Neki od vas verovatno odmahuju glavom i kažu da je to nemoguće izvesti u njihovoj školi, što zbog tehničkih (ne)uslova, što zbog broja đaka u odeljenju. I potpuno su u pravu. Nisu sve metode pogodne za sva odeljenja i škole. Ali uvek postoji mogućnost da se nešto modifikuje. Ako su vam odeljenja prevelika, igru možete raditi sa manje đaka na dodatnoj nastavi, sekciji ili, što da ne, i na dopunskoj nastavi.  I što bi rekli englezi: „Where there's a will, there's a way.“

Da li sam vas bar malo ohrabrila da probate nešto ovako?

Komentari (ostavite komentar)

Tanja 14.01.2017. 23:37

Bravo "Lehrerinka" :-*

Snežana Petrović 15.01.2017. 17:42

Baš mi je drago i raduje me inovatovnost i upotreba IKT u nastavi koju profesorica Dragana uspešno koristi u savremenom nastavnom procesu. Sve čestitke!!!

Maja Mitrovic 15.01.2017. 18:23

Kad ce sledeca prica?

Snežana Petrović 15.01.2017. 22:10

Svaka čast na inovacijama i upotrebi IKT u nastavi...u današnje vreme jedan od faktora koji osvežavaju ex catedra nastavne metode i svakako više "prijaju" današnjim generacijama učenika ...Gago, sve čestitke od ❤

Marina Kopilović 19.01.2017. 00:39

Zanimljivo i korisno!

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Dragana Jovanović
Dragana Jovanović Autor

Dragana Jovanović,  rođena 1976, diplomirala na Filološkom fakultetu u Beogradu, nemački jezik i književnost, gde je 2013. odbranila i master rad iz oblasti interkulturne kompetencije. Pohađala je mnoge kurseve stručnog usavršavanja u organizaciji beogradskog Gete instituta i PAD-a iz Nemačke. Provela je više nedelja hospitujući u nemačkim školama, a u Jeni je 2008. godine učestvovala na višenedeljnom seminaru za nastavnike nemačkog jezika. Kao profesionalni prevodilac i profesor nemačkog jezika i književnosti, već 15 godina radi u obrazovanju i aktivno prevodi za mnoge domaće i strane firme.

Sa brojnih putovanja, kao pratilac grupe tinejdžera na programima usavršavanja nemačkog jezika, najlepše utiske nosi iz Berlina i Beča. Kao trener je učestvovala u planskim igrama „Proširenje Evropske unije” u organizaciji nemačkih institucija i uz podršku Nemačke ambasade u Beogradu. Ipak, najbolje se oseća u učionici sa svojim đacima, gde istražuje nove mogućnosti nastave nemačkog jezika.

Dragana obožava životinje i volonterski se bavi zaštitom. U slobodno vreme čita knjige, kad joj ih iz ruke ne otima trogodišnja ćerka Helena.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions