Suočavanje sa IOP-om

Suočavanje sa IOP-om

Nastavnik engleskog, Zoran Jelesijević, u svom blogu daje primer jedne aktivnosti za nastavu po individualnom obrazovnom planu i iznosi sumnje u sopstvenu stručnost za ovaj vid rada.

Individualni obrazovni planovi su pre nekoliko godina „niotkuda” uvedeni u prosvetu u Srbiji. Naravno, kao i mnoge stvari koje su uvedene na prečac,  sve je urađeno tako da imate utisak da nešto nedostaje.
Ukoliko se ne varam, irski model, koji podrazumeva to da se obezbede dovoljna sredstva i adekvatan obrazovan kadar, prošao je kroz proces „posrbljavanja” i jedna divna ideja, prožeta idealima humanizma, pretvorena je u „nešto”.

Zaista mislim da je „nešto” najbolja reč, jer nemam bolju. I nemojte misliti da se bez razloga protivim nečemu. Radim gde radim. Od svojih nadređenih dobio sam zadatak i u pokušaju da ga sprovedem, konstantno nailazim na frustraciju i sopstvenu nemoć. I to me nervira.

Primer iz prakse?

A ove nedelje sam bio veoma srećan, ponosan čak… Dok je ostatak razreda radio vežbanja u radnoj svesci, ja sam sa učenikom koji uči po Individualno-obrazovnom planu II sproveo jednu divnu aktivnost. Učio je kroz igru. Uzeli smo 3D puzle u različitim bojama, pravili kućicu i put do nje.  Svaki put bih od učenika tražio da izgovori naziv boje te iste puzle. Nakon toga,  igrali smo se „junaka” i „čudovišta”. Čudovište bi jelo jednu po jednu puzlu i tako pokušalo da dođe do junaka u kući… I svaki put bi moj učenik morao da izgovori boju pojedene puzle. Bio sam veoma zadovoljan učenikovom reakcijom i angažovanošću.

Voleo bih da ovakvih časova bude više, ali sam ne uspevam da osmislim dovoljno aktivnosti.

Uveren sam da bi učenje kroz igru i te kako pomoglo učenicima u redovnoj nastavi, a posebno bi učinkovito bilo sa učenicima koji rade po Individualno-obrazovnom planu (IOP).

Odakle mi ideje?

Ideje koje sam do sada primenjivao javljale su mi se na najčudnijim mestima. Neretko su to bili „eureka” momenti u nekoj kineskoj robnoj kući, kada među igračkama ugledam 3D puzle ili raznobojne slamčice. Veoma često ideje dobijam gledajući primere  sa interneta ili prateći različite forume. Ali toga nema dovoljno.

Odakle vi dobijate ideje?  Podelite vaša iskustva sa mnom i drugim kolegama. Siguran sam da je svima nama svaka pomoć dobrodošla.

Na kraju dolazimo do najbitnijeg pitanja.  Šta mi je potrebno za uspešan rad?

  • OBUKA – I to ona koja je namenjena nastavnicima stranih jezika. Na svakoj obuci na kojoj sam bio dati su neki opšti primeri, ali je IOP u nastavi stranog jezika poseban izazov.
  • IDEJE – Nisam najpametniji i tako bih voleo da mogu samo da „kradem” ideje i primenjujem ih uz male izmene. Zar ne bi bilo sjajno da imamo neki zbornik primera, samo za nas? Da imamo jedno mesto sa stotinama ideja, rešenja i primera. Verujem da bi rad bio mnogo lakši.
  • SREDSTVA – Iskreno, ni sam nisam siguran šta mi je sve potrebno. Možda baloni, igračke, slamčice, lutke, slike, krede, plastelin i još gomila drugih stvari. Sve ono što bi deci bilo zanimljivo.

To je ono što sigurno znam da mi je potrebno u okolnostima koje su nam svima nametnute. Ali bez pomoći stručnih ljudi, ostaću trajno nesiguran u to da li sam dovoljno stručan za IOP, jer vrlo retko mogu sebi da kažem da sam nešto uradio dobro, a da nemam ni trunku sumnje u to da li je to bio pravi pristup ili je možda ipak moglo bolje i drugačije.

A kako se vi snalazite?

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Zoran Jelesijević
Zoran Jelesijević Autor

Zoran Jelesijević je rođen u Pančevu 1985. godine. Nakon gimnazije „Uroš Predić“ u Pančevu, upisuje Filološki Fakultet i 2008. godine diplomira na odseku za Anglistiku. S profesijom predavača se po prvi put susreće kao srednjoškolac, kada aktivno počinje da se bavi vršnjačkom edukacijom. Edukacija zaista postaje njegovo zanimanje 2009. godine, kada se zapošljava kao nastavnik engleskog u Ivanovu. Naredne godine prelazi u školu „Dositej Obradović“ u Opovu, gde i dalje predaje. U Zoranovoj karijeri posebno je interesantan period od godinu dana kada je predavao engleski u gradovima Hefei i Peking u Kini. Trenutno predaje učenicima prvog ciklusa obrazovanja. U profesionalnom smislu se posebno interesuje za motivaciju učenika, rad sa mlađim učenicima i predavanjem preko interneta. Ova interesovanja se mogu opisati i kao aspiracije, jer Zoran trenutno radi na osmišljavanju seminara koji će biti posvećen radu sa mlađim učenicima, kao i na zbirci aktivnosti za rad u prvom ciklusu osnovnog obrazovanja.

©2014 - 2020 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions