Edmodo – onlajn učionica za sve

Edmodo – onlajn učionica za sve

Napredak tehnologije pruža pregršt mogućnosti da svoju učionicu izmestite iz škole. Za to, svakako, postoje brojne mogućnosti, Modle, Facebook, Sophia, ali je među platformama za učenje na mreži moj favorit definitivno Edmodo. Želite da saznate zašto i kako doći sa đacima u ovu virtuelnu učionicu? Pođite za mnom...

Zamislite dobro poznatu situaciju. Školska godina je počela. I đaci i nastavnici se zahuktavaju. Raspored je gotov, uz još neku izmenu. Čini se da su svi zadovoljni, osim možda učenika, koji bi voleli koji čas manje. I taman kada se učini da sve funkcioniše kako treba, nastupa „haos“ oko dogovora i formiranja rasporeda vezanog za dopunsku, dodatnu i slobodne aktivnosti. Preklapanje tih časova je neminovno, a još veći fijasko je umor učenika kojima to najčešće budu sedmi, osmi čas ili čak pretčas, čiji je učinak diskutabilan, naročito ukoliko je u pitanju prva smena. Često sam eksperimentisala po pitanju ovog problema, pokušavajući da izbalansiram raspored učenika, svoj raspored i optimalno vreme za učenje, i kao najefikasnije rešenje se pokazao upravo Edmodo.

Šta je Edmodo?

Edmodo je besplatna i bezbedna platforma za učenje. Kada se kao nastavnik registrujete na njoj, možete da kreirate onoliko grupa koliko želite, zatvorenog tipa, kojima učenici pristupaju pomoću koda koji im pošaljete (video i tekstualno uputstvo).

Edmodo vizuelno podseća na Fejsbuk i to nije slučajnost. Takav koncept grupa, objava i komentara je već poznat učenicima, pa vam ne treba dodatno vreme za tehnička objašnjenja, s tim što nema reklama i neprikladnih sadržaja, koji bi učenicima odvraćali pažnju. Takođe, postoji mogućnost komunikacije putem poruka sa učenicima, ali ne i mogućnost njihovog međusobnog dopisivanja, osim javno u okviru grupe, a vezano za temu. Time je akcenat na sadržaju, a ne na ispraznim ćaskanjima. Objasnite im da u te svrhe ipak koriste Fejsbuk.

Šta vama kao nastavniku pruža Edmodo?

Na Edmodu možete formirati grupe i u okviru jedne grupe raditi ili sa čitavim odeljenjem, ili sa članovima neke sekcije, npr. dodatne itd. A opet, u okviru jedne grupe možete napraviti manje podgrupe i tako diferencirati nastavu.

Postoji i mogućnost deljenja tekstualnog sadržaja, audio i video materijala, različitih datoteka. Za nas nastavnike jezika, posebno mi se čine korisnim dve opcije: biblioteka i testovi. Biblioteka je zapravo vaše „skladište“ korisnih materijala, nalik Gugl disku, gde možete smestiti korisne resurse za nastavu i deliti ih sa učenicima.

Testovi su, čini mi se, još korisniji. Napravim test, podelim ga sa učenicima, a zatim imam uvid u to koji učenici su rešili testove i kada, i najbolje od svega – testovi su već pregledani, odnosno automatski imam uvid u procenat uspešnosti učenika. Ovo svakako ne može biti zamena za redovne testove, ali je meni bilo od velike koristi za pripremu učenika za takmičenje. U situaciji sa učenicima osmog razreda, a pritom i putnicima, gotovo je nemoguće bilo naći termin za dodatnu nastavu. Edmodo je bio naš kutak sa korisnim resursima, testovima koje sam sastavljala po ugledu na one sa takmičenja, a učenici su svemu pristupali u vreme koje njima odgovara, i što je najbitnije, bili su odmorni i orni za rad.

Osim za dodatnu, Edmodo mi je bio od koristi i za projektnu nastavu. Projekti obično traju nekoliko nedelja i zahtevaju više aktivnosti, komunikacije sa učenicima, a njihovi radovi su nekada u elektronskoj formi, pa smo se na Edmodu lakše organizovali.

Pored gorespomenutih mogućnosti vezanih za nastavu, na Edmodu možete ostvariti i bolju komunikaciju sa roditeljima i kolegama. Uz svakog registrovanog učenika dobija se jedinstvena šifra za svakog roditelja, koji tako može da prati aktivnost svog deteta, što je pogodnije za mlađe učenike. Edmodo može da bude i prvi korak u digitalnom opismenjavanju naših učenika, jer na njemu mogu da nauče kako da pristojno komuniciraju na internetu i da na internetu važe pravila lepog i odgovornog ponašanja, jednako kao i u stvarnosti.

Edmodo može da bude i kutak za članove stručnog veća, naročito ako je teško naći termin za dogovore i razmenu korisnih ideja. Takođe, jednom godišnje se organizuje onlajn konferencija sa puno predavanja nastavnika i uvaženih stručnjaka o praktičnim mogućnostima Edmoda.

Da li ste registrovani na Edmodu? Ako niste, nadam se da vas je moj tekst podstakao da ga isprobate, možda baš tokom letnjeg raspusta. Ako već koristite Edmodo, podelite sa nama vaša iskustva. Imate li još ideja vezanih za iskorišćavanje njegovog potencijala?

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Marija Jović Stevanović
Marija Jović Stevanović Autor

Marija Jović Stevanović radi kao profesor engleskog jezika u osnovnoj školi „Sveti Sava“ u Batočini od 2004. Dobitnik je više nagrada za uspešne primere primene tehnologije u nastavi, autor članaka o primeni IKT-a, koautor knjige ,,Crazy Animals And Other Activities for Teaching English to Young Learners", (Aston University and British Council) i urednik nekoliko blogova i sajtova za učenike i nastavnike.

Takođe je dobitnik stipendije Američke ambasade, zahvaljujući kojoj je uspešno završila desetonedeljni kurs Instituta za engleski jezik, Univerziteta u Oregonu na temu primene tehnologije u podučavanju engleskog jezika. Bila je predavač na nekoliko akreditovanih seminara i neformalnih obuka.

U svom radu kombinuje moderne i tradicionalne metode, časove bogate nastavnim sredstvima i časove sa minimalnim resursima i rado eksperimentiše sa korelacijom između različitih predmeta i oblasti. Dosta pažnje posvećuje motivisanju učenika.

Interesuju je celoživotno učenje, tehnologija, filmovi i putovanja, a oslonac su joj porodica, prijatelji i iskreni saradnici.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions