Frankomanija

Frankomanija

Autor bloga je Jasmina Leleković, nastavnica francuskog jezika koja uživa u organizovanju vannastavnih aktivnosti. Sa puno ljubavi i truda uspeva da okupi veliki broj motivisanih učenika i pruži im priliku da putem zanimljivih vannastavnih aktivnosti obogate znanja i umeća i promovišu francuski jezik i kulturu.

Kao što psiholozi preporučuju da se na kraju kalendarske godine sumira proživljeno i donesu neke zdrave odluke za naredni period, tako u našem, prosvetno-pedagoškom rijalitiju, negde početkom juna, pokušavamo da se osvrnemo na prethodnu školsku godinu i uočimo šta je realizovano od planiranog, a šta nije. Taj deo priče jednog nastavnika može da se podvede pod pisanje obaveznih izveštaja za sve aktivnosti i ponekad predstavlja pravi pakao od administracije. Međutim, optimista kakav jesam, meni je zadovoljstvo da se prisetim koje su nastavne i vannastavne aktivnosti bile uspešne, da promovišem postignuća učenika i tako ih motivišem da i u narednom periodu rado uče francuski jezik i oplemene boravak u školi aktivnom participacijom.

Nesrećno sklopljen naslov ovog teksta u mom slučaju ima zaista pozitivnu konotaciju – manija za trošenjem slobodnog vremena u pedagoške svrhe. Imam sreću da radim sa koleginicama i kolegom koji rado prihvataju izazove, tako da timskim radom osmišljavamo vannastavne aktivnosti koje bih vam u daljem tekstu preporučila.

Iako se Frankofonija u tom terminu odomaćila poslednjih nekoliko godina, a najčešće se čuje u martu, aktivnosti koje sa učenicima možemo obavljati prožimaju se tokom čitave godine. Prvi pogodan datum bi mogao da bude 26. septembar, kada se obeležava Evropski dan jezika. Mi smo tim povodom organizovali kviz Biram da čitam, u kome su se učenici takmičili u poznavanju evropske književnosti. Naravno, sve se odigralo u biblioteci, u kojoj smo tom prilikom oživeli i policu sa literaturom na francuskom jeziku. Fond čine knjige koje su nastavnici godinama čuvali u privatnim bibliotekama, a dobar deo knjiga smo dobili zahvaljujući saradnji sa Francuskim institutom u Beogradu, koji s vremena na vreme donira knjige školama. Toplo preporučujem!

Priredbe za Dan škole, Novu godinu i 8. mart predstavljaju nezaobilazne prilike povodom kojih će učenici pripremati recital, dramski prikaz ili otpevati nešto na francuskom jeziku. Rado učestvuju i ponosni su kada pred većom publikom mogu da demonstriraju svoje znanje i umeće. Međutim, kako se približava mart, tako učenici sve češće pitaju kada počinje Frankofonija. Mi je otvaramo filmskim projekcijama, obično pripremimo dva filma prema uzrastu i uvek se traži i „karta više“ (dodatni termin). OVDE možete pogledati kako je to izgledalo kod nas u školi.

Francuska olimpijada je svojevrsno testiranje učenika u znanju jezika i veoma je popularna jer uvek istaknemo najuspešnije, a test sastavljamo po modelu ispita za Delf.

U nižim razredima likovni konkursi su pravi hit, a neke od tema su Oslikaj omiljeno francusko slovo ili reč, Ilustruj najdražu pesmicu... Ove godine je, zahvaljujući koleginici Mirjani Radonić, po prvi put organizovan i sličan konkurs na republičkom nivou, tako da nam nije bilo teško da odaberemo crteže. Nadam se da će se sledeće godine moje kolege i koleginice angažovati oko toga da ovaj konkurs učinimo još masovnijim.

Foto-konkursi, izbor za frankofonu pesmu i polaganje ispita u okviru projekta Delf u školskim ustanovama, a sve u režiji Francuskog instituta, prilika su da svaki učenik pronađe sebe i uživa u francuskom jeziku. Zahvaljujući bogatoj saradnji, neki učenici dobiju mogućnost i da putuju u frankofonu državu. Lepo iskustvo!

Završnica proslave Frankofonije je šlag na tortu. Učenici dobijaju diplome i nagrade koje su skromne, ali su ih nastavnici brižljivo pripremali. Često su to diskovi sa pesmama na francuskom jeziku koje su prilagođene uzrastu. Zvanična priredba, a posle nje žurka pod maskama, izazov su deci, pa i odraslima!

Iziskuje dosta energije i dodatnog angažovanja, krade slobodno vreme, ali ako se pažljivo i pravovremeno sve osmisli i podele obaveze, svi imamo koristi, a osećaj zadovoljstva nam je najveća nagrada.

Ja sam se osvrnula na proteklu godinu i zadovoljna sam urađenim. Ako ste i vi zadovoljni podelite vaše zadovoljstvo sa nama. Javite nam kojim aktivnostima ste vi oplemenili redovnu nastavu i dodatno angažovali vaše učenike. Svaka ideja je dobrodošla 😊

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Jasmina Leleković
Jasmina Leleković Autor

Jasmina Leleković je profesor francuskog jezika u osnovnoj školi „14. oktobar“ u Bariču, školi u kojoj se francuski jezik tradicionalno uči kao prvi strani jezik. Odbranila je master rad iz oblasti metodike nastave na Filološkom fakultetu u Beogradu, tema „Internet u nastavi francuskog jezika u osnovnoj školi“. Njena interesovanja uključuju upotrebu kompjutera i interneta u nastavi stranog jezika. Učestvovala je na Konferenciji o upotrebi modernih tehnologija u organizaciji IFS-a i APFS-a, gde je prezentovala rad „Interaktivna tabla, moj najbolji prijatelj u razredu“. Održala je radionicu povodom Evropskog dana jezika na temu „Interaktivna tabla kao asistent u nastavi stranog jezika“ na Filološkom fakultetu u Beogradu. Licencirani je ispitivač za Delf ispite. Voli školu, učenike i nastavnički poziv. Nastoji da učenicima francuski jezik učini zanimljivim, kako na nastavi tako i organizovanjem vannastavnih aktivnosti. Uređuje školski blog  „Francuski, bre!“ na kojem promoviše učenje francuskog jezika, kao i francusku kulturu i civilizaciju.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions