Let's twist again

Let's twist again

Ivona Ranđelović je profesorka engleskog jezika koja se trudi da svojim učenicima ponudi najrazličitije sadržaje, iskustva i doživljaje. To posebno radi na početku školske godine kada je potrebno ublažiti prelaz između raspusta i početka škole. U sledećem blogu pročitajte kako ona to radi. Nadamo se da će vas inspirisati da probate isto to, a možda i nešto više od toga!

Da li imate osećaj da tek što smo podelili knjižice i svedočanstva, a već treba krenuti sa pisanjem globalnih i operativnih planova za novu školsku godinu? Već je došao trenutak da sa ponovo napunjenim baterijama uđemo u učionice i radimo sa učenicima koji, sigurna sam, nemaju isti osećaj kao mi. Njima se raspust odužio i oni jedva čekaju da se vrate svojim drugarima, simpatijama, a smela bih da se opkladim - i nama. Da to dobro raspoloženje ne bi splasnulo odmah prvog dana, na prvim časovima, dobro je za prvu radnu nedelju isplanirati aktivnosti koje su igrolike i zabavne, a koje će i njih i nas polako pripremiti za radnu atmosferu.

U nastavku ću opisati aktivnosti kojima ja najčešće započinjem prvu radnu nedelju: dramske i muzičko-plesne.

Kroz sledeće dramske aktivnosti želim da vidim koliko kvalitetno su moji učenici proveli raspust, a da onda o tome i prodiskutujemo - da li su svoje slobodno vreme dobro organizovali ili protraćili.

Zagrevanje 1: Učenici stoje u krugu. Svako od njih pokretom i zvukom pokazuje nešto što mu je obeležilo raspust, kao i osećanje vezano za to. Svi ostali ponavljaju i pokazuju kao grupa ili jedan za drugim. Zatim sledi „čitanje” poruke – „Šta ste videli? Kako se osećala?”, a onda i provera sa učenikom da li su ostali pogodili.

Zagrevanje 2: „Vetar duva …”. Učenici sede u krugu, nastavnik je u centru. Izgovara rečenicu „Vetar duva za sve one koji su planinarili za vreme raspusta”. Svi koji jesu, menjaju mesta, a nastavnik pokušava da zauzme jedno od upražnjenih mesta. Onaj ko nije uspeo da sedne, ostaje u centru i zadaje drugu rečenicu. Početak rečenice treba da se prilagodi tako da odgovara nivou znanja učenika.

Varijacija. Nastavnik stoji van kruga i zadaje rečenice. Ostali slušaju i menjaju mesta ukoliko se konstatacija odnosi na njih.

Glavna aktivnost: Sličnosti”. Učenici rade u grupama po troje. Za određeno vreme treba da pronađu tri stvari koje su sve troje radili za vreme raspusta i tri stvari koje niko od njih nije. Naglasiti da treba prikazati i osećanje koje je pratilo te aktivnosti. Kada završe, grupe pokazuju pokretom ili zvukom, a ostali „čitaju”. Sledi diskusija o prikazanim događajima. Grupe treba da budu formirane tako da se učenici međusobno ne druže privatno. Podstičite ih na divergentno mišljenje, tako da ne prikazuju tipične aktivnosti (npr. gledanje TV-a).

Pored dramskih aktivnosti, često se opredeljujem i za pesmu i ples jer volim da se tokom celog tog prvoseptembarskog dana peva i pleše, kako u učionici, tako i na hodniku za vreme odmora. Praktikujem da istu pesmu radim u svim razredima i odeljenjima tako da cela škola bude u istom raspoloženju. Kriterijumi za odabir pesme su: dobar ritam, stih koji se često ponavlja, malo teksta koji priča priču koja se može pokazati pantomimom. A ako cela pesma nosi neku poruku, utoliko bolje! 

Pre slušanja pesme, radimo kratku igru zagrevanja, a onda i uvodnu aktivnost koja treba da zaintrigira i/ili olakša razumevanje pesme.

Tekst pesme uvodim na različite načine:

  • preko flip-čarta ili projektora;
  • na ceduljama koje učenici ređaju dok slušaju ili se oni ređaju u polukrug kada čuju svoj stih;
  • zapisivanjem ili dopunjavanjem teksta, itd.

Kako ćemo uvežbati tekst zavisi od prethodne uvodne aktivnosti, ali se ne zadržavam previše na tome jer cilj ove aktivnosti nije učenje teksta, već zabava, opuštanje, uspostavljanje ponovnog kontakta sa mojom „publikom”.

Sledi kratka analiza teksta pesme i osmišljavanje koreografije koja ilustruje priču. Na ovaj način ih podstičem da misle o onome što slušaju i pevaju (što često nije slučaj kada slušaju svoju muziku). Dajem im slobodu da budu kreatori pokreta i podstičem ih da se izraze neverbalno. Kada provežbamo tekst i koreografiju, pred kraj časa to zabeležimo video-kamerom. Pogledajte video ispod da vidite kako to izgleda.

I tu nije kraj! Nakon toga zajedno sa učenicima koji dobro plivaju u digitalnim vodama izrađujemo jedinstveni video-spot koji se kasnije emituje na školskom TV-u, pa i na društvenim mrežama. Dokle ova naizgled jednostavna aktivnost može da nas dovede svedoče video-spotovi koje smo uradili za pesme „We Are Golden”, „Friday I’m in Love” kojima se i dan-danas ponosimo.

Kako vi započinjete novu školsku godinu?

 

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Ivona Ranđelović
Ivona Ranđelović Autor

Ivona Ranđelović je diplomirani filolog za engleski jezik i književnost. Po završetku studija na Filozofskom fakultetu u Nišu (2000), počinje sa radom u seoskim školama i zadržava se u OŠ „Vuk Karadžić” u Pečenjevcu (Leskovac). I posle 15 godina rada i dalje podučava sa velikim entuzijazmom i posvećenošću, stalno uvodeći novine, počevši od upotrebe najnovijih informacionih tehnologija u nastavi, do različitih dramskih metoda i tehnika, koje su joj trenutno u fokusu interesovanja (video-intervju). Njen cilj je da ne podučava o jeziku kao sistemu, već da strani jezik koristi tako da svoje učenike obrazuje i kod njih podstiče intelektualni, društveni, fizički, kreativni i emocionalni razvoj. Takođe, kao autor i realizator više akreditovanih seminara, ima za cilj da nastavnike upozna sa metodologijom i strategijama koji su se pokazali veoma uspešnim u radu sa njenim učenicima. Oni zajedno neprestano ruše predrasude o tome da deca iz seoskih sredina ne mogu biti podjednako uspešna kao njihovi vršnjaci iz većih razvijenih gradova, o čemu svedoče mnogobrojne nagrade koje su osvojili.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions