Ja imam blog. A vi?

Ja imam blog. A vi?

Autor teksta je Dragana Jovanović, master profesorka nemačkog jezika i književnosti. U osnovnoj školi radi petnaest godina. Interesuju je nove tehnologije i upotreba računara u nastavi stranih jezika. Dragana je u stalnoj potrazi za inovacijama koje će učiniti učenje zabavnijim, a podučavanje kreativnijim.

Kako sam počela da pišem za Didakta Blog, tako sam počela intenzivno da razmišljam o primeni bloga u nastavi stranih jezika. Sigurna sam da će još nekome od vas, a i meni samoj, pomoći, dati ideje ili inspiraciju za primenu bloga u svojoj nastavi.

Ja sam inače ljubitelj upotrebe (novih) tehnologija u nastavi. Prednosti su očigledne:

  • učenici ih vole;
  • ja ih volim;
  • čine nastavu životnijom;
  • olakšavaju prezentovanje, usvajanje i utvrđivanje gradiva;
  • … (sami dodajte ono što vi smatrate prednošću).

Naravno, to ne znači da mana nema. Ima ih. I mana i poteškoća. Što tehničke što ljudske prirode. Ali ako neko želi nešto da uradi, onda će pronaći način, a u ovom tekstu će pronaći podršku za to. Kratko uputstvo o tome kako da napravite sopstveni blog, možete pronaći na ovoj stranici.

Kada ste rešili da napravite svoj blog i saznali kako da to uradite, onda treba i da znate koji sve tipovi blogova postoje.

Postoji više vrsta blogova i to:

  • tekstualni blog;
  • audio-blog, tj. podkast;
  • foto-blog;
  • video-blog;
  • mob-blog (prilozi se objavljuju mobilnim telefonom).

Neke od mogućih tipova primena blogova su:

  • Nastavnički blog: nastavnik objavljuje blog u vezi sa nekom temom, nastavnom jedinicom itd., eventualno sa materijalima, a učenici mogu da ga komentarišu.
  • Odeljenski ili razredni blog: nastavnik počinje temu, a onda učenici ne samo da mogu da komentarišu, već mogu i sami da postavljaju priloge u vezi sa temom. Ovo omogućava učenicima da komentarišu priloge jedni drugima, tj. vršnjačku edukaciju.
  • Učenički blog: sami učenici imaju sopstvene blogove, koji se mogu povezati (linkovati) sa nastavničkim blogom.
  • Projektni blog: grupa učenika pravi blog u vezi sa zadatim projektom. Ostali učenici mogu da ga komentarišu.
  • ...

Postoje sigurno još neki tipovi blogova za koje vi znate, a možda i koristite, pa vas pozivam da dopunite ovu listu svojim predlozima.

Blogovi se razlikuju i po takozvanoj „otvorenosti”, tj. postoje potpuno otvoreni blogovi, koji se nalaze na internetu i koje može da pronađe svako pomoću pretraživača, ili zatvoreni blogovi, koje može da čita samo određena grupa korisnika, npr. vaši učenici.

Naravno, niko nije savršen, pa se tako postavlja pitanje prednosti i mana upotrebe blogova u nastavi. Ja smatram da su prednosti mnogobrojne i očigledne, a neke od njih su:

  • Rad na blogu podstiče učeničku kompetenciju pisanja, a to je naročito značajno kada je u pitanju strani jezik.
  • Učenici uče i na koji način mogu da izraze svoje mišljenje o određenoj temi. Tako mogu da razmenjuju ideje sa svojim drugovima ili nastavnicima.
  • Blogovi koje vode učenici, samostalno ili u grupi, podstiču ih da koriste strani jezik i van nastave.
  • Podstiče se medijska kompetencija učenika, kao i kritički pristup sadržajima koji se nalaze na internetu.
  • Ako pišu na stranom jeziku, mogu da stupe u kontakt sa učenicima iz celog sveta, te se tako podstiče i interkulturna kompetencija. 

Da biste mogli da napravite bilo koji blog, morate da imate određene tehničke uslove, a to su naravno kompjuteri i internet pristup. Premda, mašta može svašta, pa priloge koje pišete vi ili vaši učenici možete „objavljivati” i na zidu učionice ili na oglasnoj tabli škole. Ko nam brani da stare zidne novine nazovemo novim imenom :)

Kategorije:
Ključne reči:

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Dragana Jovanović
Dragana Jovanović Autor

Dragana Jovanović,  rođena 1976, diplomirala na Filološkom fakultetu u Beogradu, nemački jezik i književnost, gde je 2013. odbranila i master rad iz oblasti interkulturne kompetencije. Pohađala je mnoge kurseve stručnog usavršavanja u organizaciji beogradskog Gete instituta i PAD-a iz Nemačke. Provela je više nedelja hospitujući u nemačkim školama, a u Jeni je 2008. godine učestvovala na višenedeljnom seminaru za nastavnike nemačkog jezika. Kao profesionalni prevodilac i profesor nemačkog jezika i književnosti, već 15 godina radi u obrazovanju i aktivno prevodi za mnoge domaće i strane firme.

Sa brojnih putovanja, kao pratilac grupe tinejdžera na programima usavršavanja nemačkog jezika, najlepše utiske nosi iz Berlina i Beča. Kao trener je učestvovala u planskim igrama „Proširenje Evropske unije” u organizaciji nemačkih institucija i uz podršku Nemačke ambasade u Beogradu. Ipak, najbolje se oseća u učionici sa svojim đacima, gde istražuje nove mogućnosti nastave nemačkog jezika.

Dragana obožava životinje i volonterski se bavi zaštitom. U slobodno vreme čita knjige, kad joj ih iz ruke ne otima trogodišnja ćerka Helena.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions