Resolutions

Resolutions

Nastavnica engleskog jezika Mirjana Marušić Andžić, skoro je odustala od pisanja novogodišnjih odluka, dok nije rešila da se sama poigra idejama. U svom blogu sa vama deli ideje o tome kako da, uz male promene, čas u vezi sa novogodišnjim odlukama opet bude interesantan i vama i učenicima.

Za početak, važno je da pisanje novogodišnjih odluka započnete starom godinom. Pitajte učenike da se prisete godine koja je za nama. Tako ćete ih podstaći da pišu o novoj.

Neka zapišu šta je to u staroj godini bilo toliko dobro da bi želeli da se ponovi i u novoj. Koji su to doživljaji koje žele da zapamte. Obratite pažnju da ovo treba da bude samo kao podsetnik - jedna rečenica, fraza. Ipak ne pišu sastav na temu „Najlepši doživljaj iz prošle godine“. Dakle - „poseta zoo vrtu“ ili „poljubac sa Kaćom“.

Zatim treba da napišu šta je to što žele da urade kako bi u novoj godini bili bolji ljudi, prijatelji, đaci. Neka naprave dužu listu pomoću brejnstorming metode. Neka se sete svega što im padne na pamet. A onda neka listu svedu na manji broj (do 7). Konačnu listu svojih novogodišnjih odluka neka zapišu na koricama knjige ili sveske, kako bi im tokom godine uvek bila vidljiva.

Alternativa klasičnoj listi novogodišnjih odluka može biti lista novogodišnjih odluka neke poznate ličnosti. Učenik ili grupa učenika, odaberu neku poznatu ličnost. Zamisle da su ta ličnost i zapišu kako bi po njihovom mišljenju izgledala njena/njegova lista odluka. Šta to treba da uradi ili promeni da bi bila bolja osoba?

Moji učenici su se najviše zabavljali sastavljajući novogodišnje odluke zemlje Srbije. Šta je to što zemlja Srbija želi u novoj godini? Obratite pažnju, kod sastavljanja ovakve liste važno je da učenike usmerite i ograničite ih na određene segmente/kriterijume. Kada sam ovu aktivnost prvi put radila sa učenicima sedmog razreda, lista novogodišnjih odluka se nažalost svela na rijaliti programe (ko će da pobedi, ko da ostane) i političare (ko više ne bi trebalo da se bavi politikom, a ko treba da dobije više prostora na političkoj sceni). Zato je dobro da ih ograničite na ekologiju, kulturu i slične oblasti. Na isti način možete uraditi i novogodišnje odluke planete Zemlje.

Novogodišnje odluke vaše škole. Ovu aktivnost navodim poslednju zato što zahteva malo više ozbiljnosti i kontrole, uključuje veći broj ljudi, a za njeno sprovođenje potrebno je više od jednog časa.

Ideja je da se učenicima podele papirići u tri boje. Prva boja predstavlja ono što UČENICI treba da urade/poprave u novoj godini, druga se odnosi na NASTAVNIKE, a treća na DIREKTORA ŠKOLE. Svaki učenik treba da napiše po jednu novogodišnju odluku za svaku od kategorija (ako su baš inspirisani, najviše dve ili tri). Odluke ispisane na papirićima sakupe se u kutiju, zatim se na času dodatne nastave razvrstaju, a učenici treba da se odluče za 10 najbitnijih odluka za svaku kategoriju. Od tako izabranih odluka pravi se pano koji se zatim istakne na vidnom mestu u školi. Na svim učesnicima je da pokušaju da odluke sprovedu u delo u narednih 12 meseci. Pano ih na to podseća, a ako se neka odluka tokom godine sprovede učenici je zaokruže na panou.

Šta sa svim ovim listama?

Lične liste novogodišnjih odluka neka budu zapisane na vidnom mestu u svesci ili u knjizi, a liste vezane za Srbiju ili planetu Zemlju istaknite na panou ili posteru. Podsećajte ih na njih u toku školske godine. Kažite učenicima da podvuku/zaokruže odluke koje su ispunili. Nagradite učenika koji je ispunio najviše želja do kraja školske godine.

Na početku sledeće školske godine i u toku prvog polugodišta, vratite se na liste želja zemlje Srbije i planete Zemlje. Pohvalite i njih (Srbiju i Zemlju) za napredak, ako ga ima. Tako ćete učenike podstaći da razmišljaju o temama koje prevazilaze okvire škole i njihovog bliskog okruženja, kao i da naredne godine pišu još bolje, maštovitije i realnije odluke.

Koju od ovih lista biste najradije primenili u svojoj učionici? Da li vaši učenici sastavljaju liste novogodišnjih odluka?

Srećna Vam i uspešna Nova godina! :)

Komentari (ostavite komentar)

Anica 15.12.2017. 22:34

Profesorice Miro, ova ideja je tako maštovita i svrsishodna, da moram da pronađem način da je uvrstim u aktivnosti ove naše poslwdnje radne sedmice! Hvala ti, i srećna Nova 😘😘

Data DIDAKTA

Odgovor autora: Draga Anice, nadam se da je bar jedna ideja uspea. Srecna Nova godina!

Ostavi komentar

Email je obavezno polje.
Unesite Vaš komentar ovde...
Poruka je obavezno polje.
Mirjana Marušić Adžić
Mirjana Marušić Adžić Autor

Mirjana Marušić Adžić diplomirala na Filološkom Fakultetu u Beogradu odeljenje u Kragujevcu na katedri za engleski jezik i književnost. Počinje sa radom u OŠ „Karađorđe“ u Rači još pre završetka studija (2004.) i tu se zadržava do danas. Ima iskustva sa podučavanjem svih uzrasta, od vrtića do zrelog doba.

2007. godine, kao član ELTA-e, dobija stipendiju za odlazak na usavršavanje u Oksford, u Engleskoj, gde stiče iskustva za rad u multikulturalnom okruženju. Od tada se neprestano usavršava i autor je nekoliko radionica, a gostovala je i kao predavač na akreditovanim seminarima. Objavljivani su joj radovi u zbornicima radova.

U nastavi voli da eksperimentiše sa odeljenjima, a najviše je inspirišu sami učenici i njihova interesovanja. Aktivna je u pripremama skoro svih manifestacija u školi, a pripremala je i učenike za takmičenje pozorišta na engleskom jeziku „Language Drama Lab“ sa kojih nosi brojna priznanja.

Član je amaterskog pozorišta u Rači, i u slobodno vreme se bavi pozorištem, filmovima i knjigama. Najveće utočište su joj porodica i bliski prijatelji.

©2014 Data DIDAKTA by LABNET e-Commerce solutions